Endelig XTZ 99.21 i hus:-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig XTZ 99.21 i hus:-)

Nå er de lenge etterlengtede XTZ-ene kommet i hus, med "Floorstand 99" og Supra rondo kabler. Stativene har jeg forøvrig fyllt med sand, så de veier nå 18 kg. pr stk, og de er døde!
    Først vil jeg si at sakene har utrolig fin finish og soliditet! Passer dessuten perfekt til min Samsung m86. Tror nesten det ikke går an å bygge et mer solid kabinett, det høres helt dødt ut! Stativene er også byggd i mdf, med en bunnplate på ca 35mm tykkelse. Har de koblet opp mot en Rotel RB980BX og RC 960BX, samt en RCD951.
    Så til lydbildet; imponerende (mht at de ikke er spillt mer enn 1 time), for en diskant! Luftig, skånsom og detaljert, har ALDRI hatt noe lignende, må jo nevne at jeg kun har operert i budsjett hifi klassen:-), men uansett, så er diskanten etter mine ører helt utrolig bra. Vurderte B&W 685 først, og hørte de på hifi klubben, men de når ikke opp i mot 99.21 på dette området. Bass/mellomtone synes jeg er meget bra allerede, men kan vel forvente at den spiller mer oppløst etterhvert. Alt i alt må jeg si at jeg er mektig imponert av hva jeg har fått for kr. 5000.-, og når jeg tok avgjørelsen mot XTZ istendenfor B&W, så var jeg usikker. Det var et vanskelig valg, men nå skjønner jeg at jeg har valgt rett:-). Kan Anbefales!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke på deg før jeg få se bilder :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Har selv 99.26 og de spiller meget imonerende.
    Selv reagerte jeg på at diskanten var litt tilbakelent i forhold til mine Infinity Cascade, men har nå blitt vant til XTZs nøytrale lydbilde.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk... hvordan legger jeg inn bilderops: ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 30442

Vedlegg 30444
    Prøver med noen bilder. Skulle gjerne hatt bilde av lyden også, men men...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Takktakk... hvordan legger jeg inn bilderops: ?
    Kopier adressen til bildet og legg den mellom [img][/img], eller du kan trykke på den gule firkanen i feltet over der du skriver.

Edit: se der var de jo!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent pent...
    Jeg har disse stative jeg også, men... Er di blitt oppgradert?
    Dine ser så mye mere avrunda ut.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget pent!

Kos deg med musikken nå:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Joda, etter litt "forskning" så fikk jeg det til. Ang. stativene, så tror jeg XTZ tidligere har hatt en litt mer kantet type stativ. Dette er "Floorstand 99", og som du sier så har de nokså mye avrundede kanter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker noen som reagerer på plasseringen av høyttalerne, men jeg bor dessverre i en litt trang stue, så dette blir min beste løsning så langt. Skal prøve meg litt med de bøylene som fulgte med høyttalerne, samt at det var med to typer skumpropper. Ellers så her jeg fjernet gummiføttene under stativene for at de ikke skal ødelegge belegget. Lurer på om de i 1 etg. kan høre bassen bedre da, og lurer på om jeg skal lime på noen "liggeunderlag" greier, for å isolere bassen litt? Hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var intresant å høre ! Hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg et par Audio Pro Black Pearl v.2 , men ser di du har kjøpt er i samme prisklasse.

Noen som vet om det er stor forskjell på disse høytalerene? Og hvilke Centerhøytaler bør man kjøpe til XTZ 99.21 ? Skal ogsp kjøpe en subwoofer, men der blir det nok en XTZ 99 , 10"

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig kjører Black Pearl v2. Har aldri hørt XTZ`ene, så kan ikke sammenligne....
    Men er meget fornøyd med AP`ene..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har uttrykt før i dag så kan jeg varmt anbefale disse, men det er jo ikke en objektiv uttalelse. Eneste måten å bli sikker på er jo å lytte hvis du har mulighet. Du kan ihvertfall være sikker på at XTZ-ene har høy kvalitet, både konstruksjonsmessig og lydmessig. Anerkjente leverandører av komponenter er jo heller ingen bakdel. Meget prisverdig:-)!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •