Valg av høytalere rundt 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høytalere rundt 10k

Hei Folkens!

Er i gang med å snuse rundt etter høytalere til rundt 10k til mitt stereoopsett som består av amp:HK970 og cds:HD970. Har hørt på B&W 684 på en Denon PMA1500ae og syntes dette låt bra. Musikken jeg spiller mest er QOTSA, Korn, Metallica ol. Noen som har noen andre tips til hva jeg bør prøvelytte?

Kemb0

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb0
    Hei Folkens!

Er i gang med å snuse rundt etter høytalere til rundt 10k til mitt stereoopsett som består av amp:HK970 og cds:HD970. Har hørt på B&W 684 på en Denon PMA1500ae og syntes dette låt bra. Musikken jeg spiller mest er QOTSA, Korn, Metallica ol. Noen som har noen andre tips til hva jeg bør prøvelytte?

Kemb0
    Bor du på östlandet kan du jo lytte på disse:
    XTZ 99.26 i sort pianolakk

XTZ 99.36

XTZ 99.25 i sort pianolakk

http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...er-traden.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukt

Hei,

Vi er jo alle farget av våre erfaringer.. Jeg ville snust på noe brukt B&W, (det jeg kjenner best) men uansett ville jeg seriøst vurdert noe brukt. Det skjer ikke veldig mye på denne fronten, og det er lite mekanisk som går i stykker.

For min del kjører jeg at par brukte b&w 801 og er knallfornøyd.

espen

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Folkens!

Kemb0
    Hei. Ville nok gått opp til 683 konta 684 pga mellomtonen. Liten prisdiferanse. En Ht som spiller meget bra til prisen.
    Hva med Klipsch RF-82? Koster 10k. Men om de passer elektronikken du har vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ja... Litt usikker på om jeg vil ha klipsch som musikk-ht. Har hørt disse i hjemmekino og ble imponert. Men til musikk synes jeg de ble litt for BW683 ser fine ut ja, spørs nå ikke om det må bli en av disse :-).

Xtz virker også interessant, men her bør man vel ha en sub også.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric har mange tilhengere. Varm og rik klang, ikke så følsomme, men likevel lette å drive og greie m.h.t matching. Ikke mye for øyet, dog. Lyric 302 koster 9.990,-. Klipsch RF82 gir trøkk og moro i bøtter og spann til samme pris, men med Klipsch betyr matching med riktig elektronikk mer, og jeg vet ikke hvordan din amp vil funke sammen med disse. Stativhøyttalerene Audience 42 og 52 fra Dynaudio kan også varmt anbefales. PSB pleier også å levere over sin prislapp. Hører dessuten mye skryt om Dali for tida, men har ikke hørt noen av disse modellene selv. Det samme gjelder den nye 600-serien til B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio Pro

Hei Folkens!

Kemb0

Hei!

Jeg har HK970 forsterker selv, samt Audio Pro Blue Diamond V2, og lytter i tillegg til samme musikken som deg. Om du vil ha skikkelig godlyd, ville jeg gått for disse (selv om dette er en gulvstående sak). De har jo innebygget sub, så de er ikke tungdrevne. Jeg vil si at dette er en meget god match, og har ennå tilgode å høre noe bedre i prisklassen (og jeg har sjekket MANGE oppsett i prisleiet).

Har også hørt XTZ, som jeg ser de foreslår over, og de har (naturlig nok, pga. str.) ikke en sjanse til å nå opp om man vil ha "trøkk" i bassen. En meget god allround høyttaler, dog, men har man først hørt AP opp mot denne, er valget lett - men hakket dyrere, selvsagt.

Regner med at størrelsen teller for deg siden det går i kompakte forslag, men OM du vil ha noe større, så test ut Audio Pro Blue Diamond. Nytelse å se på, nytelse å høre på, og du får dem for under 10'.

Tester:
    Test av Audio Pro Blue Diamond - finn tester och sammenlign produkter och priser hos alaTest - alatest.no
    6 brukere gir de 97/100 poeng.

Audio Pro Blue Diamond test - alaTest.com - homecinemachoice.com
    100/100 poeng.

http://www.nebyhifi.no/documents/60Audiopro.pdf

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb

Xtz virker også interessant, men her bør man vel ha en sub også.
    Det kommer jo litt an på hvor mye bass du er ute etter. 99.25/99.26 kan spille ned til 33hz i de rette omgivelsene.
    Fra Kentis test:
    "Hvordan høyttalerne oppfører seg på musikk beskriver jeg nærmere under lytteinntrykkene, men det er ikke til å legge skjul på at de gjør en overraskende god jobb i bassområdet. Da tar jeg ikke størrelsen i betraktning en gang. Jeg klarte meg derfor for det meste uten sub, men subben ble også integrert slik at det var klart til å nyte litt film innimellom. Målinger i mitt rom viser at de uten porten plugget har en liten topp ved 35hz, og de gir faktisk full respons ned til ca 33hz. Det er imponerende for disse småtassene, og faktisk ikke langt unna mine egne Vista som hos meg har full respons til ca 30hz. Nå har riktignok Vista litt mer headroom i det området, men det er fortsatt bra. Med 99.25 plugget ble bassresponsen alt for dårlig i mitt rom, så det valgte jeg å ikke bruke tid på å måle."
    http://avforum.no/forum/tester-audio...z-99-25-a.html

Selv bruker jeg sub til disse, da jeg bruker dem mest i hjemmekinoen, og da er dypbass et must.

Har du muligheten til å lytte på dem kan det jo väre de faller i smak.
    Det gjorde de ihvertfall hos meg.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo noen ganske interessante ting på AVtorget akkurat nå - bl.a. et par B&W CDM9NT til rundt 10.000. Også et par fine stativhøyttalere fra Audiovector og noen Von Schweikert mtm'er som jeg ikke vet noe om, men som så spennende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykke til i søket!

Jeg må bare igjen fremme mine Audio Pro: I Går fikk de kjørt seg med alt fra de steintøffe fingergitaristene Rodrigo og Gabriela, Metallica, Radiohead og Massive Attack, til tunge filmlyder/sekvenser. Den takler alt med overbevisning, og det til og med med en noe begrenset (kvalitetsmessig) dvd-kilde.

Skal du ha en allrounder som funker til både film og musikk, bør valget være enkelt. Jeg kjøpte de for 14’, og nå er de vel godt under 10’ enkelte steder. En surroundpakke med disse – som i linken der de får toppkarakter - fås også meget prisgunstig nå.

Lykke til, i alle fall, og håper du blir fornøyd uansett hva du ender opp med!

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt Audiopro Blue Diamond selv, men jeg husker jo at de fikk panegyriske omtaler for noen år siden, så jo tror nok at det er en god anbefaling du kommer med der, Titten-Tei! Hifi-hukommelsen er kort og siste måneds smaksvariant tillegges generelt alt for stor vekt. Det kan være lurt og lønnsomt å sjekke ut ting som er noen år gamle.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville absolutt tatt en titt på B&W 683 også. Hører på mye av den samme musikken, og synes disse passer ypperlig! Bra pris på dem i forhold til hva du får også.
    Kan selvfølgelig bare uttale meg av egen erfaring, men jeg mener at om du går for 683 kan du ikke gjøre mye feil...

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale at du tar en titt på Tannoy Revolution Signature DC6, nyeste serien fra Tannoy. Denne ser meget spennende ut, jeg vurderer selv en oppgradering til sommern.

Hører mye på metallica, seigmen, iron maiden, black sabbath osv på mine Sensys DC1 i stereo og er meget fornøyd med lyden.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg vil anbefale at du tar en titt på Tannoy Revolution Signature DC6, nyeste serien fra Tannoy. Denne ser meget spennende ut, jeg vurderer selv en oppgradering til sommern.

Hører mye på metallica, seigmen, iron maiden, black sabbath osv på mine Sensys DC1 i stereo og er meget fornøyd med lyden.
    Ja, denne har jeg såvidt fått lyttet litt på og jeg kommer garantert til å prøve den grundigere ut. Litt usikker på evnene i den dypere bassen, men resten ga absolutt mersmak. Også så lekker, da!

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut

En liten opplevelse med Sensys DC1 er at jeg i mitt oppsett ofte glemmer å skru på subben igjen (og sette front til small) om jeg har skrudd dette av kvelden før...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Har aldri hørt Audiopro Blue Diamond selv, men jeg husker jo at de fikk panegyriske omtaler for noen år siden, så jo tror nok at det er en god anbefaling du kommer med der, Titten-Tei! Hifi-hukommelsen er kort og siste måneds smaksvariant tillegges generelt alt for stor vekt. Det kan være lurt og lønnsomt å sjekke ut ting som er noen år gamle.

Jepp! Og 7 brukere på Alatest samt to seriøse tester tar ikke feil. Så var det det med om signaturen tiltaler deg. Tror ikke du hadde blitt skuffet på det området, selv om de kan låte annerledes hos noen kontra andre, selvsagt. Utseende er vel i alle fall noe av det vakreste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne har jeg såvidt fått lyttet litt på og jeg kommer garantert til å prøve den grundigere ut. Litt usikker på evnene i den dypere bassen, men resten ga absolutt mersmak. Også så lekker, da!

Og om du vil ha en dypere/fyldigere bass, utelukkes vel kompaktstørrelsen? Da er AP enestående med sin aktive, implementerte sub.

Uansett får du ha guuud løkkk i din søken! Dette er jo halve moroa - testingen, mener jeg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korreksjon: Den høyttaleren i Tannoys Revolution Signature serie som jeg har hørt litt på, er den golvstående Tannoy Revolution Signature DC6T til rundt 14.000, og ikke stativhøyttaleren DC6, som det ble referert til lenger oppe i tråden. Forvirrende med så like modellbetegnelser!

Når det gjelder små høyttaleres evner i bassen generelt , så vil størrelsen selvsagt sette visse fysiske begrensninger. Mange har nok allikevel fått bakoversveis over hva et par skoesker av god kvalitet kan prestere i bassregisteret når de blir spent foran kraftig og god elektronikk. I et lite rom kan det bli den perfekte løsningen - og trenger du mer finnes jo subwoofere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korreksjon: Den høyttaleren i Tannoys Revolution Signature serie som jeg har hørt litt på, er den golvstående Tannoy Revolution Signature DC6T til rundt 14.000, og ikke stativhøyttaleren DC6, som det ble referert til lenger oppe i tråden. Forvirrende med så like modellbetegnelser!

Når det gjelder små høyttaleres evner i bassen generelt , så vil størrelsen selvsagt sette visse fysiske begrensninger. Mange har nok allikevel fått bakoversveis over hva et par skoesker av god kvalitet kan prestere i bassregisteret når de blir spent foran kraftig og god elektronikk. I et lite rom kan det bli den perfekte løsningen - og trenger du mer finnes jo subwoofere.

Jeg er ikke fan av sub. Litt for 'romlete' for meg. Jeg har ennå tilgode å høre en som kan synonymiseres/likestilles med et godt gulvstående høyttalersystem. Har flere kompiser med gode kasser, men det blir liksom ikke det samme - selv om det (jo) er tøft når man hiver i en DVD.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster ikke akkurat 10k, men hva med Dynavoice Definition DF-5: Dynavoice Definition DF-5 i Eikefarve?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •