Valg av høytalere rundt 10k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Koster ikke akkurat 10k, men hva med Dynavoice Definition DF-5: Dynavoice Definition DF-5 i Eikefarve?

Jeg hørte disse hos Surround.no, og de er helt ålreit. De er jo i en annen prisklasse enn de andre som er nevnt, og det merkes lett. Prisvinneren XTZ 99.26 er da mer å foretrekke, med sin meget klare og fine lyd. Her er det også en god del tyngde i bassen, selv om (som sagt) at det ikke kan måles med gode gulvstående til rundt 10'.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Titten-Tei
    Jeg er ikke fan av sub. Litt for 'romlete' for meg. Jeg har ennå tilgode å høre en som kan synonymiseres/likestilles med et godt gulvstående høyttalersystem. Har flere kompiser med gode kasser, men det blir liksom ikke det samme - selv om det (jo) er tøft når man hiver i en DVD.
    En god sub romler ikke! Den er rask og tight og melodisk og lar seg rimelig greit integrere med hovedhøyttalerne. Den skal ikke gjøre særlig mye av seg før det skjer noe i det frekvensområdet den skal dekke (det blir gjerne sagt at en god sub er en du ikke legger merke til før den blir koblet ut), og ikke blande seg borti den delen av frekvensområdet som hovedhøyttalerne klarer godt på egen hånd. Et optimalt plassert golvstående system med dypbassevner i et godt rom kan nok i noen tilfeller være bedre, men en sub er vanligvis lettere å integrere hvis rom og plasseringsmuligheter ikke er ideelle. Og med elektronisk kalibrering kan du nå de helt store høyder. Jeg tror du skal prøve ut sub'er litt mer før du forkaster dem så bastant - og REL kan være et godt sted å begynne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    En god sub romler ikke! Den er rask og tight og melodisk og lar seg rimelig greit integrere med hovedhøyttalerne. Den skal ikke gjøre særlig mye av seg før det skjer noe i det frekvensområdet den skal dekke (det blir gjerne sagt at en god sub er en du ikke legger merke til før den blir koblet ut), og ikke blande seg borti den delen av frekvensområdet som hovedhøyttalerne klarer godt på egen hånd. Et optimalt plassert golvstående system med dypbassevner i et godt rom kan nok i noen tilfeller være bedre, men en sub er vanligvis lettere å integrere hvis rom og plasseringsmuligheter ikke er ideelle. Og med elektronisk kalibrering kan du nå de helt store høyder. Jeg tror du skal prøve ut sub'er litt mer før du forkaster dem så bastant - og REL kan være et godt sted å begynne.

Forkaster bastant?! Det var da voldsomt. Har jeg gjort dette? Jeg_har_ennå_til_gode_å_høre er vel ikke det samme som å forkaste, er det vel? Jeg er fortsatt åpen for en mulighet for dette om jeg skulle ha problemer med plassering av gulvpilarer, og lar meg gjerne overraske positivt om muligheten kommer.

Jeg kunne muligens presisert at jeg i_utgangspunktet ikke er for en sub i et stereooppsett, spesielt når man (nok) må opp i en pen sum for å få en god kasse.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Titten-Tei
    Forkaster bastant?! Det var da voldsomt. Har jeg gjort dette? Jeg_har_ennå_til_gode_å_høre er vel ikke det samme som å forkaste, er det vel? Jeg er fortsatt åpen for en mulighet for dette om jeg skulle ha problemer med plassering av gulvpilarer, og lar meg gjerne overraske positivt om muligheten kommer.

Jeg kunne muligens presisert at jeg i_utgangspunktet ikke er for en sub i et stereooppsett, spesielt når man (nok) må opp i en pen sum for å få en god kasse.
    Så så, var ikke ment som et angrep! Poenget er at en subwoofer ikke nødvendigvis er en slik rumlekasse som står i så alt for mange norske hjem og som ikke har noe i et musikkanlegg å gjøre. Jeg er selv en stor tilhenger av å tilpasse høyttalere til det rommet de skal spille i - og en ekte venn av små høyttalere. Jeg er ikke tvil om at "high end" er billig hvis vi gir avkall på den nederste oktaven - og at stativere kan spille slik at du knappest savner noe kan jeg også underskrive på. Mente bare å si at en sub kan gjøre moroa enda større med slike små lekkerbiskener!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, så; jeg bare hevdet at jeg ennå ikke har hørt noe som kommer opp i mot gode gulvhøyttalere. Gleder meg til den dagen jeg hører det du har hørt, men til da storkoser jeg meg med de storslåtte Audio Pro Blue-diamantene mine

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blue diamond er jo praktisk talt en stativhøyttaler med sub

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på denne. Jeg vil kalle det en referanse-høyttaler i sin prisklasse.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har patos lyric 402. Og jeg hører en del på rock på disse selv om det går mest i film. Jeg synes absolutt de gjør en god jobb.
    Før jeg bestemte meg hadde en lytte runde og da hørte jeg klipch rf35(?), Audiopro Blue Diamond V2 og Patosene. Jeg synes absolutt det var patosene som gjorde den beste jobben. De kan virkelig svinge hvis du drar på litt!
    jeg er kjempefornøyd med dem, det eneste negative er at de kan få litt pusteproblemer med en svak amp og ved høye lydnivåer.
    De er kanskje litt kjedelige å se på, men man er jo ikke ung hele livet, og dette er en høyttaler man kan leve med noen år.

Ta den en runde og hør på litt forskjellig. Lykke til!

Edit: måtte skrive om litt ja..-.-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DF-5 fra Dynavoice fra før, helt ok - men ikke "nok" :-). Tipper på DM683 her.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med System Audio SA1550? jeg kjøpte mine for en liten stund siden og jeg er meget fornøyd! du vil ikke tro hvor mye lyd du får ut av dem uansett om det er småe elementer med rett plassering så har du en jæ**** god høytaler vil jeg si

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke ht ble det på trådstarter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enda ikke blitt noe. Driver å sikler på DM683 og XTZ 99.26. Sistnevnte sies å være litt tungdrevet og kanskje litt for heftig for mine 2x80w +/- 79,3 Amp. Noen som bruker disse mot liknende forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil vel påstå førstnevnte også har godt av litt kraft også...
    jeg kjører disse til vanlig på C372(2x150w), men hadde en liten periode 2(2x350w), og dette gjorde ting rimelig mye bedre...

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Revel M20

Kan virkelig anbefale Revel M20, har hørt disse ved flere anlednnger og de har fått virkelig gode tester.

Ligger et par på torget her nå, kan sikkert få billig!, ny pris på disse er i overkant av 20 tusen.

Dette er store staitvhøytalere som gir bass! og en lekker og varm mellomtone som digger din type musikk.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med http://www.mamut.net/dynabel/2-5s_test_fidelity_28.pdf .
    Se i nettbutikken til Eltek (www.dynabel.no). 11.500,- for kit med kabinetter. Ikke noe problem å sette sammen. Svært bra lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg av høytalere til 10k

Har et par strøkene patos lyric 402 til salgs,disse bør passe bra til HK'en din..

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2