Valg av Xtz høytalere.(?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av Xtz høytalere.(?)

heisann.

jeg skal snart gå til innkjøp av en Onkyo 605 eller Denon 2308 hjemmekino-forsterker.

det jeg da lurer på er om noen har noen tips til hvilke xtz høytalere jeg burde velge til et komplett 5.1 oppsett/ 2 front - 2 bak - 1 center - 1 sub. grunnen til at jeg lurer på Xtz høytalere er fordi jeg har en Samsung m87 flatskjerm som er i piano-lakk, noe jeg tror vil passe 100% med de høytalerne..
    Høytalerne skal hovedsaklig brukes til film, og sekundært til musikk.

har et budsjett på ca 15k til høytalerne.
    (helst billigst mulig selvfølgelig)

her er noe jeg har vurdert sålangt:

FRONT:
    XTZ 99.26 6.490,00 SEK / PAR
    (evt 99.22 som er 'lillebroren', til en bedre pris. 3.790,00 SEK / PAR)

BACK:
    XTZ 93 WMT 1.990,00 SEK / PAR

CENTER:
    XTZ 99.21 Shielded 1.990,00 SEK

SUB:
    XTZ 99 W10.17 P 3.990,00 SEK
    ( evt XTZ 99 W8.16 High Glossy Black, 1.490,00 SEK / STYCK )

--------------------------
    = 14460 sek /// 9260 sek for de alternative

vil disse duge til mitt formål / duge bra sammen?

på forhånd takk for alle svar

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

Dette ser da flott ut Jeg kan ikke forstå hvorfor dette ikke skulle være noen succè da XTZ får skryt for å gi uhemskt mye for pengene. Her kan du skaffe deg et ialfall veldig nære Hi-End system for en billig penge. Om du har litt penger å bruke så kunne du jo gå for den dyreste versjonen av stativhøyttalerne som forøvrig ikke er så liten. Tror ikke det går an å gjøre noe dårlig kjøp her gitt. Du kunne jo prøvd å høre på litt forskjellige høyttalere og slikt da det er mange alternativer i prisklassen, men hva det angår ytelse er nok dette noe av det beste til prisen.:-D

Eneste er vel at det kunne vel kanskje vøre mer praktisk med en aktiv sub om du ikke har en grom forsterker til å dra den som var linket til. De øvrige modellene har jo fått mye skryt alle sammen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått hjem 99.26 og har de til innspilling. Foreløpig inntrykk er at de spiller meget, meget bra. De er litt tungdrevne og trenger litt kraftig forsterker.

PS! Skal du ha 99W10.17P-subene, må du ha subwooferforsterker i tillegg. Disse subene er passive. De spiller dog også meget bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først: takk for kjappe svar

så da er 99W10.17P ute av bildet, men jeg regner med at den andre jeg skrev opp vil gjøre en bra jobb.

Nå har jeg ikke helt bestemt meg for hvilken forsterker jeg ender opp med, men nå er jo verken Onkyo 605 eller Denon 2308 de sterkeste forsterkerne, så da bør jeg kansje velge 99.22?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hadnuf
    Nå har jeg ikke helt bestemt meg for hvilken forsterker jeg ender opp med, men nå er jo verken Onkyo 605 eller Denon 2308 de sterkeste forsterkerne, så da bør jeg kansje velge 99.22?
    Det synes jeg ikke, men der er jo selvsagt opp til deg. Du kan jo oppgradere ...:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •