Dali Ikon 5 vs JBL ES80?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Ikon 5 vs JBL ES80?

Tid for nytt hjemmekino anlegg!
    Sitter og vrir meg i høytalersmerte.

Skal jeg gå for Dali Ikon 5 sett, eller JBL sitt sett, deriblant frontene JBL ES80...

Hva syntes dere?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt på es80, es90, ikon 6 og concept 8 dog med forskjellige forsterkerep å JBL og Dali høytalerne, men forskjellen var at jeg ble imponert av Dali høytalerne, noe jeg ikke ble av JBL.

nå skal ikke jeg kalle meg ekspert på emnet, men jeg er også på leting etter nytt lydanlegg og det kommer til å bli et dali system

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    har hørt på es80, es90, ikon 6 og concept 8 dog med forskjellige forsterkerep å JBL og Dali høytalerne, men forskjellen var at jeg ble imponert av Dali høytalerne, noe jeg ikke ble av JBL.

nå skal ikke jeg kalle meg ekspert på emnet, men jeg er også på leting etter nytt lydanlegg og det kommer til å bli et dali system
    Hvilket system går du for?

Jeg har faktisk ikke hørt JBL enda, men selgeren (merk, selger!) var overbevist over at de var bedre enn Ikon 5 høytalerene.
    Ikon 5 hørte jeg for en stund tilbake, og ble småforelsket allerede da...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på JBL ES80, ES30 som bakhøytalere, ES25c som center og ES250P sub med Harman/kardon AVR350 reciever og DVD29 spiller.
    Det klarte jeg ganske bra på film, men skuffet meg litt på musikkdelen. synes det var for mye diskant og litt lite trykk over hele registeret.

På Hi-Fi klubben har jeg hørt på Concept 8 med en Nad t754 og Ikon 6 eller 7 (husker ikke helt), men bare i stereo og synes de hadde et mye mere detaljert lydbildet med bedre trykk.
    Om det var pga. forsterkeren eller høytaleren er jeg ikke 100% for

Jeg har nå kommet fra til at jeg skal ha enten Nad T765 eller Denon 3808 med concept serien i 5.1 system.. 90% sikker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    Jeg hørte på JBL ES80, ES30 som bakhøytalere, ES25c som center og ES250P sub med Harman/kardon AVR350 reciever og DVD29 spiller.
    Det klarte jeg ganske bra på film, men skuffet meg litt på musikkdelen. synes det var for mye diskant og litt lite trykk over hele registeret.

På Hi-Fi klubben har jeg hørt på Concept 8 med en Nad t754 og Ikon 6 eller 7 (husker ikke helt), men bare i stereo og synes de hadde et mye mere detaljert lydbildet med bedre trykk.
    Om det var pga. forsterkeren eller høytaleren er jeg ikke 100% for

Jeg har nå kommet fra til at jeg skal ha enten Nad T765 eller Denon 3808 med concept serien i 5.1 system.. 90% sikker
    Jeg har 2 stk Concept 6 høytalere som jeg skal selge om ikke lenge, dersom det er av interesse... =)

Ender selv trolig opp med Onkyo TX-SR705 + da Ikon 5 serien eller JBL ES80++

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor bor du og hva hadde du tenkt deg for de høytalerne?
    vet ikke hvor trygt/lett det er å sende med tanke på hvordan posten behandler pakker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendt deg PM =)