Det vanskelige valget (Høyttalere 10 - 15k) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digidc
    Om det måtte bli 683, så var det bare fargen "Wenge" som var aktuell her i huset. Mye tyder på at jeg kommer til å ende opp med denne.
    disse har jeg og skaffet meg, dama syntes helt klart disse var penest.
    interessant at du har valgt lyngdorf som eff. skal gå til innkjøp av denne selv når pengene er der. på nåværende tidspunkt har jeg yamaharx-v 3800 og er storfornøyd med lyden som trylles ut av mine b&w 683.

uansett! lykke til med valget og hold oss oppdatert om hvordan komboen du velger låter.:-D
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv CM7 og kjempetrives med disse. De mest transparente høyttalerne jeg har hatt. Spiller detaljert og åpent!

Men som du selv sier kan det bli litt lite pondus i bassen på litt tyngre musikk og høyt lydvolum. Her fins det sikkert stativhøyttalere som sparker like bra.

Har du vurdert Patos Lyric 402? Her er det nok mer dyp bass å hente.

Ellers vil jeg tro (NB: har kun hørt dem i butikk) at 683 burde passe til kravene dine selv om den kanskje ikke helt når opp til CM7 på øvre halvdel av frekvensskalaen.

Et annet tips kan være Kef iQ9. Jeg hørte dem på ei HiFi-messe en tid tilbake. Heller ikke de spesielt dyp, men spiller likevel kanskje mer dynamisk enn CM7.

Er forøvrig enig med deg i at Dali Ikon spiller for lyst, men det er en smakssak.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inhabil er jeg ja

Ser du har RS8 på ønskelisten. Disse spiller myyye bedre.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=29813&cat=12

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Inhabil er jeg ja

Ser du har RS8 på ønskelisten. Disse spiller myyye bedre.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=29813&cat=12
    Hysj da.. så kanskje ikke de går før det er feriepenge tid Men fra spøk til alvor... MEGET fin pris på den dealen der!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med dali mentor 5?

De er iallefall lekre nok for kona tenker jeg (de ser så små ut)

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var nesten på samme plass som deg for noken mnd siden. Einaste forsjellen var at eg var ute etter høyttalere rundt 8-12 000. Etter fleire mnd med forhandsarbeid så endte eg opp med Monitor Audio RS6, og eg er kjempe fornøyd :-). Er heilt utrulig kva som kan komme ut av to 6" basselement.

Grunnen til at eg gjekk for RS6 i staden for RS8 var fordi etter det eg hadde lest så var RS6 ein bedre høyttaler. Eg ringte Andre på HIFIhuset i Bærum og han var heilt enig. RS6 var ein bedre høyttaler.

Eg har ingen erfaring med MA på din elektronikk. Så eg hadde tatt meg turen innom Hifihuset i Bærum (HI-FI Huset AS - Forsiden) og testet selv. Eventuelt hatt ein demo heima.

Hadde økonomien strekt seg så hadde eg slått til på Vetteman sine høyttalere. Latterlig lav pris for høyttalere i den kaliber.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digidc
    Om det måtte bli 683, så var det bare fargen "Wenge" som var aktuell her i huset. Mye tyder på at jeg kommer til å ende opp med denne.
    Jeg vurderte også den fargen. Men, front dekslene er fremdeles i svart... Jeg vet ikke om de 683 du hørte på hadde "stands" på hifi klubben... De hadde ikke Hifi klubben i tønsberg på sine, men mine kom levert, til min store overraskelse, med stands i svart (med gummi overflate greier på). Disse er noe breiere (les større areal) enn det grunnflata til ht. er. Jeg snakket med dem senere og forsto det slik at de første 683 i produksjonen kom uten stands, men vart seinere levert med stands som standard. Minuset med disse "stands'ene" er at de gjør ht en del "større." Poenget er at det står en del 683 ht på diverse "klubber" uten stands. Og disse "stands'ene" er nødvendigvis ikke så "fine."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er tatt!

Dere kjenner følelsen. Man tenker ikke på annet, kan ikke konsentrere seg på jobben, glemmer andre viktige ting i livet og går med en konstant kribling i magen. Jeg måtte derfor i går få orden på livet mitt igjen. Bilen ble derfor parkert utenfor HFK, og plutselig lå det ett par B&W 683 baki. Disse vet jeg at jeg liker lyden på, og min bedre halvdel hadde en god dag. (man må passe på)

Driver nå å spiller de inn på min gamle reciever (Pioneer 916), som selvfølgelig er altfor liten til å gå godlyden ut av disse. Men, allerede her merker jeg at mellomtonen og diskanten er mye bedre enn på mine gamle Concept 6 (har kryssbyttet litt)

Når det gjelder de svarte platene til å legge under, så lå disse løst i pakken. Etter det jeg kan forstå, så kan man velge selv om man vil ha på disse eller ikke. Men, de blir mye mer stabile / stødige om man har de på. Jeg har foreløpig valgt å bruke de.

Takk for alle innspill! Jeg kommer selvfølgelig tilbake med status når elektronikken kommer i hus. Forhåpentligvis spiller det minst like bra som komboen NAD 372 og 683 som jeg har hatt på hjemlån tidligere.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Nettopp, Ikon 8 stiller (og spiller) litt på sidelinjen i forhold til Concept og Ikon-serien generellt. Vet ikke hva Dali har gjort med 8'en i forhold til de andre men forskjellen i diskanten er veldig markant. Anbefaler iallefall en "prøvetur" :-)
    Jeg er helt enig med deg, Ikon 8 kan ikke sammenlignes med noen av dem andre i serien. Den er noe for seg selv, og det vil folk merke også. Det er diskanten alle er så redde for her, men den er ikke skarp lengre. Dali har gjort en knall jobb med denne høytalern, prøv den så merker du at den spiller knall godt....

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du blir fornøyd. Jeg er i hvert fall fornøyd med mine