Erfaring om Klipsch KL-7800-THX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring om Klipsch KL-7800-THX

Er det noen som har noe erfaring om disse høyttalerne?
    Skal bygge meg kinorom, og vurderer sterkt Klipsch høyttalere.
    Da enten et oppsett med RF83, RS64, RC64 og to stk svs.
    Eller oppsett med innbyggings høyttalerne til klipsch.
    Tips mottas gjerne,

Kjell

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar penger og kjøp 6,5" all the way around!

Dvs RF-63 istedenfor RF-83, noe du blir og spare noen kroner på. Pluss at forskjellen ifra RF-63 til RF-83 er så liten at den ikke er verd de 6000,- ekstra du må betale. :-D

Klipsch på film = TOTAL INNLEVELSE! Har aldri vært så "dypt" inne i en film som etter at jeg kjøpte klipsch! Jeg skal love deg, de lever opp til ryktet som gode filmhøyttalere!

In-wall ht'ene til Klipsch er nok gode de, og det hadde sikkert vært spennende med en komplett 7 kanals kino med THX ultra 2 godkjente klipsch in-wall ht'er, men Reference serien har bedre lydkvalitet enn THX serien til Klipsch.

Som et eksempel, her er hva Klipsch sier om Reference 62 bakht:

Adopting a completely new cabinet and driver layout that is similar to the Klipsch THX® Ultra2 KS-525-THX surround speaker, the RS-62 establishes greater output, improved coverage and increased power handling to further extend Klipsch's best-in-class surround sound performance.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Vincent_vega]Spar penger og kjøp 6,5" all the way around!

Dvs RF-63 istedenfor RF-83, noe du blir og spare noen kroner på. Pluss at forskjellen ifra RF-63 til RF-83 er så liten at den ikke er verd de 6000,- ekstra du må betale. :-D

Eh. Har du noen gang hørt Rf-83 mot RF-63? Det har ikke jeg. Skulle likt å gjort det. Det kommer jo selvfølgelig ann på størreles på på rommet. Den vet me jo ikke. Mange som flagger sine egne ht her. Mitt råd er lytt og avgjør selv. Lykke til:-D

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Spar penger og kjøp 6,5" all the way around!
    Hm... det strider litt mot fysikkens og logikkens lover at 6,5" skal prestere bedre enn 8" til å skape trykk i en hjemmekino... og til musikk. Jeg personlig vil ikke gå for så små elementer en gang til... Been there, done that! For å spille ren uforvrengt bass må man opp i diameter. 8" er et minimum IMO. Helst større!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 har ikke sjangs til å følge RF-83 hvis vi snakker trøkk å volum. Ja de spiller tøft de også, men man merker at det er 3x8 tommere istedet for 3x6 tommere for å si det sånn

Anbefaler også trådstarter å ta seg en lytterunde. Beste måten å finne ut hva man vil ha selv. En liten snoketur på dette forumet viser jo hvor forskjellige smak folk har.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •