Beste gulvstående Høytalere 5000kr-8000kr klassen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer knagg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det begynner å bli en del forslag her. Supert!
    Nå har det seg slik høytalerene skal stå(den første tiden iallefall) ca 1m ved siden av TVn, hvor den ene høytaleren er tett plassert opp mot 2 vegger. At den er plasseringsvennlig er et must.
    Jeg takker for alle forslag, men det er også meget viktig at høytalerne kan bli drevet av Pioneer VSX 515 noenlunde ok, selv om det bare blir midlertidlig, men ta også med i beregningen at jeg ikke har råd til noe mer enn en HK AVR 255(not yet released), kanskje 350, kommer an på om det er tilbud/kampanjer.

Ikon 5 vs Ikon 6 vs Concept 6 vs concept 8
    Er concept en høytaler jeg kan leve med i mange år? Vil en H/K 255 kunne utnytte fordelene med Ikon vs Concept?

Høytalerparet skal også bli brukt i et surround oppsett, etterhvert, kanskje jeg bruker F-6 som bakhøytalere og C-4 som center.

Det er også viktig at høytaleren kan kjøpes og høres i Trondheim.
    Det er også begrensninger på hvor mange høytalere jeg kan kreve å høre på, og som jeg i det hele tatt har tilgjengelig for høring.

Masse gode svar, venter spent på videre forslag og resoneringer.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da anbefaler jeg en tur til Tonart!

Der har du Canton, Patos, Klipsch, Tannoy og Audio Pro ihvertfall. Regner med at 3-4 av disse merkene er tilgjengelig for lytt i din prisklasse.

Så har du Hificenter like ved, de fører JBL, QLN, SA og Dynaudio, sistnevnte blir kanskje noe dyr.

Hifiklubben har Dali og B&W ihvertfall. Angående Concept ville jeg valgt mye foran disse, men det er min mening.

Jeg vil som tidligere anbefale å høre på Canton Chrono hos Tonart. Spent på om andre blir like begeistret som jeg ble.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knagg
    Jeg takker for alle forslag, men det er også meget viktig at høytalerne kan bli drevet av Pioneer VSX 515 noenlunde ok, selv om det bare blir midlertidlig, men ta også med i beregningen at jeg ikke har råd til noe mer enn en HK AVR 255(not yet released), kanskje 350, kommer an på om det er tilbud/kampanjer.
    Siden du har såpass begrenset med forsterkerkraft kan det være en ide å heller vurdere monitorer, og så senere bygge på med en grei sub
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knagg
    Det begynner å bli en del forslag her. Supert!
    Nå har det seg slik høytalerene skal stå(den første tiden iallefall) ca 1m ved siden av TVn, hvor den ene høytaleren er tett plassert opp mot 2 vegger. At den er plasseringsvennlig er et must.

Ikon 5 vs Ikon 6 vs Concept 6 vs concept 8
    Er concept en høytaler jeg kan leve med i mange år? Vil en H/K 255 kunne utnytte fordelene med Ikon vs Concept?

Høytalerparet skal også bli brukt i et surround oppsett, etterhvert, kanskje jeg bruker F-6 som bakhøytalere og C-4 som center.

Det er også viktig at høytaleren kan kjøpes og høres i Trondheim.
    Det er også begrensninger på hvor mange høytalere jeg kan kreve å høre på, og som jeg i det hele tatt har tilgjengelig for høring.

Masse gode svar, venter spent på videre forslag og resoneringer.
    Jeg har et par pent brukte Concept 6 høytalere som jeg skal selge (i Trondheim) dersom det er av interesse... Send meg en PM i så tilfellet.

Newcomer knagg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt PSB T55 eller eventuelt T65? De er jo rimelig i forhold til resten av alternativene og de går for å være gode høytalere, men er den god nok til å måle seg med de andre nevnte høytalerne?

Man får T55 i hvit til 4995 og 5995 i mørk.

Og bare for å være klar på saken;
    De banker vell F-6 og M65 relativt hardt ned i gjørma?

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2