JBL TL 260 VS Array 1400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL TL 260 VS Array 1400

Hei! jeg vurderer å oppgradere i hvert fall teste Array 1400 opp imot mine TL 260. 260'ene er jo mye finere så Array bør være veldig mye bedre for at jeg skal gå til det steget. I tillegg er de jo veldig mye dyrere. Noen med erfaringer med begge modeller her inne og som kan si noe om forskjellen ?

Bruker idag Klipsch RC-64 som senter som viste seg å være ufattelig mye bedre enn Swans sine store senterkanaler. Et lite tips til de som vil ha senterkanel som fungerer supert med JBL. Veldig lik klang og veldig bra lyd i RC-64 til Klipsch. Denne beholder jeg nok selv om jeg oppgraderer til Array, men det er jo ikke sikkert enda. Trenger noen tilbakemeldinger på det bytte

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet endel på begge disse modellene. Arrayserien ligger langt over 260 i kvalitet, og det er litt vanskelig å sammenligne dem.
    Array krever mye av elektronikk og rom for å blomstre, men når de først sitter spiller de fantastisk bra. 260 er nok en mye mer tigivende høyttaler som ikke er så kritisk til kilde strøm og innspillinger.
    Man tenker vel ikke på Array som en oppgradert 260, men rett og slett en helt annen ht, og de spiller på ingen måte likt. Den avgjørende forskjellen ligger i hornene.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig syns ikke du kan sammenligne disse to mot hverandre på noen punkter. Det blir som å sammenligne en Ford Ka, men en Ford GT40. Det er samme produsent JBL som produserer begge, men Array er mange klasser over 260. Har testet begge disse modellene opptil flere ganger, på forskjellig elektronikk, i og med at jeg selv vurderer Array 1400.

260 er en kjempe god høyttaler til prisen å være. Tror faktisk du får den for 18k hos HCK nå. Den spiller alle typer musikk meget overbevisende og den trøkker godt viss du skal slappe av med en god film. Men igjen, Arrayene er sykt gode og de spiller ( etter min mening ) bedre enn det meste av høyttalere jeg har hørt på markedet i dag

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligner de kun da jeg har 260 per idag og vurderer Array 1400, men må vel over å høre de side ved side.

Tar gjerne imot noen flere innspill men

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om 260 er en knakende god høytaler i sin prisklasse, så er nok array mange mange hakk over 260, og en helt annen lyd pga hornet som nevnt tidligere.

Array er forøvrig min alltime favoritt høytaler!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får du gjøre Sound_sound! De fleste HCK sine butikker jeg har vært på, har både Array 1400 og 260 inne for demo. Ta med deg noen cder å kjør i gang!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •