Hvordan er Cerwin Vega som merke? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så sant så sant DrErling, kjøpte cv for konf pengene og hadde de i mange år, faktisk det høytalerparet jeg har hatt lengst, men om jeg vil ha det igjen? nei
    Men morro var det!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dc-12

Heisann. Var nede på hifiklubben i drammen en gang, da jeg hadde dc-12. Så kom jeg i snakk med en av selgerne der. han fortalte meg en historie når han hadde vært i danmark på besøk hos et eller annet firma som bedrem sin hobby innen lyd. Da kom han i snakk med en som drev med lyd og hadde relativt bra anlegg hjemme. Han ble jo da invitert hjem for og høre på dette så svært omtalte greiene da, Kan si at verdien på anlegget var 100.000kr. det besto av forsterker komponenter til 95.000kr. og ett par Cerwin vega Dc-12. det spilte helt vanvittig sa han!.

så det er muligt!. ikke alt er PA

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Alle vet jo at cerwin vega ikke er hifi, det er PARTY-PARTY.
    Hva gir deg retten til å snakke for oss alle?
    Det at du sier at det ikke er hifi sier oss en av to ting:

• Du har ikke peiling
    • Du har ikke hørt CW

Cls-215 kalibrert med enten Audussey eller Pioneer romkorreksjon låter faktisk meget bra!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Hva gir deg retten til å snakke for oss alle?
    Det at du sier at det ikke er hifi sier oss en av to ting:

• Du har ikke peiling
    • Du har ikke hørt CW

Cls-215 kalibrert med enten Audussey eller Pioneer romkorreksjon låter faktisk meget bra!
    Hvorfor skal de ikke det, alle sier jo Klipsch spiller bra? :twisted:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV har sitt publikum. Underholdene høytalere når fest og morro står høyt opp på ønskelista. Har holdt leieboeren våken mang en natt for noen år siden med laaange fester....

Uten å si at det er rett, føler jeg CV tilhører ungdomsårene. Når man vokser litt, for samboer ol - går som regel CV ut mot noe som er mer sivilisert og har litt andre kvaliteter.

Uansett, ikke et vondt om CV. Men hi-fi tror jeg aldri jeg ville kalle det - de har en egen party klasse.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV spessialiserer seg mot en gruppe, og derfor er de også kanskje "best" akkuratt der. Pris / ytelse slår like konkurenter rett ned. PRoblemet er at de fleste går for de største modellene, og plasserer de med for snau elektronikk i et lite rom.

Drit i rimelige PA forsterkere her, Finn eller frem noe ifra hjemlandet dems. Parasound fungerer som gull, men koster også litt .

CV er HIFI så det synger etter i sin nisjesjanger. Allround står det litt værre til . Synd dog CV i hjemmekinosammenheng fungerer meget bra.

Dårlig eksempel ifra bilstereoverden, men. Rockford fosgate hadde element som spilte idiotisk høyt før, med bra kvalitet. Men nå i det senere prøver dem å lage høyttalere som spiller enda penere, dette går med engang ut over SPL egenskapene i disse ellers fine wooferene. (spiller uansett høyt nok for den vanlige mannen i gata..).

Det finnes fortsatt ingen høyttalerprodusent som den perfekte høyttaleren (t.o.m. de til over 100k er ikke så bra).

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er relativt, også Hi-Fi. La oss ikke glemme det.

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med et komplett surround sett av CV!s CLS serie og er rimelig fornøyd med det som filmlyd,
    og til den lille delen av musikk som jeg bruker det til så funker det greit...
    Men har en STOR plan om og bytte ut alt ettervært,
    må bare finne ut hva jeg vil ha og pengene til det...

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en del CV... alt fra Sat 6 til DC 15... men syns de duger best til film og party...

greie som HT til det første anlegget...

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt ann på musikken man hører på, liker man trance,techno så er CV yppelig til det. Jeg syns CV passer veldig bra til musikk,film og fest. Kommer helt ann på hva man kører på di CV høyttalarne. Nå bruker jeg NORDOST høyttalerkabler til 4500 kr og NORDOST signalkabel til 2500 sammen med Midgard oberon audio 6.1 sammen med NAD c 162 forforsterker og jeg syns lyden er topp nå og har ikkenoe å klage på. Det dommeste å gjøre er å kjøpe det billigste av alt å bruke det på cv også klage på at det er veldig dårlig lyd, men er ikke det som folk skal ha det til. Bare prøv med skikkelig elektronikk.

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-taggis
    Det kommer helt ann på musikken man hører på, liker man trance,techno så er CV yppelig til det. Jeg syns CV passer veldig bra til musikk,film og fest. Kommer helt ann på hva man kører på di CV høyttalarne. Nå bruker jeg NORDOST høyttalerkabler til 4500 kr og NORDOST signalkabel til 2500 sammen med Midgard oberon audio 6.1 sammen med NAD c 162 forforsterker og jeg syns lyden er topp nå og har ikkenoe å klage på. Det dommeste å gjøre er å kjøpe det billigste av alt å bruke det på cv også klage på at det er veldig dårlig lyd, men er ikke det som folk skal ha det til. Bare prøv med skikkelig elektronikk.
    Hva slags CV! type er det du har siden du har brukt så "mye" på kabler?? Med så "dyre" kabler og "nok" effekt må jo det meste av høyttalere høres bra ut...

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har surround-oppsett med CV VE-8 som fronter og Cambridge 340r til å drive det hele. Jeg kan ikke skjønne folk mener det spiller så fælt med skrikete diskant? Synes diskanten er ganske behagelig, klar og ikke skrikete.

Er nok billige PA-forsterkere som har svertet ryktet deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye Cerwin Vega og vil faktisk kåre VE 8 som min personlige favoritt.
    de har i motsetning til de fleste av CV`s produkter en ganske naturlig lyd.
    Problemet med de større modellene er etter min mening at de er tunet høyt for å få maksimal trøkk, noe som gir en unaturlig og overdrevet bass, med lite eller ingen ekte dypbass. diskanten skjærer også fort i ørene når lyden skrues skikkelig opp

Min konklusjon er derfor: hvis anlegget blir brukt til fest mer enn 90% av tiden, gå for store CV høytalere, om bruken for det meste går på musikk på normale nivåer, styr unna, og finn heller noe som klarer å få med de dypeste oktavene

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassgitar

Bare så det er sagt det er mer en en streng på en bassgitar. Kari Bremnes på cw nei takk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker da jeg kom hjem ifra Prodigy konsert sist de var her (sentrum scene i Oslo). Da ble det skikkelig tamt å skru på anlegget med BW 703, rigget opp med AL1000, da ble det LIVE igjen ja .

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette spørsmålet har blitt stillt før og jeg har sagt meningen min før, quoter jeg bare fra forrige gang.

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det mange ikke tenker på er jo at lydkvaliteten på en typisk kommersh cd-plate er meget komprimert og generellt elendig. Som Lyd & Bilde skrev i en artikkel for litt siden var det i mange tilfeller bedre å høre på en Absolute Music plate på et par Cerwin Vega høyttalere enn et hvilkensom helst High End anlegg. Grunnen til dette er jo fordi Cerwin høyttalerene farger musikken såpass mye med bass og annet tull at lydbildet blir relativt brukbart. Problemet med et high end anlegg er at det fremhever akkurat hvor dårlig lydkvaliteten faktisk er på cd'en. Og man sitter omtrent å ergrer seg over alle feilene det er i lyden.

Tror ikke det er så veldig mange som tenker over dette.. Hjelper veldig lite og ha et par JMlab Electra sammen med en Klasse A forsterker når man hører på Britney Spears sitt nye album. Det høres helt jævli ut. Så skal man ha et anlegg for å høre på sin nye cd plate utgitt av Eva Records (Som er blandt de verste) så er det bare tull å kjøpe et high end anlegg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Siden dette spørsmålet har blitt stillt før og jeg har sagt meningen min før, quoter jeg bare fra forrige gang.
    Det er vel noe fornuftig i det ja. Sitter med relativt dyre høyttalere selv, og selv om det er mye listepop som kan bli bra, faller gjerne innspillinger fra selskap som Eva ganske fort igjennom.

Oppløsningen på mange dyrere anlegg er så høy at forskjellen mellom gode og dårlige innspillinger blir særdeles merkbar. Og lite farging i anlegget gjør at tamme innspillinger (som følge av loudness-krigen) blir nettopp tris/tamt. Altså veldig transparent for hva man mater det med. Det er jo litt av poenget, å la gode innspillinger skinne igjennom.

Med EQ har man riktignok mulighet til å legge til en tekno-pukkel i bassen, noe som gir litt ekstra morro på triste innspillinger. Men allikevel finnes det system (CV etc) som passer slike innspillinger mye bedre. På en annen side faller slike systemer fort igjennom når noe med litt mer musikalsk innhold enn Boten Anna skal settes på....

Er vel flere enn meg som kunne ønsket seg 2 anlegg, et for morro og et for seriøs lytting.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det allerede .. Men må si jeg er på vei med mitt tredje også.. med noe Klipsch og rør. Men det blir en stund til .

Nå har jeg vel egentlig bare 2 forskjellige høyttalere, som kan brukes på samme elektronikk da, men blir jo "2" anlegg slik sett .

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg noen gode gamle 1215 se som jeg skal ha i kinoen min så skal jeg kjøpe di nye 10" med horn diskant til bakhøytalere.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kanskje passet bedre med et par AT-40? Ikke så lett å oppdrive ville jeg tro men...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •