Tips? - Høyttalere til Yamaha RX-V3800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips? - Høyttalere til Yamaha RX-V3800

Har nylig skaffet meg en Yamaha RX-V3800 receiver. Har fra før Jamo classic 8 høyttalere (stereo), men ønsker å bytte dem ut (hvis nødvendig? gidder ikke spytte mer penger i dette her hvis det er lite å vinne..) Jeg har ikke mye peiling på dette så håper noen kan hjelpe meg...
    Kan jo først nevne at jeg hadde tenkt meg en prisklasse på rundt 10-15000 for et komplett 5.1/6.1/7.1 surround-oppsett.

Har vurdert følgende alternativ foreløpig:

1. Beholde Jamo classic 8 som fr.høyttalere og kjøpe Jamo C603 som bakhøyttalere. Mangler da sub og front. Tips der? (Gjerne Jamo så jeg beholder samme merke)
    2. SVS SBS-01 (5.0/7.0 deluxe) med SVS PB10-NSD sub.
    3. KEF KHT-3005.
    4. Axiom Epic Grand Master - 350. Finner ikke mye info om disse i Norge, men i utlandet får de mye skryt.
    5. Beholde Jamo classic 8 som fr.høyttalere og kjøpe B&W DM686/685 som bakhøyttalere. Mangler da B&W sub og senter. Tips der? Vil også senere da bytte ut Jamo'ene med f.eks. B&W DM683.

Skal utenom hjemmekino brukes til musikk også. All musikk blir spillt bortsett fra type techno/dance/r&b..

Har nå sittet i dag inn og dag ut å lest på nettet, men det er utrolig vanskelig å bestemme seg! Noen som kan gi meg noen råd? Evt andre gode alternativer?

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hanspetter
    Har nylig skaffet meg en Yamaha RX-V3800 receiver. Har fra før Jamo classic 8 høyttalere (stereo), men ønsker å bytte dem ut (hvis nødvendig? gidder ikke spytte mer penger i dette her hvis det er lite å vinne..) Jeg har ikke mye peiling på dette så håper noen kan hjelpe meg...
    Kan jo først nevne at jeg hadde tenkt meg en prisklasse på rundt 10-15000 for et komplett 5.1/6.1/7.1 surround-oppsett.

Har vurdert følgende alternativ foreløpig:

1. Beholde Jamo classic 8 som fr.høyttalere og kjøpe Jamo C603 som bakhøyttalere. Mangler da sub og front. Tips der? (Gjerne Jamo så jeg beholder samme merke)
    2. SVS SBS-01 (5.0/7.0 deluxe) med SVS PB10-NSD sub.
    3. KEF KHT-3005.
    4. Axiom Epic Grand Master - 350. Finner ikke mye info om disse i Norge, men i utlandet får de mye skryt.
    5. Beholde Jamo classic 8 som fr.høyttalere og kjøpe B&W DM686/685 som bakhøyttalere. Mangler da B&W sub og senter. Tips der? Vil også senere da bytte ut Jamo'ene med f.eks. B&W DM683.

Skal utenom hjemmekino brukes til musikk også. All musikk blir spillt bortsett fra type techno/dance/r&b..

Har nå sittet i dag inn og dag ut å lest på nettet, men det er utrolig vanskelig å bestemme seg! Noen som kan gi meg noen råd? Evt andre gode alternativer?
    Hva synes du mangler i Jamoene du har da? Hvis du egentlig liker disse veldig godt er det vel ingen grunn til å bytte ut dette, kompletter heller som du sier. Noen sier man må ha fronter og senter i samme serie for å unngå faseproblematikk, men tror ikke det skal være noe kjempeproblem med romkorreksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei blir jo subjektivt men jeg har PSB Image på yamaha 2700 og det er perfekt mach for mine ører. Vurderer de nye PSB G Design. De kan seer og høres hos InterConnect

Ellers er jo feks Focal og B&W og Klipsc og Dali gode kandidater i det prisleie.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta med klipsch på listen din.
    Om ikke romet er så stort så er SVS settet bra lydmessig, men trenger en sub som kan spille fra 120hz. X-over mellom 80-120 med SVS.

