Hjelp til valg av høytalere med Kone faktor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Infinity Cascade er de beste veggmonterbare høyttalerne jeg har hørt, men de trenger endel krefter for å spille skikkelig.
    Forskjellen fra å kjøre Denon AVR 3805 på dem, til Krell KAV 3250/Showcase Processor husker jeg som veeeeldig stor. Dette er en selvfølge mtp pris og skulle bare mangle, men det var enkelt å høre hvor mye lettere de spilte med masse krefter. Cascadene bør også ut et stykke fra veggen for å yte maksimalt. Jeg har opplevd mange filmer med dem og har aldri vært skuffet, for å si det slik.
    Når det gjelder Infinity Cascade som stativhøyttalere så spiller de også bra, men i den prisklassen er det nok endel som spiller bedre. F.eks XTZ som nevnt i tråden her.

Nå er WAF litt vanskelig, da det er mange forskjellige koner der ute med mange forskjellige meninger. Min kone ville først ikke skifte ut Cascadene som bakhøyttalere fordi hun var redd for at andre høyttalere ville bli for små og pinglete (Cascade er endel større i virkeligheten enn man kanskje får inntrykk av på bilder).
    Min kone er kjempefornøyd med både de nye XTZ-ene og Swans-senteren på 27 Kg, så alt er relativt.

Pianolakken er somregel en innertier, men nye kanskje større høyttalere trenger også en tilvenningstid. Da jeg kjøpte de første subene eller de nye høyttalerne, synes vi begge at det ble litt vel mye i stua, men etter noen dager var vi blitt vant til det, og nå synes vi det er helt topp.

Jeg kan anbefale både Infinity Cascade, XTZ 99.25/99.26 og 99.36, alt ettersom.
    Takk for gode innspill.
    Skal ned og lytte på B&W 705 pluss B&W HTM7
    Noen som kjenner til disse?
    Har ikke hørt B&W før
    Tenkte jeg eventuelt kunne bruke B&W DS3 som bakhøyttalere vil dette være en god match?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vienna Acoustics

InterConnect

Skal hvis være meget bra

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Takk for gode innspill.
    Skal ned og lytte på B&W 705 pluss B&W HTM7
    Har ikke hørt B&W før
    Tenkte jeg eventuelt kunne bruke B&W DS3 som bakhøyttalere vil dette være en god match?
    Hei. Har hørt 705 og HTM7 flere ganger. 705 er en meget flott HT med stort detaljert lydbilde. Vet ikke åssen match det er med Marantz, men det burde vel gå greit siden marantz har en fyldig klangbalanse. Derimot HTM7 er jeg ikke særlig imponert over. Vokaler kommer frem helt ok, men den er generelt litt tafatt. Ville heller gått for HTM61 kontra HTM7. Ulempen er jo at de ikke er like da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei. Har hørt 705 og HTM7 flere ganger. 705 er en meget flott HT med stort detaljert lydbilde. Vet ikke åssen match det er med Marantz, men det burde vel gå greit siden marantz har en fyldig klangbalanse. Derimot HTM7 er jeg ikke særlig imponert over. Vokaler kommer frem helt ok, men den er generelt litt tafatt. Ville heller gått for HTM61 kontra HTM7. Ulempen er jo at de ikke er like da.
    Blir nok til at jeg bytter ut marantzen til sommeren må jo ha en som har hdmi 1.3 :-D
    Da skal jeg også få testet HTM61 også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok til at jeg bytter ut marantzen til sommeren må jo ha en som har hdmi 1.3 :-D
    Da skal jeg også få testet HTM61 også
    Har noen hørt på disse
    B&W XT Series
    Gjordet det bra i en test i lyd og bilde

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen hørt på disse
    B&W XT Series
    Gjordet det bra i en test i lyd og bilde
    Jeg bruker XT4 som fronter i mitt oppsett. De gjør en meget god jobb, men er veldig tungdrevne. Jeg får ikke åpnet de skikkelig med min Pioneer LX60 på 7*170W. Tester nå forskjellige effekttrinn fra Parasound. Men hadde de koblet opp med en T+A stereo amp, da spillte de helt utrolig bra!
    PS! de ser bra ut også...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmundal
    Har hatt med samboeren på Hi-Fi klubben og fått aksept både for Dali Ikon 5 og Mentor 5. De er ganske små og diskret, og gjør at jeg får kastet ut et håpløst Pioneer sorroundsett hun kjøpte til meg i julepresangfor to år siden. Presangen var nok en følge av at hun ville ha mine to store JM lab høytalere fra studietiden ut av stuen.
    Det kvinnfolk som kunne fått meg til å bytte ut en av JMlab`s større modeller med et Pioneer anlegg finnes ikke.
    Eneste løsningen i slike tilfeller er å hive ut dama hvis hun ikke tar til vettet

Husk at sex er oppskrytt, Fjordland middager smaker faktisk ganske ok, og hybelkaniner er ikke farlige selv om de ser litt ekle ut

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T
    Det kvinnfolk som kunne fått meg til å bytte ut en av JMlab`s større modeller med et Pioneer anlegg finnes ikke.
    Eneste løsningen i slike tilfeller er å hive ut dama hvis hun ikke tar til vettet

Husk at sex er oppskrytt, Fjordland middager smaker faktisk ganske ok, og hybelkaniner er ikke farlige selv om de ser litt ekle ut
    Ha ha Lo litt for meg selv jeg nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ha ha Lo litt for meg selv jeg nå.
    Så sant så sant
    Har vært gift i 13 år så muligens på tide med noe nytt

Samtidig er det jo morro og prøve noe nytt

Fikk hørt på b&w 705 i dag pluss at jeg skal få testa den nye xt serien i løpet av uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant så sant
    Har vært gift i 13 år så muligens på tide med noe nytt

Samtidig er det jo morro og prøve noe nytt

Fikk hørt på b&w 705 i dag pluss at jeg skal få testa den nye xt serien i løpet av uka.
    Har du fått testa XT?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha Ns-777/555 + Ns-444c og Ns-333. Det slo godt ann hos dame kreket hos meg hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector S1 serien er lekker også. I rosewood eller hvit finish burde de tilfredsstille de fleste koner (designmessig, altså... :P).

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp av, gutter - hør litt på en gammel mann her:

jeg er som mange andre i den situasjonen at jeg MÅ dele stuen med konemor (og ungdom/barn) - jeg er altså ikke så heldig som mange herinne som har bygget eget dedikert hjemmekinorom - ære være dem for det!

Men STUEKINO er fullt mulig. Alt handler om kompromisser. Vi kan ikke være så sjåvinistiske at vi mener at damene skal finne seg i alt - likeså skal ikke damene få herje som de vil med gardiner og farger.

I mitt tilfelle var det en ny, stor stue med masse vinduer og utsikt. Selvfølgelig ønsker man å plassere sofa/recliner slik at man kan se ut - men da kommer problemet: frontene sperrer for utsikten/vinduene!

Jeg måtte ty til en grusom nødløsning: frontene på bakvegg og de mye mindre B&O surround på gulvet på frontveggen under vinduene - uffda.............

Det fungerte greit, men innimellom ble det forvirrende og Yamahas autosetup gikk selvfølgelig bananas av dette.

Jeg gikk og tenkte mye på dette, var innom HFK og forelsket meg i Dali Ikon 6 som er en mindre sak enn Dynavoice M65, spesielt i dybden. Men prisen var litt i overkant for budsjettet.

SÅ kom svaret: HiFiCenter hadde megasalg, dagssalg på Qln Qubic II til latterlige 795,-
    De er lavere, og mye grunnere enn M65 - så de ble kjøpt.
    Først ble de plassert ved siden av M65 for testing av lyden. Jeg er stor fan av M65 og lyden, men jeg klarer ikke å bestemme meg for om Qln Qubic er bedre eller dårligere. Jeg har testet med allverdens musikk, SACD, DVD og musikk fra PC.

I går tok jeg steget: M65 ble tatt ut av stua, Qln'ene ble satt opp som fronter på riktig "vegg" og B&O surround ble endelig hengt opp på bakveggen slik planen opprinnelig var.

Nå har jeg endelig riktig oppsett, noe Yamaha autosetup også skjønte mye mere av

Konemor: "å, det var fint - og så er de sorte...."

Kvinnfolk!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •