Onkyo Og Kef

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Onkyo Og Kef

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Onkyo Og Kef

Da har valget fallt på en Onkyo 875, og Iq serien til Kef. Har ikke hørt disse sammen, men regner med og håper at lyden blir bra.

Lurer på om noen litt mer erfarne enn meg kan hjelpe meg litt med følgende:

Kjellerstuen er ca 30 kvadrat. Har da tenkt å gå for Iq5 front, Iq1 bak, og Iq6C som center. Siden Iq seriens sub ikke kommer som 12`hadde jeg tenkt å blande inn HTB2. Noen som har noen erfaringer med denne sammensettingen. Bør jeg gå for 10`i Iq serien i stedet?

Er film og spilling som vil være bruksområdet. Er sikkert noen som mener at jeg bør gå for Iq7 og Iq3 i stedet. Noen som har noen erfaringer med Iq serien og har lyst til å dele?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

iQ7 kontra iQ5 så er ikke 7'ern verdt de 4000 ekstra. Da er det like godt å ta steget opp på iQ9 (som låter sinnsykt bra i stereo om du har ett skikkelig effekttrinn til de).

iQ5 spiller veldig pent, men de krever en sub for å låte skikkelig bra.

HTB2 subben er jo heller ikke noe 12". Det er 1 x 10" som er drevet av forsterker og 1 x 10" slave element. Har hatt både HTB2 og PSW-2500 hjemme, og valget falt på 2500 for den var enklere å integrere og å skjule i lydbildet. Tørr og stram bass, en sub som låter veldig bra på musikk! Om du vil ha mer sånn "jordskjelvbass", så tror jeg du burde ta en titt på SVS eller XTZ. Nå har ikke jeg hørt verken XTZ eller SVS, men utifra det andre skriver om det her på forumet så skal det være gode subwoofere. Bang for the buck!

Ellers veit jeg ikke åssen matching med Onkyo vil være, men utifra erfaring så krever Kef litt "varme" forsterkere siden de er ganske "analytiske"

Håper dette hjalp litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar.

Er jeg som roter ja. HTB2 er jo en 10`. Er det som litt er problemet mitt med sub. Er redd for at den skal bli for buldrende (12`). Derfor har jeg tittet litt på 10`. Men 8 og 10` er kanskje mer musikk suber. Jeg skal jo ikke bruke dette til musikk. Men 99,9% film og Ps3. Så vidt jeg vet leverer vel ikke kef noen 12`til en "menneskelig" pris.

Utrolig: Du hadde hatt HTB2 og 2500 hjemme? Du hadde da gått for en 2500?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Hei og takk for svar.

Er jeg som roter ja. HTB2 er jo en 10`. Er det som litt er problemet mitt med sub. Er redd for at den skal bli for buldrende (12`). Derfor har jeg tittet litt på 10`. Men 8 og 10` er kanskje mer musikk suber. Jeg skal jo ikke bruke dette til musikk. Men 99,9% film og Ps3. Så vidt jeg vet leverer vel ikke kef noen 12`til en "menneskelig" pris.

Utrolig: Du hadde hatt HTB2 og 2500 hjemme? Du hadde da gått for en 2500?
    Ja, fordi den vare litt mer "futt" i + den var enklere å integrere\plassere.

Men som sagt, veit XTZ sine subber har fått meget bra kritikk, og de er jo ikke like stygge som SVS sine.

XTZ 99 W12 i Pianolakk

Men anyways, jeg er kjempefornøyd med PSW-2500'en min, den hamrer midt i kassa, men kan også buldre om du vil det. Men tror det er max volumet som kan være begrensingen her.

Og nei, Kef slutta å produsere PSW-3500, harke noen anelse hvorfor, men nå lager de bare HTB og PSW-2500 , samt reference suber. (49999,- og 84999,- )))

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utrolig
    Ja, fordi den vare litt mer "futt" i + den var enklere å integrere\plassere.

Men som sagt, veit XTZ sine subber har fått meget bra kritikk, og de er jo ikke like stygge som SVS sine.

XTZ 99 W12 i Pianolakk

Men anyways, jeg er kjempefornøyd med PSW-2500'en min, den hamrer midt i kassa, men kan også buldre om du vil det. Men tror det er max volumet som kan være begrensingen her.

Og nei, Kef slutta å produsere PSW-3500, harke noen anelse hvorfor, men nå lager de bare HTB og PSW-2500 , samt reference suber. (49999,- og 84999,- )))
    He he. Reference sub kan jeg bare glemme. Ørene mine er ikke så fin tunet. Men du sier 2500 sparker godt ifra. Max volum er egentlig ikke SÅ aktuelt for min del. (Har to små som skal sove). Det jeg trenger er en sub som kan spille bra og sparke på "normalt" volum. Derfor tenkte jeg å gå for kef. Har hørt fra noen at HTB2 spiller mye bedre enn 2500, men alle sier forskjellig. Det beste er egentlig å høre fra noen som har det hjemme, og bruker det. Tester er fint, men har litt inntrykk av at de er litt for perfekte. Kanskje jeg skal gå for en 2500 i stedet..... XTZ er jo også noe å tenke på.............

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    He he. Reference sub kan jeg bare glemme. Ørene mine er ikke så fin tunet. Men du sier 2500 sparker godt ifra. Max volum er egentlig ikke SÅ aktuelt for min del. (Har to små som skal sove). Det jeg trenger er en sub som kan spille bra og sparke på "normalt" volum. Derfor tenkte jeg å gå for kef. Har hørt fra noen at HTB2 spiller mye bedre enn 2500, men alle sier forskjellig. Det beste er egentlig å høre fra noen som har det hjemme, og bruker det. Tester er fint, men har litt inntrykk av at de er litt for perfekte. Kanskje jeg skal gå for en 2500 i stedet..... XTZ er jo også noe å tenke på.............
    Vel, HTB-2 subben er jo 1500 kr ekstra bare fordi den kommer i en liten innpakning da. Jeg hadde jo denne diskusjonen med Akustikk (PSW-2500 vs HTB-2) og de var enige med de konklusjonene jeg kom frem til. PSW-2500 er jo matcha med "lydsignatur" som iQ serien, mens HTB-2 subben er mer til KHT setta til Kef. Samt sa de at av erfaring, så krevde HTB-2 subben litt mer jobbing med plassering osv før den spilte optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utrolig
    Vel, HTB-2 subben er jo 1500 kr ekstra bare fordi den kommer i en liten innpakning da. Jeg hadde jo denne diskusjonen med Akustikk (PSW-2500 vs HTB-2) og de var enige med de konklusjonene jeg kom frem til. PSW-2500 er jo matcha med "lydsignatur" som iQ serien, mens HTB-2 subben er mer til KHT setta til Kef. Samt sa de at av erfaring, så krevde HTB-2 subben litt mer jobbing med plassering osv før den spilte optimalt.
    Du har nok sikkert rett. Får gå for en 2500 eller xtz. Mulig jeg tar helt feil, men er litt redd for at det bare skal bli bulder og "grøt" med 12`. Jeg er sikkert helt på jordet. Har ikke så mye erfaring med sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da brukte jeg pengene på IQ9 i stedet......... Får kjøpe sub litt senere i livet he he.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben !

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisan...

Ser du har samme Høyt. som meg, altså IQ9...Håpe du ble fornøyd meg kjøpt...

Det jeg lurer på hvordan funker Kef sammen med Onkyo...skal selv bytte ut min Pioneer...Å Onkyo er et merke jeg "lukter" litt på...

venter spent på svar :-) , er mest nysgjerrig på hvordan det funker i stereo...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    heisan...

Ser du har samme Høyt. som meg, altså IQ9...Håpe du ble fornøyd meg kjøpt...

Det jeg lurer på hvordan funker Kef sammen med Onkyo...skal selv bytte ut min Pioneer...Å Onkyo er et merke jeg "lukter" litt på...

venter spent på svar :-) , er mest nysgjerrig på hvordan det funker i stereo...
    .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •