Slaglengde Klipsch RF82? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Dette er jeg ikke helt enig i, for at et element skal klare å gjenskape bass så må det nødvendigvis bevege på seg, og ja en forsterker med høy damping factor vil holde elementene i et jerngrep, det betyr ikke at elementene ikke skal bevege seg, de beveger seg bare mer nøyaktig.

Ingen bevegelse = Ingen lyd

Hehe.. enig.. vanskelig å lage noe lyd, spessielt bass uten bevegelse ..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    har bestilt klipsch RF82 vil hk avr 330 på 5 X55 watt verre nok ? hk lager jo stømsterke forsterker . Ønsker ikke så mye vandring på elementet . Har en cerwin vega o.8 kw denne er kraftig nok , men cv forsterker klipsch RF82 ?
    CV effekt på klipsch tror jeg blir ræva! HK forsterkern passer nok nokså bra. Er ikke masse watt som skal til, og HK har jo en bra strømreserve .

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk hk forsterkern trenkker 780 watt fra nettet , så jeg tror det holder , ja må vist heller selge den cv forsterker , hm kjøpe rør til rf 82

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    ok takk hk forsterkern trenkker 780 watt fra nettet , så jeg tror det holder , ja må vist heller selge den cv forsterker , hm kjøpe rør til rf 82
    Er nok ikke så dumt. Alle anbefaler rør, men også vanlige effektforsterkere med mørk klang går bra. Parasound f.eks får stort sett alltid skryt sammen med Klipsch.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nok PARASOUND når fruen har tilgjitt meg , he he

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    evnt rør til diskant og cv forsterker til di doble 8 "

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke kjørt CV forsterkeren på de i det hele tatt. Tror du vil få ett mye bedre resultat med å kjøre en bra forsterker på hele høytaleren.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uff ja

ja du har nok rett , dyrt med god lyd ,

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hehe.. enig.. vanskelig å lage noe lyd, spessielt bass uten bevegelse ..

i likhet med hva vincent vega tidligere kommenterte, så har heller ikke mine RF83 noe særlig bevegelse i membraner, spiller vanligvis rundt -15-25db fra receiver, og allerede da trøkker det ganske så godt, og rommet vibrerer av bassen - altså uten særlig bevegelse..

på mine tidligere høytalere, spes CLSC215 og Proson realilty 69sa, som også spiller brukbart med bass - så var det en mye større "sammenheng" mellom mengde bass og tilsvarende stor bevegelse i bass elementer i høytaleren.

så enten har altså Klipschene mine fremdeles styggmye å gå på i bassen, eller så skal de ikke ha allverden av bevegelse i membraner! ??

er jeg helt på jorde nå eller hva?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    i likhet med hva vincent vega tidligere kommenterte, så har heller ikke mine RF83 noe særlig bevegelse i membraner, spiller vanligvis rundt -15-25db fra receiver, og allerede da trøkker det ganske så godt, og rommet vibrerer av bassen - altså uten særlig bevegelse..

på mine tidligere høytalere, spes CLSC215 og Proson realilty 69sa, som også spiller brukbart med bass - så var det en mye større "sammenheng" mellom mengde bass og tilsvarende stor bevegelse i bass elementer i høytaleren.

så enten har altså Klipschene mine fremdeles styggmye å gå på i bassen, eller så skal de ikke ha allverden av bevegelse i membraner! ??

er jeg helt på jorde nå eller hva?
    Hvis du kjører sub også og deler høytalerene på f.eks 80Hz vil de aldri jobbe veldig mye nei. Lar du de derimot gå helt til bunns og så setter på noe musikk med masse trøkk nedover i dypbden så vil de nok jobbe endel. Har du derimot stor forsterker på de så vil de ikke få den typiske "konfermasjon anlegg bevegelsen" ( altså helst CV DC-15 men ikke mer enn en 100w forsterker ) når elementene er totalt ute av kontroll. Med bare RB1092 på mine gamle RF-83 og f.eks Leila K - Slow Motion så jobbet ihvertfall mine godt, men alikevel med full kontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en direkte sammenheng mellom elementvandring og lydtrykk.....Lyd er bare luft i bevegelse.

Mye vandring uten tilhørende lydtrykk betyr at forsterker mister kontroll.

Dersom man bruker en forsteker med full kontroll kan man i visse tilfeller nå den termiske grensen for elementene før man når Xmech.

-Tim

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvis du kjører sub også og deler høytalerene på f.eks 80Hz vil de aldri jobbe veldig mye nei. Lar du de derimot gå helt til bunns og så setter på noe musikk med masse trøkk nedover i dypbden så vil de nok jobbe endel. Har du derimot stor forsterker på de så vil de ikke få den typiske "konfermasjon anlegg bevegelsen" ( altså helst CV DC-15 men ikke mer enn en 100w forsterker ) når elementene er totalt ute av kontroll. Med bare RB1092 på mine gamle RF-83 og f.eks Leila K - Slow Motion så jobbet ihvertfall mine godt, men alikevel med full kontroll.

har per i dag kun en Halo A23 på de, men har testet med A21, som forøvrig skal handles inn om en mnd tid ca, samt med receiver,og har en en kortere periode kjørt Para NC2250 på de, i musikk kjører jeg fronter i full band, med andre ord ikke deling rimelig høyt oppe..

bevegelse er det nå, men absolutt ikke så mye som på mine tidligere høytalere.. :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk mine rf 82 i dag , lite membran bevegelse . men gud for en bass =) dette er farligt for lommeboka . syk nice lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye eller brukte?

Dersom de er nye så låter de skikkelig kjipt i bassen i mine ører.

-Tim

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, de trenger ofte ha endel tid for å løsne i bassen. Mine gamle fikk gjennomgå med en skikkelig kraftig forsterker endel timer i begynnelsen å da løsnet bassen fort synes jeg. Hornet derimot, det tar MANGE timer før låter optimalt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nye. klart di trenger mange timer med power men så langt , syk bra ,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF-82 selv, kjører de med Rotel 1080.
    Når jeg spiller Rock ser jeg nesten ingen bevegelse på membranen men setter jeg på f.eks. Kanye West-Love lockdown (sykt dyp bass) Da begynner de å bevege seg greit mye...
    Bare prøv, helt herlig!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har kjøpt meg RF82 og kjører disse via en Parasound A23, og må si at elementene mine også har noen merkelige bevegelser til tider som ikke samsvarer helt med musikken, en slags "bølgevandring" Kan jeg ha gjort noe feil? Parasounden burde vel ha nok guffe

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekke at kabler er koblet riktig

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Sjekke at kabler er koblet riktig
    Hmz.....har sjekket både to og tre ganger, men jeg får prøve en gang til da :P Er jo ikke så mange kablene å velge mellom egentlig hehe

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •