Dynavoice F-6 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49

Tråd: Dynavoice F-6

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    F6 var jo årets beste høytaler i 2007 de også, i sølvklassen.

Så du har gjort et bra kjøp synes jeg.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de for 500 + frakt altså under 1000 lappen

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen f-6 i tv-stua, å skal kjøpe center snart. Tenkte jeg skulle gå for centeren i samme serie, c-4. Har lest at det er mange som er missfornøyde med denne, å tenkte da å gå for c-5, men denne har bassreflex bak, å da mister jeg muligheten å henge denne på veggen...
    Så nå har jeg sett litt på denne XTZ 99 WMT Center
    Hvordan tror dere denne vil spille med resten av oppsettet mitt:
    panasonic pv70, h/k avr 132, dynavoice f-6, s4.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt bare godt om den gamle centeren til xtz, men den er jo ikke flat på baksiden.

den er formet som et trappes (heter det det?)

slik at den er skrå bak såvidt jeg har fått med meg.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Dynavoice F6. Fikk de for et par uker siden, og er veldig fornøyd med de Driver de på en NAD C315BEE.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Jeg har noen f-6 i tv-stua, å skal kjøpe center snart. Tenkte jeg skulle gå for centeren i samme serie, c-4. Har lest at det er mange som er missfornøyde med denne, å tenkte da å gå for c-5, men denne har bassreflex bak, å da mister jeg muligheten å henge denne på veggen...
    Så nå har jeg sett litt på denne XTZ 99 WMT Center
    Hvordan tror dere denne vil spille med resten av oppsettet mitt:
    panasonic pv70, h/k avr 132, dynavoice f-6, s4.
    Hei! Jeg har full F6 pakke, dvs. 4 F6 og en C4. Kan absolutt anbefale deg å kjøpe en større senter da denne senteren ikke henger helt med F6'ene, til film må jeg justere nivået på senteren opp fra -3 (som den er kalibrert til etter romkorreksjon) helt opp til +3dB, og i mange tilfeller også helt opp til +6dB :???: Hvis ikke drukner dialogen totalt i lydeffekter osv..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jeg tror ikke Stig hadde riktig forsterkervalg. Jeg opplevde nemlig akkurat det samme med en Nad T-RV 70watts receiver, når jeg bytta om til Pioneer A110 120 watts /60x2 så endra lyden seg heeelt. Høytalerne gikk fra å være ganske umulige med skranglete bass og skjærende diskant til å være en helt fortreffelig høytaler, særlig hva gjelder akkustisk musikk.. men også bra ved basstung diskomusikk fkeks.

Jeg plugga aldri inn noen bassporter....

Når det gjelder Delefilter så har faktisk svenskene innrømmet at de ikke har lagt særlig med kr inn hva gjelder dette på F6. Men alle de andre komponentene er det ikke spart noe på i forhold til prisen.

Alt i alt en perfekt budgetthøytaler med en riktig stemt forsterker..
    Jeg brukte som jeg sier den gamle Pioneer 120w tokanals forsterkeren min.
    Jeg vet ikke hva slags lyd forsterkeren din har, kanskje noen andre her som vet....

Det at noen har så forskjellig vurdering hva gjelder disse høytalerne er sannsyneligvis pga forsterkervalget...
    pga at disse høytalerne er så farget i lyden.., derfor blir som sagt lyden veldig forskjellig i forhold til hva slags forsterkervalg du tar... det er iallefall min erfaring, har lest om det i tester også. Særlig i svenske hifi blader..

Problemet her med totalt forskjellige omtaler, er vel de forskjellige brukernes erfaring. The Stig har vært i gamet i mange år, både som konstruktør av diverse systemer for seg selv og andre. Han bruker digitale forsterkere, basert på ICE-teknologien.

Oppsettet hans:

De som kjøper Dynavoice i dag er kanskje ikke så erfarne og tar til takke med ikke fullt så "god" lydkvalitet.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Er ikke helt enig med verken The Stig eller Lyd & bilde. Stig's oppfatning er vel i det store og det hele at høyttalerne er gjennomgående dritt og faenskap og at de egentlig passer best som en nedgradering fra innebyggede laptop-høyttalere, mens L&B på den andre siden roser lydkvaliteten opp i skyene og skryter uhemmet av den "meget faseriktige overgangen mellom diskant og mellomtone" :lol: (-10dB dip rundt 3khz er det ikke? Bidrar kanskje til en litt varmere klang.. Høyttalerne kan kanskje også bidra til å maskere feil i dårligere kilder og forsterkere også).

F6 er faktisk et veldig godt kjøp for 700 kroner.. men ikke 5000!

Skal jeg legge til mitt vil jeg si at de lager en lyd som er grei nok, hovedproblemene er at diskantene faller helt utenfor lydbildet (er veldig lett å høre at diskanten kommer fra høyttalerne), og mellomtoneinstrumenter som gitar, vokal o.l. mangler mye "kropp" og dybde, høytallerne har kanskje en litt hullete respons fra 40-80 hz. Under 40hz er det stort sett ingenting, utenom en litt oppblåst/svulstig bassport-lyd. Ellers er det greit

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg trekker fortsatt fram dette med valg av riktig forsterkertype.
    Dette ble også nevnt i Lyd og Bilde og det svenske bladet "hemmabio".

Altså dette med forsterkeres signaturer kontra høytalernes.

Synes det er merkelig hvor lite enkelte andre her inne tenker på slike ting, selvom de både skal være ekspert og fag ditt og datt så har de altså ikke prøvd mer enn et alternativ og nok med det.

Siden inntrykkene er så til de grader forskjellige så mener jeg det burde være en selvsagt ting å ta dette med i betraktningen.

For all del høytalerne er ikke noen 15000kr høytalere, men de er helt på høyden med høytalere i 8000kr klassen, med lyd demping, fine komponenter og dessuten mye bedre terminaler enn flere "kjente" høytalermerker opp mot 15000kr klassen.

Det eneste som er å sette finger på er at diskanthøytalere er relativt billig utført, men de fungerer som de skal.
    Ellers er alt på høytalerne laget i tipp topp stand, og slik en del av de nye globaliserte Kinesiske produksjonsmarkedene.
    Ved siden av en rekke nye andre produkter fra det kinesiske marked, bla rørforsterkere, forsterkere, høytalere osv...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •