En test: Dynavoice M-65; Måleresultater i post 230-232 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 361
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Diskanten er ikke samme, det vises meget godt på bildene som er lagt ut.

Mellomtonen er ikke samme heller, men ser helt likt ut selve elementet, hadde det vært samme så hadde kantene vært like...

Bassen derimot er det ingen som har sett noen forskjell på...
    Det som vises på bildet er at baksiden av huset til diskanten er forskjellig, selve diskantelementet KAN være det samme, og hvis frontplaten er likt utformet, tror jeg neppe dette gir noe lydmessig forskjell.

Det samme gjelder mellomtonen, da det kun er pynteringen av plast som sitter utenpå frontbaffelen som er forskjellig. Elementet KAN være det samme.

PS! Svaret fra surround.no (nicket her på AVForum) er gjengitt ordrett ja.

MEN jeg ser ikke noe galt i at de vil stoppe en piratkopi. Det er en uting for alle parter uansett. Så den kritikken er jeg ikke helt enig i.
    Hadde Gooba solgt et identisk produkt, som var paralell importert, ville saken vært en annen.

Jeg er forøvrig spent på hvor snart man får noe utfall i denne saken.

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det som vises på bildet er at baksiden av huset til diskanten er forskjellig, selve diskantelementet KAN være det samme, og hvis frontplaten er likt utformet, tror jeg neppe dette gir noe lydmessig forskjell.

Det samme gjelder mellomtonen, da det kun er pynteringen av plast som sitter utenpå frontbaffelen som er forskjellig. Elementet KAN være det samme.

MEN jeg ser ikke noe galt i at de vil stoppe en piratkopi. Det er en uting for alle parter uansett. Så den kritikken er jeg ikke helt enig i.
    Hadde Gooba solgt et identisk produkt, som var paralell importert, ville saken vært en annen.

Jeg hadde egentlig ikke lyst til å svare i denne tråden, men det er viktig å huske på at det ikke er sikkert Gooba har gjort noe galt. Sålangt er jo det eneste som er påvist kosmetiske forskjeller, noe som kanskje er gjort på bestilling av Gooba for å få ned produksjonskostnaden og dermed også utsalgsprisen? Det er jo ikke riktig å kalle det et piratprodukt da, det er jo produsenten som bestemmer hva høyttaleren heter.

Er også spent på utfallet, men har på ingen måte god samvittighet for at mine F6 er "ekte" heller (er ihvertfall serienummer på de), det kan jo også være at Surround.no har funnet på noe lureri for å oppnå monopol... ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får vel etter hvert høre hva Gooba har å si om denne saken.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kritikken går ikke på Surround som sådan, ei heller at man ønsker å stoppe et piratprodukt. Det har jeg stor forståelse for.

Kritikken går på MÅTEN det ble gjort på - i et uavhengig forum, men startet og endret og slettet av en bruker som på meg virker å representere en annonsør.

Litt bukken og havresekken, med andre ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer forresten på hvordan M65 hadde blii med Seas 27TFFC?
    En annen diskant hadde jo ikke skadet, og det hadde vært en billig oppgradering. Må konstruere nytt delefilter også da men............
    Litt short på følsomhet, såfremt Dynavoice ikke overdriver en smule.
    Hmmm, kunne vært et morsomt prosjekt
    Interessant tråd, i hvert fall innleggene om testing og modding av M65-ene. Jeg har selv et par (kjøpt fra surround.no, vel å merke) og er så langt fornøyd. De drives av en ZapPulse 2.2SE (2x ~270W), så det skulle ikke mangle noe på forsterkersiden. Hvis delefilteret og bestykningen kunne endres litt, tror jeg denne høyttaleren har stort potensiale, prisen tatt i betraktning.

Det artige er at jeg har to nesten ubrukte Seas 27TFFC liggende. Hvis disse kan brukes, eventuelt med en liten mod av delefilteret, hadde det vært topp. Frontplata på 27TFFC er ca. 104 mm, hvor mye for store er disse?

Newcomer Janago sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D-klassen
    Interessant tråd, i hvert fall innleggene om testing og modding av M65-ene..

Det artige er at jeg har to nesten ubrukte Seas 27TFFC liggende. Hvis disse kan brukes, eventuelt med en liten mod av delefilteret, hadde det vært topp. Frontplata på 27TFFC er ca. 104 mm, hvor mye for store er disse?
    De originale diskantene er 100 mm, og hullet i baffelen er ca. 53 mm.
    Så i tillegg til å øke utfresingen til 104 mm, må hullet i frontbafflene utvides til ca. 75 mm + utsparring til kabelsko-kontaktene.

- Jan

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til revox

Hei. er det noe mulighet for og få msn adressen din eller noe Revox? ser du er fra drammen, også kan du jo en god del om lyd, greit og ha noen og snakke med osv.

har forøvrig M65 selv. Har testet dem med Pa-forsterker og Nad forforsterker, osv. spilte bra!!!. har prøvd dem som høytaler med sub, brukte en subforsterker på bass elementene, det spilte for mye bass, uten punch mellom bass registret. så det gjør jeg aldri igjen, men mye bass!. det blei det.

nå står dem bare og koser seg med en Nad T744 i stereo

Mvh Richard.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D-klassen
    Interessant tråd, i hvert fall innleggene om testing og modding av M65-ene. Jeg har selv et par (kjøpt fra surround.no, vel å merke) og er så langt fornøyd. De drives av en ZapPulse 2.2SE (2x ~270W), så det skulle ikke mangle noe på forsterkersiden. Hvis delefilteret og bestykningen kunne endres litt, tror jeg denne høyttaleren har stort potensiale, prisen tatt i betraktning.

Det er slett ikke umulig at jeg oppgraderer disse med 27TFFC og nytt delefilter etterhvert. Som du har fått svar på er frontplaten på denne diskanten ca 4 mm for stor. Men å frese større hull i baffelen tror jeg er en dårlig løsning, idet høyttalerne er folierte. Så tanken min var å slipe ned frontplaten på diskanten i stedet, men da kommer festehullene veldig godt ut i kanten.

Og som jeg har nevnt før, vet jeg ikke hvor god match det er mtp følsomhet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at 4 mm fjernet på frontplata til 27TFFC kan bli litt for mye med hensyn til skrueforsenkinger, ja. Men siden det er plastfolie på M65-ene, og dette tross alt er billige høyttalere, kan man snitte opp folien et par steder og brette den tilbake for å komme til. Så kan man frese eller dremle eller hva som enn må til for å få de til å passe. Når man får på stoffrontene vil det jo ikke synes.

Når jeg får hendene mine på høyttalerene skal jeg uansett prøvemontere 27TFFC-ene, kanskje det er mulig å høre om nivåforskjellen er til å leve med. Hvis man tar M65s 93 dB og 27TFFCs 91 dB med en liten klype salt, er det trolig ikke merkbart for de fleste. Det kan jo hende kvaliteten oppveier for kvantiteten :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    unskyld o.t men dise m-65 org.... hvor mye trenger di for og spille greit?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som for de fleste høyttalere, så spiller de bedre jo større kontroll forsterkeren har over elementene. Et par M65 har jo fire basselementer og fire mellomtoner, så en billig hjemmekinoreceiver er vel ikke optimalt. Men siden følsomheten er så høy, kommer det mye lyd ut med få watt inn, spørsmålet er hvor kontrollert det blir i bassen, hvis man bryr seg om sånne ting. Å anbefale minsteeffekt er jeg ikke kapabel til, all den tid antall watt ikke nødvendigvis sier så himla mye om forsterkerens kvaliteter.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke alle forsterkere som trenger så mange watt å skryte av for å kunne ha kontroll? Hva med den mere eller mindre "berømte" t-amp og dens modifiserte søsken?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei oki men til rundt 4/5000kr hva burde jeg? tenkte litt på nad da jeg var godt fornøyd med t753 min... tenkte da litt på c352 på 2x80watt og 160w dynamisk i 4ohm... eller blir dete en "teit" løsning? har i dag et sett med proson 12rr med 2 Zachry pa amper på bi wire....
    noe som ikke er dugli til anet en fest og nabo plager...

sikert noen skrive feil men det håpes at det er forståligops:

Newcomer jcberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei oki men til rundt 4/5000kr hva burde jeg? tenkte litt på nad da jeg var godt fornøyd med t753 min... tenkte da litt på c352 på 2x80watt og 160w dynamisk i 4ohm... eller blir dete en "teit" løsning? har i dag et sett med proson 12rr med 2 Zachry pa amper på bi wire....
    noe som ikke er dugli til anet en fest og nabo plager...

sikert noen skrive feil men det håpes at det er forståligops:
    2x80W passer sikkert kjempegodt.. ikke "teit" iallefall.

Proson og brokoblede PA-amper er ikke veldig "hi-fi" kanskje, men det trøkker sikkert på fest

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så dere vet det - her er svaret fra Surround på spørsmål jeg stilte om "oppslaget" her på AVforum tidligere:

"Hei
    Dynavoice-høyttalere solgt av Gooba.no og Netthandelen.no i fjor er lovlige og originale produkter med serienummer påtrykket.
    Det er kun høyttalere solgt av Gooba i 2008 som er problemet.

Dette er nå en sak mellom JWS International AB og Gooba.no.

Dynavoice-høyttalerne er nå fjernet fra Gooba, derfor er også advarslene fjernet fra våre sider.
    Mvh.
    Surround.no"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herminator: Jeg tror ikke jeg påstod i innlegget mitt at en forsterker må ha høy uteffekt for å ha kontroll (jfr siste setning)

jan_m: En NAD C352 eller lignende vil nok gjøre en veldig god jobb med M65-ene. Etter det jeg ser, har den fått mange gode omtaler. "The combination of power, dynamics and transparency is better than it has any right to be at this kind of money", skrev What HiFi da C352 kom i 2004..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei takk for svar har hentet en ny nad 372c:-D kansje litt mye men men.... får mitt sett med "ekte" m-65 i morgen -glede seg-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt ikke fått noe svar fra Gooba, nå begynner det å irritere meg kraftig. De har en plikt til å gi informasjon til sine kunder hvis det viser seg at de har solgt piratkopierte produkter, dette ansvaret bør de snarest ta. Det er da absolutt ikke bare en sak mellom surround/JWS og Gooba, det er også en sak for alle de som faktisk har kjøpt piratkopierte høyttalere.
    Hva skjer med testing av de to høyttalerne opp i mot hverandre, er ganske spent på det Vi får se om jeg gidder levere tilbake høyttalerne hvis det viser seg at de er greie og Gooba gir meg et kraftig prisavslag. Er ca bare 200 kr å spare ved å beholde høyttalerne i forhold til å kjøpe en m-65 surroundpakke i Sverige.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare meg litt angående denne frekvenskurven og hvor mange dB som er oppgitt på høyre side av denne? Hvorfor er det -dB noen ganger, og andre ikke?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det noen ganger er - på dB skalaen og andre ganger ikke, er bare å glemme Men poenget er hvor ujevn/jevn frekvenskurven er.
    Skulle tallene som står der gi noen mening, ville jeg måtte f.eks måle med 2,8V ut av forsterkeren, og kalibrere skalaen i måleprogrammet mot en dB-måler. Da ville vi kunne sett følsomheten, men det gjorde jeg altså ikke her.
    Men forholdet er altså det samme, selv om verdien i seg selv ikke sier noen ting.

Skalaen til høyre på impedansemålingene, er elektrisk fase og ikke dB.
    Fasen er oppgitt i grader. Der hvor det er en stor negativ fase (høyre skala), og i verste fall samtidig lav impedans (venstre skala), vil være en vanskelig last for forsterkeren.

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •