HASTER - Trenger hjelp til Sub! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med en REL-sub? Disse er geniale om du er ute etter en hifi-sub. De er kjappe og presise i bassen, og følger basselementene i høyttalerne, så du slipper det "etterhenget" som er vanlig med mange sub'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får XTZ i pianolakk og matt svart farge. Gode og rimelige budsjettsuber.

To suber er ikke vanskelig å integrere i det hele tatt, og SB12+ er i utgangspunktet uhyre enkel å få til.

To subwoofere vil kun føre til bedre bassymmetri og mer headroom, noe som anbefale på det varmeste. 8-)

Hvis du er i stuss på hvordan man skal kalibrere to stykker så kan du kikke på LSound sine sider, eller evt la en Yamaha ta seg av setup'en til oppsettet (siden disse begynner å komme med oppsett og kalibrering av to subwoofere hver for seg).

Welcome to L-Sound!

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg avbestilt NHT systemet, til fordel for en "norsk" løsning ala SVS. Må si at lsound.no sin 45 dagers returrett og norsk garanti kanskje ikke er så dumt allikevel.

Og, jeg har i løpet av dagen blitt mer skeptisk til om det faktisk er så lurt med in-wall subb'er siden, ja nettopp, plassering er gitt..

Så, da blir det å vurdere SVS opp mot XTZ og Sunfire og...

Og det haster ikke når det gjelder "norsk" kjøp, for jeg må først få på plass mine Klipsch in-wall høytalere og ferdigstille hjemmekinoprosjektet. Så da har jeg endelig fått litt tid til å evaluere masse subb'er (og kanskje få hørt på noen også...)

Takk til alle som har bidratt i tråden så langt, og bidra gjerne mer :-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Waldorf
    Hva med en REL-sub? Disse er geniale om du er ute etter en hifi-sub. De er kjappe og presise i bassen, og følger basselementene i høyttalerne, så du slipper det "etterhenget" som er vanlig med mange sub'er.
    Jepp, må også vurderes nå som "Norge" igjen er på kartet....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å kune bidra. Virker som et meget spennende prosjekt du har satt i gang, noe jeg kommer til å følge godt med på! Blir spennende å lese om dine erfaringer og løsninger underveis

Har du planer rundt elektronikk etc (evt budsjett)?

Kommer du til å holde tråden oppdatert underveis, evt, starter du ny mtp bygging etc?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Bare hyggelig å kune bidra. Virker som et meget spennende prosjekt du har satt i gang, noe jeg kommer til å følge godt med på! Blir spennende å lese om dine erfaringer og løsninger underveis

Har du planer rundt elektronikk etc (evt budsjett)?

Kommer du til å holde tråden oppdatert underveis, evt, starter du ny mtp bygging etc?
    Takk for oppmerksomheten!

Elektronikk som i dag er Bose, skal nå over på noe nytt. For å kunne få maks ut av en ny løsning, og da også subber, er den foreløpige vinneren Onkyo SR-875...

Men jeg kjøper ikke før alt er klart...

EDIT: Og slikt vil bli diskutert i byggetråden eller en egen receiver tråd...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei ;-)