KEF blir for smått.
    B&W er tung og drive og trenger effektforsterker skal det bi no hurra ut av de.

Hvor stort er romet m2 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcberg
    Hva synes du mangler i Jamoene du har da? Hvis du egentlig liker disse veldig godt er det vel ingen grunn til å bytte ut dette, kompletter heller som du sier. Noen sier man må ha fronter og senter i samme serie for å unngå faseproblematikk, men tror ikke det skal være noe kjempeproblem med romkorreksjon?
    Egentlig synes jeg jamo'ene er bra, så hvis de duger til forsterkeren, så regner jeg med jeg beholder dem og går for alternativ 1. Det blir nok det billigste alternativet også tror jeg. Eneste minuset er at høyttalerne muligens vil ha forskjellige farger.. Fant ingen i kirsebær som mine nåverende er i, men uansett; det kan jeg forsåvidt leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du kan ta med klipsch på listen din.
    Om ikke romet er så stort så er SVS settet bra lydmessig, men trenger en sub som kan spille fra 120hz. X-over mellom 80-120 med SVS.

KEF blir for smått.
    B&W er tung og drive og trenger effektforsterker skal det bi no hurra ut av de.

Hvor stort er romet m2 ?
    Takk for svar :-)

Rommet er på ca 15 m2, så ikke så stort. Går nok enten for SVS med denne sub'en da? SVS PB12-NSD

Eller:

Kjøpe Jamo C603 som bakhøyttalere og beholde mine classic 8 i front. Har du peiling på god senter og sub (Jamo) som kunne passet til disse?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar :-)

Rommet er på ca 15 m2, så ikke så stort. Går nok enten for SVS med denne sub'en da? SVS PB12-NSD

Eller:

Kjøpe Jamo C603 som bakhøyttalere og beholde mine classic 8 i front. Har du peiling på god senter og sub (Jamo) som kunne passet til disse?
    Større en mitt... ca 11 m2 jeg.

Bare front og center er samme mærke og samme serie så er du langt når det kommer til det lydmessige.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større en mitt... ca 11 m2 jeg.

Bare front og center er samme mærke og samme serie så er du langt når det kommer til det lydmessige.
    Hmm.. litt vanskelig å få tak i samme serie i og med at classic'ene er bortimot 10 år gamle, men er det veldig viktig?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. litt vanskelig å få tak i samme serie i og med at classic'ene er bortimot 10 år gamle, men er det veldig viktig?
    Ja, klangen mellom frontene og center er viktig.
    Nesten like viktig som og IKKE kjøpe for liten og spinkel center.

10 år... på tide og fornye da ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, klangen mellom frontene og center er viktig.
    Nesten like viktig som og IKKE kjøpe for liten og spinkel center.

10 år... på tide og fornye da ;-)
    Hadde egentlig bestemt meg for Jamo'ene, men nå ble jeg veldig usikker igjen... Hvilke ville du valgt i dette pris-leiet?

Kan dette være noe?: Jamo hjemmekino høyttalerpakke S606 HCS6 - elprice.no (Har faktisk vunnet et par tester)

Eller ville du gått for SVS SBS-01 m/SVS PB12-NSD/SVS SB12-Plus sub?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig bestemt meg for Jamo'ene, men nå ble jeg veldig usikker igjen... Hvilke ville du valgt i dette pris-leiet?

Kan dette være noe?: Jamo hjemmekino høyttalerpakke S606 HCS6 - elprice.no (Har faktisk vunnet et par tester)

Eller ville du gått for SVS SBS-01 m/SVS PB12-NSD/SVS SB12-Plus sub?
    SVS er bra til prisen.
    Men du kan oxo starte med et par gode fronter til den prisen... og bygge opp en god hjemmekino når pengene tillsier det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er bra til prisen.
    Men du kan oxo starte med et par gode fronter til den prisen... og bygge opp en god hjemmekino når pengene tillsier det
    Har tøyd samboeren til smertegrensen, så det blir nok ikke aktuellt å legge så mye mer i dette. Uansett takk for tipsene. Regner med jeg går for SVS.
    Noen andre som har innspill/forsøkt noen av de andre høyttalerne i denne tråden?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tøyd samboeren til smertegrensen, så det blir nok ikke aktuellt å legge så mye mer i dette. Uansett takk for tipsene. Regner med jeg går for SVS.
    Noen andre som har innspill/forsøkt noen av de andre høyttalerne i denne tråden?

Går "regjæringen" med på sorte høytalerer på veggen eller på stativer... he he

SVS SCS Deluxe 5.0 settet med PCi 25-31, PB10-NSD eller PB12-NSD.

Newcomer Munty sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice

Firmaet Dynavoice serverer noen heftige høytallere til en veldig rimelig penge. Det burde du sjekke opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går "regjæringen" med på sorte høytalerer på veggen eller på stativer... he he

SVS SCS Deluxe 5.0 settet med PCi 25-31, PB10-NSD eller PB12-NSD.
    I stuen er nok ikke "regjeringen" med på det nei :-), men dette skal ned i kjellerstuen så der er det ikke så nøye. Men kjipt at de kun har plain sorte inne..

Men det blir nok SVS. Takk for hjelpen ! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Munty
    Firmaet Dynavoice serverer noen heftige høytallere til en veldig rimelig penge. Det burde du sjekke opp.
    Sjekket ut dynavoice litt nærmere, og det høres lovende ut det folk sier om dem. Og så billig da? Er det mulig? Eks: Dynavoice F-6-pakke Proson 10 300 w Subwoofer i Calvados

Har du hørt dynavoice harman/kardon? Noe du kan anbefale? Er jo halve prisen i forhold til SVS..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har erfaringer med dynavoice?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan det hende jeg har lest litt vel kjapt gjennom ting her, men hva har du som budsjett på oppgraderingene?

Hva med 2 stk Dynavoice m65 pluss en XTZ-sub?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fullt dynavoice Magic oppsett på min Onkyo 705. Dvs 4 stykk F6 og en C4. Helt greit. Senteren holder ikke helt følge med frontene, denne må "boostes" litt på volum.

F6 har litt manglende mid-bass respons. Ikke mye dypbass. Mellomtonen låter bra. Diskanten låter litt "billig", men det er jo billig. Den er ikke fæl å høre på og låter ikke dødt heller, men man hører godt at diskanten kommer fra høyttalerne, de faller litt utenfor lydbildet.

Helt greie filmhøyttalere iallefall, men du må ha en sub. Jeg ville kanskje hatt litt større fronter pga musikkbruk (og da liker jeg godt litt større HT uten å bruke sub), lurer litt på å oppgradere frontene mine og senteren.

Låter kanskje litt negativt dette men det er jo veldig bra høyttalere til prisen de går for Noen mangler må de jo ha når de kun koster en tusenlapp.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Nå kan det hende jeg har lest litt vel kjapt gjennom ting her, men hva har du som budsjett på oppgraderingene?

Hva med 2 stk Dynavoice m65 pluss en XTZ-sub?
    Det vil nok være en god løsning M65 skal være greie høyttalere, det største mangelet skal visst være dypbassen, og der har du jo XTZ'n

Selv vurderer jeg m65, m85 og også de nye Dynamite 8" som oppgradering for frontene mine. Savner litt trøkk og fylde på musikk (uten bruk av sub).

Men er vel nesten like greit å selge hele settet og heller kjøpe noe i litt gjennomgående design..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •