Mine Logitech Z-5500 ble brått stille

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Mine Logitech Z-5500 ble brått stille

Jeg endte opp med Logitech Z-5500 Digital til min HTPC, og var meget fornøyd, det låt bedre enn noe jeg har hatt før.

Men gleden varte bare en måned, nå får jeg tydeligvis ikke strøm til kontrollenheten, og jeg vet ikke hvorfor... Det kan ha skjedd mens jeg har vært på vinterferie.

Altså, en Z-5500 består av et subwoofer (som jeg tipper har forsterkeren også), en kontrollenhet og satelitter. Strømkabelen går til subwooferen. Den har også en hovedbryter. Derfra går det en kabel til kontrollenheten, som videre er koblet til HTPCen. Satelittene er koblet til subwooferen. Kontrollenheten har et display og en normalt lysende på/av-knapp.

Det er helt stilt nå, og det er ikke noe lys på kontrollenheten. Så det er ihvertfall sikkert at det kommer ikke strøm hit. Jeg har gått alt av kabling, og klarer ikke se noe galt... Hovedbryteren er på, det er jo nærliggende å sjekke... Det er strøm i kontakten, sjekket det med en lampe. Jeg har sendt en mail til MPX, der jeg kjøpte systemet, i forrige uke, men foreløpig intet svar.

Det er to spørsmål jeg lurte på om folk her kunne svare meg på: For det første, er det noen måte jeg kan få sjekke om subwooferen har strøm. Siden den får strømkabelen, er det greit å sjekke om det er noe galt allerede der.

Det er en sikring bakpå subwooferen. Hvordan går jeg fram for å sjekke om den har gått. Det fulgte med litt dårlig med dokumentasjon, synes jeg...

Andre tips mottas også med takk!

Newcomer Mr.dØrtie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkuratt samme annlegget selv... står oppe i stua, og godt brukt av min far :P

bra annlegg som gir UTROLIG mye lyd for pengene!

regner med at MPX (eller hva siden du bestilte den fra)
    har telefon support, ring dette nr, på dagtid,
    og du vil da få vite hvordan du skal gå frem angående og sende det tilbake...
    jeg vil da tro at du får en ny pakke i posten etter kansje noen uker...

lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme høyttalerne til pc`n selv, mener adet er en glassikring som bare er og skru ut, me mulig jeg husker feil:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Hadde samme høyttalerne til pc`n selv, mener adet er en glassikring som bare er og skru ut, me mulig jeg husker feil:-D

Det stemmer det. Er en liten plugg med glassikring i, som er skrudd inn bak i bassenheten. Bare å skru ut denne med et flatjern og og se om tråden inni er røket. Greit å ha en sikring i bakhånd, for dette kan skje av og til med dette settet. Jobbet i en databutikk før, og vi fikk inn en del som hadde denne "feilen".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thune
    Det stemmer det. Er en liten plugg med glassikring i, som er skrudd inn bak i bassenheten. Bare å skru ut denne med et flatjern og og se om tråden inni er røket. Greit å ha en sikring i bakhånd, for dette kan skje av og til med dette settet. Jobbet i en databutikk før, og vi fikk inn en del som hadde denne "feilen".
    Okei, høres ut som en ledetråd. Min sikring er helt hvit... Er det et dårlig tegn...?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell hvis du prøver å lede noe gjennom den og den faktisk leder så fungerer jo sikringen, men det kan jo være at sikringen er røket selv om den ikke ser svart ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det samme skjedde meg en juleferie. Fikk ikke på kontrollenheten, alt var liksom helt dødt.

Jeg ringte komplett og fikk beskjed om å sende inn hele settet.. Uka etter fikk jeg et helt nytt sett, og penger jeg la ut for porto fikk jeg igjen

Så be om returnummer fra det stedet du kjøpte det og send tilbake, det er mye bedre enn å tukle selv og miste garantien

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mister vel neppe garantien ved å skifte en sikring...

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok sikringen, skjedd med meg å.. Sikringen røyk ganske fort, men så satt jeg inn en ny en, og aldri hatt noe problemer siden det = )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Akkurat det samme skjedde meg en juleferie. Fikk ikke på kontrollenheten, alt var liksom helt dødt.

Jeg ringte komplett og fikk beskjed om å sende inn hele settet.. Uka etter fikk jeg et helt nytt sett, og penger jeg la ut for porto fikk jeg igjen

Så be om returnummer fra det stedet du kjøpte det og send tilbake, det er mye bedre enn å tukle selv og miste garantien
    Hmpf. Skulle ønske at det var like enkelt med mpx.no, men det er det ikke. De svarte ikke på min første mail om hva jeg skulle gjøre. De svarte ikke på min andre mail, der jeg sa jeg hadde funnet ut at det var sikringen, og spurte om hva jeg skulle gjøre. De svarte heller ikke på telefon da jeg skulle spørre om hvordan jeg skulle ta ut sikringen. Så jeg tok den ut, men dessverre ser det ut til at det var feil å ta den ut med en skrutrekker, jeg lurer på om det var noe som knakk...

Så fikk jeg endelig tak i selger på telefon, for de hadde ikke support-folk. Han sa at jeg måtte sende den inn (idiotisk at må sende inn en subwoofer på 10 kg når det er en sikring på 10 g), og at jeg måtte sende inn en retursøknad. Så jeg gjorde det også, og nå har det gått en uke uten svar. Har tidligere hatt greie erfaringer med MPX, men nå er det siste gang jeg kjøper noe derfra. Anbefaler andre å styre unna også.

Loven sier visst bare at man må svare innen "rimelig tid". Veit noen hva det ligger i "rimelig tid" nå for tiden...?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan får jeg tak i sikringer?

Forresten, jeg oppdaget at holderen til sikringen ikke var skadet i det hele tatt, det bare så sånn ut.

Så nå skal jeg bare ha tak i en sikring. Ser ut til at clasern bare har litt større sikringer. Noen som veit hvor man får tak i dem? Gjerne over disk i Oslo eller Bærum....

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa -> Velg Norge, så ser du adressen på siden deres:-) Er litt lat, så gidder ikke gjøre jobben for deg:-D

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetikj
    Forresten, jeg oppdaget at holderen til sikringen ikke var skadet i det hele tatt, det bare så sånn ut.

Så nå skal jeg bare ha tak i en sikring. Ser ut til at clasern bare har litt større sikringer. Noen som veit hvor man får tak i dem? Gjerne over disk i Oslo eller Bærum....
    Sjekk nærmeste bensinstasjon dersom du ikke har clasern eller biltema i nærheten. Det er godt mulig du finner en der skjønner du

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    radio/tv sjapper har slikt, bruker og kjøpe på expert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da fikk jeg kjøpt et par sikringer på Elfa, og det gjorde susen! Takk, folkens!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme skjedde til meg akkurat nå.
    Hva heter sikringen jeg skal kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansjosef
    Samme skjedde til meg akkurat nå.
    Hva heter sikringen jeg skal kjøpe?
    Hvis du tar med sikringen til din nærmeste bensinstasjon/elektroforhandler vil de klare å bruke øynene og lese av hva som står på sikringen og finne en ny en til deg. Disse koster rundt 10 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cawz
    Hvis du tar med sikringen til din nærmeste bensinstasjon/elektroforhandler vil de klare å bruke øynene og lese av hva som står på sikringen og finne en ny en til deg. Disse koster rundt 10 kr.
    Jeg har ikke skrudd ut sikringen enda, så jeg vet ikke selv hva den heter.
    Derfor spør jeg her hva den heter ..
    + at jeg bor i en veldig liten by her det ikke er lett og få tak i ditt og datt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker heller ikke hva den heter, så jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale å ta den ut og se...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansjosef
    Jeg har ikke skrudd ut sikringen enda, så jeg vet ikke selv hva den heter.
    Derfor spør jeg her hva den heter ..
    + at jeg bor i en veldig liten by her det ikke er lett og få tak i ditt og datt.
    Okei.

Da får du spørre etter en 2 amper, 5x20 millimeter, 250 volts sikring og håpe du får en riktig en. Jeg vil anbefale å ta den ut fra subwooferen og med til butikken.

Her er en link til logitechs egen side om dette problemet:

Answer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •