centerhøytaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

centerhøytaler?

Jeg jobber meg gjevnt og trutt mot bedre tider på hjemmekinofronten, selv om uførepensjon ikke er mye å bygge superanlegg på:-)

Har Yamaha RXV1800 som receiver, og et par Proson Reality 66 MKII fronthøytaler. Som sub bruker jeg en Proson 12" Subwoofer.
    Center og bakhøytalere er hentet fra et billig proson sett, og holder egentlig ikke mål, så nå må jeg gjøre noe.
    Jeg vet at dette oppsettet er noe som finesmeckerne her inne rynker på nesa av, men det er nå det jeg har råd til nå.

Så først ute er behovet for en ny center.
    Er det mulig å få noe som matcher 66MKII-høytalerne for under 1500,-, og helst under 1000?
    Ser at HIFi-klubben har 6 senterhøytalere til under 1kkr, og Dali Consept til 1100,-
    Er noe av dette brukbart sammen med RXV1800 og 66MKII?

Og hva gjør jeg med bakhøytalerne?

Og til slutt. Kona maser fælt om at Proson-subben tar for mye plass. Er denne salgbar, hva kan jeg realistisk sett få for den, og hva bør jeg erstatte den med (fysisk mindre størrelse er et absolutt krav), helst innefor det jeg kan få for Proson 12"ern.

Ble masse spørsmål her, men håper noen kan forbarme seg over en filmelsker med alt for lite budsjett.

PS! jeg er helt klar ofr å kjøpe brukt.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rynker ihvertfall ikke på nesa av Proson. Har selv RX-V1800 og Proson høytalere. Kjøpte ny center høytaler fra Proson for en uke siden, og er kjempefornøyd. Hadde en liten gammel Proson center. Se sig.
    Anbefaler denne:Proson Genexxa (Stratego) Center 6 v.2 i Dark Cherry
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldg positivt overrasket ver Proson Reality 66 MKII jeg.
    Og tatt i betraktning at jeg fikk de for 1000,- paret på finn.no, så kan jeg vel ikke klage.
    Men, de gir meg et problem, og det er at senterhøytaleren jeg har nå blir for svak, og blir til tider overdøvet av MKII'ene.

vurderer Dali Concept CT, eller CERWIN-VEGA HD-63C (fordi de vil matche Samsung M87 skjermen min, og det er viktig for kona), men er redd de kanskje ikke passer sammen med MKII'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en Dali blue C1000 være brukbart?