En test: Dynavoice M-65; Måleresultater i post 230-232 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 361
    Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som faktisk kan bekrefte at det er serienr på de "orginale".

Men det er jo ikke første gang dynavoice har endret på høyttaleren.
    Dette er den første versjonen, men en mindre bassport, uten x-change greia, og men noen litt annerledes terminaler:

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Gidder du laste opp noen bilder Herminator.?
    Jeg skal få lastet opp noen bilder i morgen etter at jeg har sovet av meg nattevakten.

Asvaberg: Det fulgte med slike mdf plater påprintet dynavoice på mine også. Broren min kjøpt for litt siden M65 fra fynda, skal se om jeg får tatt en tur til han i morgen og sett på de også.

Jeg mistenker veldig at surround har dreti seg skikkelig ut her, noe de egentlig har gjort allerede med den klønete håndteringen av hele saken. Jeg tipper at det kun er en ny batch som har kommet fra dynavoice og at det er dårlig informert om dette.

ang lyden så spilles de inn nå, men kan med en gang si at de låter bedre en F6 selv om de er helt ferske. en annen ting jeg merket meg var at diskanten ser svært lik ut på f6 og m65, bortsett fra innfatningen rundt. Kan det hende de bruker samme diskant på f6 og m65? Jeg vil i allefall ikke åpne for å titte *grøss* er forsiktig av meg jeg hehe

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fritidsklubben så fikk vi også med de "platene", men den ene var litt dårlig påbrent. Men hva kan man forvente av arbeidere som tjener 1/5 del av minste lønna i norge?

Enten er det faktisk en kopi versjon, eller er det snakk om en liten kostnadssparing som JWS/surround.no ikke har fått med seg.
    Tenk vis surround.no får en en kontainer med disse "kopi" versjonene?
    Da blir de vell solgt som "Dynavoice M-65 mk2"?

Jaja, God Natt Av-folks.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har i dag hentet meg ett par M65 på posten, disse er i fra netthandelen. Har nå koblet de opp og begynt innspillingen, men så kom jeg på denne tråden og sjekket etter serienr og mellomtoneinnfatning. Disse har ikke avrundet kant rundt mellomtonene, ei heller har de serie nr. Det vil jo si at enten er dette piratkopier akkurat som gooba sine, eller så kan det hende det er "nye" batcher fra dynavoice og at det ikke finnes noen piratkopier. Uansett klønete håndtert av surround.no.

Skal spille de inn så skal jeg sammenligne med mine eldre F6... Men ellers virker lyden bra så langt
    VELDIG MORSOMT! Så påståelig som Surround har vært på at det bare er Gooba som har solgt disse "kopiene" og at det IKKE gjelder de solgt på Netthandelen.

Som jeg har nevnt før, jeg tror ikke noen utenforstående hadde giddet og kopiere et så billig produkt ned til minste detalj. Men at JWS ikke har fått med seg endringer på sitt eget produkt blir for dumt.
    Tipper fortsatt det er en av leverandørene/fabrikantene som har tatt friheten til å tjene penger på egenhånd. Ikke første gangen det skjer i industrien akkurat.

I neste uke kan jeg muligheten for å måle opp et par kjøpt å Netthandelen i fjor sommer. Kjenner en som har, men tror ikke han setter pris på at jeg skrur de fra hverandre, så det blir antagelig ikke mulighet for å finne ut altfor mye.

Synd Snickers-is ikke fikk tid.

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk selv mine M-65 tidligere denne uken. Kjøpt fra netthandelen.no, ingen serie nr på noen etikett bak, beskyttelses plate med "Dynavoice" logo over og under høyttaleren var det.
    På baksiden av den ene bass høyttaleren ( har bare tatt ut den nederste) var det en klistre lapp med et nr på (kanskje serie nr for element?), og ledningene er dobbel i rødt og svart.
    Ellers spiller de knall godt for prisen (1000 spenn )

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Er det noen som faktisk kan bekrefte at det er serienr på de "orginale".
    På s.3 i denne tråden ligger bilde av mine, kjøpt i februar 2007, her er serienummer på klisterlapp bak på høyttalerne.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos broren min i dag som har ett par M65 fra fynda.se og er ett par mnd gamle nå, ingenserie nr på dem! Men på satelittene i samme serie var det serienr på. Men broren min sine hadde avrundet mellomtone innfatning.

Ligger som slakt i sofaen nå, får se om jeg får tatt noen bilder før jeg må på nattevakt, ellers kan jeg sikkert ta de i morgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt et par M-65 fra netthandelen som jeg hentet i går. Disse er også av typen "kopi"(uten serienummer osv). Hva er det som skjer egentlig?

Newcomer Frogger sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byttet diskanter

Jeg kjøpte mine dynavoice M65 på surround.no.
    Skal bruke dem som bakhøyttalere, men først ville jeg teste dem litt som front ht. Syntes det var mye romlebass. Så jeg fjernet dempematrialet (det lille som var) som var plassert bak basselementene. Så kledde jeg alle veggene i "basskassen" med 5cm tykk Glava, også der det i utgangspunktet ikke var montert dempematriale.
    Mulig jeg kunne brukt noe mindre mengde, men jeg synes iallefall det ble bedre lyd.

Var heller ikke fornøyd med diskanten. Ok på lavt volum men allerede på "middels høyt" volum ble det "grumsete" lyd. Kjøpte derfor ett par Seas diskanter på ukens tilbud på
    ELTEK AS

"TB1392 Seas H1283 22TAF/G" Disse passet nesten perfekt. Måtte lage større hull til magneten og skruene måtte jeg skru litt skrått inn for å treffe de gamle
    skruehullene.
    Selv om de ikke er spillt inn ennå så er lyden mye bedre enn før. Har testet dem ett par dager nå og er ganske så fornøyd, i hvert fall med diskanten. Mellomtonen er en del "mørkere" enn mine B&W683. Til noen typer musikk er jo det bare fint.

Har lagt ved noen bilder. Dette er mitt første innlegg så jeg er litt usikker på hvordan det fungerer...:?:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lyskryss
    Jeg har også kjøpt et par M-65 fra netthandelen som jeg hentet i går. Disse er også av typen "kopi"(uten serienummer osv). Hva er det som skjer egentlig?
    Det som skjer er at det aldri har eksistert kopier, det er kun Dynavoice (Surround.no og Dynavoice.se) og JWS som har driti seg ut. Så Gooba har nok ikke gjort noe galt i denne saken og det er kun snakk om forskjellige "batcher", eller versjoner som noen kanskje ville velge å kalle det.

Jeg for min del syntes M65 ble for store og solgte de for 500,- mer en jeg gav og kjøpte Patos Basic 310 i stedet

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frogger
    Jeg kjøpte mine dynavoice M65 på surround.no.
    Skal bruke dem som bakhøyttalere, men først ville jeg teste dem litt som front ht. Syntes det var mye romlebass. Så jeg fjernet dempematrialet (det lille som var) som var plassert bak basselementene. Så kledde jeg alle veggene i "basskassen" med 5cm tykk Glava, også der det i utgangspunktet ikke var montert dempematriale.
    Mulig jeg kunne brukt noe mindre mengde, men jeg synes iallefall det ble bedre lyd.

Var heller ikke fornøyd med diskanten. Ok på lavt volum men allerede på "middels høyt" volum ble det "grumsete" lyd. Kjøpte derfor ett par Seas diskanter på ukens tilbud på
    ELTEK AS

"TB1392 Seas H1283 22TAF/G" Disse passet nesten perfekt. Måtte lage større hull til magneten og skruene måtte jeg skru litt skrått inn for å treffe de gamle
    skruehullene.
    Selv om de ikke er spillt inn ennå så er lyden mye bedre enn før. Har testet dem ett par dager nå og er ganske så fornøyd, i hvert fall med diskanten. Mellomtonen er en del "mørkere" enn mine B&W683. Til noen typer musikk er jo det bare fint.

Har lagt ved noen bilder. Dette er mitt første innlegg så jeg er litt usikker på hvordan det fungerer...:?:
    hei!!

har m65 eg åg.. bruker dem som front høytalere..
    såg tipse ditt om å bytte ut diskantenne..
    er de berre å plugge ut og inn?
    eg var kjepp å bestille så stoler på deg hehe

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELTEK AS

"TB1392 Seas H1283 22TAF/G" Disse passet nesten perfekt. Måtte lage større hull til magneten og skruene måtte jeg skru litt skrått inn for å treffe de gamle skruehullene.
    Dette er meget interessant, Frogger.

Den 1' "superaudio" som står i M65 er nok ikke en særlig påkostet sak.

Nå trenger kanskje ikke en diskant så mye innspilling - kan du si noe om lyden etter at du byttet ut?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maxjeger
    hei!!

har m65 eg åg.. bruker dem som front høytalere..
    såg tipse ditt om å bytte ut diskantenne..
    er de berre å plugge ut og inn?
    eg var kjepp å bestille så stoler på deg hehe
    Var litt mindre kontaktpinner på Seas elementene. Jeg klemte derfor kontaktene på ledningene sammen litt slik att de ikke detter av. Det er sikkert bedre å sette på nye kontakter på ledningene dersom du har noen passende liggende.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt mindre kontaktpinner på Seas elementene. Jeg klemte derfor kontaktene på ledningene sammen litt slik att de ikke detter av. Det er sikkert bedre å sette på nye kontakter på ledningene dersom du har noen passende liggende.

ok.. ja sikkert best de så de blir skikkeli kontakt...

va de merkbart forsjell?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Dette er meget interessant, Frogger.

Den 1' "superaudio" som står i M65 er nok ikke en særlig påkostet sak.

Nå trenger kanskje ikke en diskant så mye innspilling - kan du si noe om lyden etter at du byttet ut?
    Det er ikke lett å beskrive lyd. Men det er mer detaljert/klarere lyd, kan spille høyere uten att det blir forvrengt. Ble fort sliten i ørene tidligere (med de orginale diskantene).
    Sitter akkurat nå og nyter litt god gammel Dire Straits. Med "pure direct" på forsterkeren. Relativt stram og fin bass, herlig diskant og helt grei mellomtone.

Bruker Yamaha RXV-1800 surr. forsterker med digital overføring av lyd fra dvd spiller.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett å beskrive lyd. Men det er mer detaljert/klarere lyd, kan spille høyere uten att det blir forvrengt. Ble fort sliten i ørene tidligere (med de orginale diskantene).
    Sitter akkurat nå og nyter litt god gammel Dire Straits. Med "pure direct" på forsterkeren. Relativt stram og fin bass, herlig diskant og helt grei mellomtone.

Bruker Yamaha RXV-1800 surr. forsterker med digital overføring av lyd fra dvd spiller.

m-65 du beskrev nå?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Madmax_35
    Det som skjer er at det aldri har eksistert kopier, det er kun Dynavoice (Surround.no og Dynavoice.se) og JWS som har driti seg ut. Så Gooba har nok ikke gjort noe galt i denne saken og det er kun snakk om forskjellige "batcher", eller versjoner som noen kanskje ville velge å kalle det.
    På vilket grunnlag sier du dette. Denne saken står jo påstand mot påstand
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    På vilket grunnlag sier du dette. Denne saken står jo påstand mot påstand

Det lurer jeg også på.
    Hadde vert morsomt vis det bare er forsjellige versjoner å ikkje piratkopier.
    Men siden JWS sier det er dårligere kvalitet på de nyeste...så begynnter jeg å lure.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke i tvil om at man får en bedre og mer oppløst diskant, uansett hvilken Seas man velger som erstatning for den orginale diskanten.
    Men at lyden blir balansert ved å bruke det orginale delefilteret skal mer enn flaks til.
    Jeg antar det også ville være gunstig å senke delefrekvensen for mellomtonen sin del.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maxjeger
    m-65 du beskrev nå?
    Ja, Dynavoice M65 med Seas diskant element og mer dempematr. som nevt tidligere.
    ---
    Opprinnelig skrevet av Frogger:

Side 8 av 19 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •