Har mottat Patos basic 410mk2, lytteinntrykk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har mottat Patos basic 410mk2, lytteinntrykk.

da har jeg mottat mine 410mk2 og fått pakket de ut, har faktisk klart seg meget godt gjennom posten sitt grufulle og brutale system. kun et bittelite hakk langt nede bak på den ene høyttaleren.

utseende:

mine er i bøk, og fineren ser faktisk ganske bra ut, liten artig detalj er at det står patos på umbrakoskruene og magnetene til frontdekselet.
    "plata" som elemtene er festet i ser heldigvis bedre ut i real life enn den gjorde på bilder. ser faktisk ut som en ganske dyr høyttaler.

lytteinntrykk:

da der er usikkert om det er feil på mine høyttalere, og de er kun er spilt 30 min på er det litt vanskelig å komme med et helhetelig inntrykk av de.

de har en ganske åpen diskant, det overrasket meg litt, pga om det er feil på de så skal diskanten spiller 3db lavere enn hva som var planlagt.

mellomtone og bass virker som sitter ganske fast enda, men virker som de har godt med punch. håper bare mellomtonen løsner etterhvert så jeg kan komme med et litt bedre inntrykk.

alt i alt er jeg ganske godt fornøyd med kjøpet hittil.

mvh
    stian

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok samme inntrykkene som jeg gjorde meg..

Enda jeg gav 3000,- inkl. frakt for dem! :P

Morsomme høyttalere er i hvert fall noe som har falt meg inn! Dog litt vel bassete til tider, men det kan være rommet mitt som er en smule vanskelig...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper mine løser seg opp i bassen etterhvert.

men jeg syns de kunne ha gjort høyttalerne magnetisk skjermet. har crt tv enda, men blir lcd i neste uke håper jeg.

noen som vet om lcd er utsatt for høyttalere som ikke er magnetisk skjermet?

mvh
    stian

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! De er ekstreme når det gjelder magnetisk stråling disse høyttalerne.. Har hatt store høyttalere før, som ikke har vist antydning til stråling, men nå merka jeg det med en gang! :S

LCD har ikke det problemet, så vidt jeg har skjønnt..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må virkelig si at diskanten imponerer meg, mellomtonen har forandret seg noe allerede. sitter å hører på katie melua nå.

kjører med sub nå å da ble de virkelig behagelige. dette er et kjøp jeg virkelig anbefaler.

mvh
    stian

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke mye negativt å si om dem, da de er et greit steg opp fra alt jeg har hatt tidligere!

Men det må da være fler enn oss som har disse? Eller er vi de eneste på avf som har gått på denne "smellen"? :P

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett.. The discussion must go on! :P

Er det noen som har lyst til å uttale seg om delefiltrene på disse og kanskje hvor store endringer man kan ha mulighet til å oppleve ved å endre komponenter, eventuelt bare gjøre hele dritten på nytt? Har en følelse av at det er kraftig underdimensjonert i hvert fall..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •