Hvordan er Cerwin Vega som merke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er Cerwin Vega som merke?

HiFi-entusiaster, liker dere CV, enkelt og greit?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søke funksjonen på forumet, så ser du fort hvordan temperaturen ligger an for CV...

CV er en party høytaler, enkelt og greit...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt å greit så er svare nei Utseende er svære kasser, skikkelig stygge! Og lyden er ikke noe i det hele tatt. Eneste gangen jeg hører på CV er når jeg er drita hos en eller annen kamerat

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en enten eller greie. Noen hater CV! og noen elsker CV! Du finner den førstnevnte gruppen som har noen år på baken og de sistnevnte gjerne under tyveåra. Den førstnevnte gruppen er "født og oppvokst" med CV! høyttalere i helgefylla på barne - og ungdomskolen og rett og slett gått lei. Men de fleste har gode mimrehistorier fra tidsepoken.

Alt til sin tid som det så fint heter. For min del er enda ikke tiden moden for å hive ut CV!'ene for godt.

De gir mest SPL for penga, men har for tiden fått meget god konkuranse av Proson 215RR som kan(?) kjøpes på netthandelen for underkant av 2k. De som har testet di opp i mort CV!s dobble 15" mener de ikke tåler like mye men spiller penere og mer riktig hifi. Og det er jo viktig på fest.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ´nuff said! Festspilling har meget lav prioritering og respekt hos meg for å være ærlig. Det minner meg om en konsert med noen som hadde PA-anlegg med plastikktopper og spilte sweet home alabame med kun grep.

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, mange fornuftige og saklige svar her.
    Hvordan er Volkswagen som bil?

Jeg vil si at man får utrolig mye for pengene på de modeller som føres idag.
    Det kommer helt an på hvilke behov man har og hvor mye man ønsker å investere i hi-fi.

I 90% av tilfellene kjøper folk CV på nytt.

Som en 1. gangs kjøper er dette meget bra, selv om det finnes alt fra små satellitt systemer til utstyr Rolling Stones har med seg på turné.

Bruk heller litt mer kroner på god elektronikk som du kan leve lenge med, de fleste høyttalere låter godt med god elektronikk.

Du kan jo f.eks sette en Audiovector eller en annen oppskrytt høyttaler på en Fischer boks-stereo med autorevers, skal love deg at det hverken er luftig eller kontrollert, heller ganske elendig.

Lykke til med høyttaler kjøp.

SL

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt CV og ja - de har sin sjarm. Liker man å spille grisehøyt og kan leve med øresus så er de midt i blinken :-) De låter ikke helt ille om man driver dem med en skikkelig forsterker, men mange og megselv inkludert verdsetter andre egenskaper etterhvert.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er delt i synet på CV... Vil ikke ha det selv, men guttungen har et sett på rommet. Og når de blir foret med signaler fra en Music Angel rør forsterker spiller de riktig så bra! Men hvis vi setter en rimelig transe forsterker der, så blir det riktig ille... Har hatt rørforsterkere til over 20.000,- koblet opp på de, og da låter de meget bra!
    Jeg tror mange gjør en stor feil ved å bruke PA forsterkere eller tilsvarende på CV, og det sier seg selv at det ikke blir hverken Hifi eller pent!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bråkete fest høytaler enkelt å greit...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kommentar!

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig ikke så mye vondt å si om CV, men så har jeg ikke hørt stort av det heller..

Hadde et par clsc-12, som jeg egentlig var ganske fornøyd med (bortsett fra at forsterker og kilde var for dårlig, som selvfølgelig førte til én ting).

Nå er det en stund siden, så jeg husker kanskje ikke helt korrekt, men jeg mener nå faktisk at de var bedre høyttalere enn de patosene jeg har nå.. Men igjen, det kan være elektronikken! ^^

Synes dog det er litt latterlig at det skal være tabu å si man liker CV i en hifi-relatert sammenheng. Akkurat som om man blir sett ned på?

For min del skal musikken engasjere, men på et mindre engasjerende anlegg så blir det da ikke moro uansett hvor hifi det måtte gi seg ut for å være!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første og eneste CV kjøp var sat6, brukte en Nad 306 på disse og var den gang godt fornøyd..
    Hørte også på de andre fra CV, og husker disse som noen "skrikete" høyttalere, med mye bass.... som forøvrig var det viktigste, og "kult design" med røde ringer på basselementer
    Ellers har jeg ingen erfaing med de nye seriene.

Husker også godt, at CV var eneste alternativ for meg og kamerater, det var CV som var konge, spesielt DC1515 tror jeg dem het...
    Det var mye bass som var fokus, og det er det fremdeles for de yngste festløvene, som holder CV gående.
    Jeg tror de fleste starter med CV, deretter kommer B&W med kraftige suber, som spiller fletta av CV, dette var min start på HIFI interessen...

Litt mimring her nå..:-D

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Ingen kommentar!
    duh..
    gå å krangle med noen andre av ditt eget kaliber..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mange gode minner med CV gitt. En morsom og billig billett inn i denne hobbyen for en ung gutt gira på lyd. Hadde DC-15 og en del 15"/18" subwoofere. Ble etter hvert hjemmekino med en av de første konsumer hjemmekinoforsterkerene på markedet, den første widescreen TV`en som fantes og naturligvis VHS avspiller. Good times indeed......

Har vel vokst meg fra den type lyd CV er kjent for, i takt med at jeg har oppdaget nye musikksjangere. Hjemme-alene festene avtok også (naturlig nok) etter jeg flyttet hjemmefra, så kravet om ekstrem SPL per krone er nå borte.

CV har sitt bruksområde/sin kundegruppe som så mye annet.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    CV har sitt bruksområde/sin kundegruppe som så mye annet.
    Vel talt! Dette oppsumerer alle postene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle vet jo at cerwin vega ikke er hifi, det er PARTY-PARTY. Desuten selvom Cerwin Vega blir markedsført som "spill høyt med liten forsterker" så hopper alle på det! Det utrolige er at mange Cerwin Vega krever flere hundrede watt før de kommer til live.....
    men ja, der er flere modeller jeg skulle likt å ha på mitt museum, S1 og 320 MTD, samt noen høye tårn fra 1979 som jeg ikke kan huske hva het, noe med 124 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV! har vært en del av min hifi oppdragelse med DC15. Ingen tvil om at de hadde sin styrke innen dynamikk, trøkk og HØY gofot faktor. AC/DC, Metallica eller Dr Alban hørtes jo bare vanvittig fett ut.

Ville ikke vært forunt den tiden vi hadde sammen :-)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Jeg er delt i synet på CV... Vil ikke ha det selv, men guttungen har et sett på rommet. Og når de blir foret med signaler fra en Music Angel rør forsterker spiller de riktig så bra! Men hvis vi setter en rimelig transe forsterker der, så blir det riktig ille... Har hatt rørforsterkere til over 20.000,- koblet opp på de, og da låter de meget bra!
    Jeg tror mange gjør en stor feil ved å bruke PA forsterkere eller tilsvarende på CV, og det sier seg selv at det ikke blir hverken Hifi eller pent!
    De som kjøper CV er som regel ikke ute etter skikkelig pen lyd, å bruke pa sammen med CV er jo som skapt for hverandre.

Jeg har hatt CV i snart 10 år nå (er kun 19 nå) og har ennå ikke blitt lei, liker lyden bedre for hver dag. Og som mange andre skriver her så er CV festhøyttalere! Men er også veldig morro i kinoen

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller høyt, er billig i innkjøp, store og ruvende i størrelsen og putter et smil om munnen på de fleste når man drar skikkelig på, helst med en strømsterk forsterker. Rock og techno/electronica trives de godt med
    I mine yngre dager målte jeg (1 høyttaler - 1 meter i fra) mine DC-15 til peak på 125dB, brukte da en egentlig for liten Nad 216 THX å drive de med. Dette var uten relevant "clipping". Forvrengningen var nok tilstedeværende, men det er den vel på de fleste normale høyttalere som spiller såpass høyt.

Det er ikke helt uten grunn at de har et dedikert Cerwin Vega lytterom på Hifiklubben i Bergen (....og jada, de har flere lytterom)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan si hva man vil... på et eller annet tidspunkt har de fleste av oss hatt det morro med noen brutale CV-bokser og noen Volvo240-aktige NAD blokker med dertil tilhørende kasser voksenbrus.

Ikke noe jeg hadde hatt i stua den dag i dag, dog. Ikke noe vondt om CV.

DrE

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •