M85 pakken fra surround.no, hjelp asap!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

M85 pakken fra surround.no, hjelp asap!

Jeg har planlagt å bestille en høytalerpakke ikveld og trenger litt hjelp her veldig fort! Har kikket litt på denne pakken, og jeg syns det ser ut som jeg får mye for pengene:

Dynavoice M-85-pakke Yamaha RX-V661 RDS

Første gang jeg kjøper høytalere av denne typen og jeg lurer rett og slett på; følger det med kabler i denne pakken? Det virker jo logisk siden det er en pakke men det står ingen ting om og jeg vet jo ikke hva slags kabler høytalerne har støtte for!

Edit: Eventuelt hvilke kabler trenger jeg og hvor finner jeg de?

Trenger svar i kveld så håper noen leser!

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det mot formodning ikke skulle følge med noe som helst av kabler, så er det ikke værre enn å ta seg en liten tur til Clas Ohlson og handle for noen hundrelapper..

En rull med høyttalerkabel og et par signalkabler trenger ikke koste all verden.. Det kommer etterhvert om du velger å prioritere slik!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt veldig liten peilig på dette, så en rull med høytaler kabler; er det noe man på kutte opp selv osv? trodde det var rød/hvit kabler det var snakk om jeg!

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at man må kjøpe kabler i tillegg til den pakken. Isåfall er det flere alternativer på surround. Jeg ville ikke gått for noe mindre enn 2,5mm i tversnitt på kabelen.

Prosons høyttalerkabel på 2,5mm i enten hvit eller gjennomsiktig, som er metervare, funker greit til den pakken.

En av lederne har er merket på en eller annen måte. Prikkete linje som følger hele lengden på den ene lederen, en rød stripe, eller at det er en skarp kant i plasten på en av lederne. Man skal kunne se forskjell på lederne uten store problemer. Du kjøper antall meter du trenger å kutter og avisolerer selv. Det lett som bare det.

Eksempel: Trenger du 2m fra reciever til frontene,1m til senter og 4m til bakkanalene så må du ha 13m totalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar!
    Så du må altså kutte kablene. Hvordan kobles disse til? er det noen knotter de skal snurres rundt osv? Og er det støtte for det på recieveren?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er skruknotter både på reciever og høyttalerne.

Etter at du har kappet av lengden på kablene, skiller du lederne (skjær et snitt i gummien mellom lederne og riv de så fra hverandre slik at de har en 5cm hvor de ikke sitter fast i hverandre.
    Deretter avisolerer du hver leder ca 1cm, tvinner kobbertrådene sammen med fingrene slik at du enkelt kan stikke de inn i hullene som finnes i terminalene på recieveren og på høyttalerne.
    Skru knuttene så tilbake over lederne slik at de sitter fast. Du trenger ikke snurre lederne rundt gjengejærnet som knottene sitter på for å få kontakt. det er nok at flatene på knottene klemmer på kablene slik at de sitter fast.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alles in ordenung!

Får håpe du blir fornøyd med pakken, vil tro det gir masse lyd for pengene. Har hørt M65 og vil ikke tro storebror er noe dårligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •