En test: Dynavoice M-65; Måleresultater i post 230-232 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 361
    Newcomer knagg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rent lydmessig skiller trådstarter og lydogbilde sin høytalere seg ut ifølge erfaringer(som er subjektivt, ofc). Men det henger ikke på greip at de skal være "godkjent" av testerne som har delt erfaringer i denne tråden i 2000kr kategorien mens de blir meget rost og fikk til slutt prisen for årets høytaler av lydogbilde(linkaments: Test av Dynavoice Challenger M-65 Høyttalere - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester ) for da de ble testet, 2500kr høytalere å være.

Jeg skal ha meg ny receiver tenkte jeg snart.

Harman Kardon receiver, så da må jeg ha noe annet enn de Dynavoice F6 jeg har fra før.

Jeg vet ikke hva som skjer, siden det er så mye forvirring og meninger rundt denne saken at det blir meget vanskelig for meg å vite om jeg burde invistere i disse, eller noe annet, dyrere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Viser det seg at dette er piratkopier er det en prinsippsak å ikke godta det. Det kunne like gjerne vært dyrere høyttalere enn dette som ble kopiert. Godtar man en kopi om man får den billigere ødelegger det jo for alle produsenter samme om de heter Dynavoice eller Sonus Faber. Hadde høyttalerene hatt en veiledende pris på 20 isteden for 2000 hadde ingen kalt det en komedie, men saken ville vært akkurat den samme
    Helt enig i at det er prinsippene som gjelder. Det er faktisk noen som har konstruert denne høytalerene og lagt midler i utviklingen - da skal ikke andre bære frukter av det uten å være med å dekke inn det kaka har kostet. Om kaka har kostet x å lage eller xx å lage er ikke det viktigste, der er prinsippet om at her har noen skapt noe andre må respektere.

Det som derimot er rart er måten produktrepresentant har gått frem. Man kan kanskje skylde på horn panna og umiddelbar blackout i frustrasjon. Gooba er faktisk ikke skyldig før dem er dømt/erkjenner saken. Slik er det nå en gang og jeg regner vel med at dem reagerte på utsagnet fra produktrepresentanten. Slik er det - man overreagerer i blandt og det er dumt. Jeg har i hvertfall gjort det mange ganger (om kanskje ikke på denne måten) og gjort dumme ting. Andre gjør aldri feil.....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden den opprinnelige tråden er stengt, får jeg bruke denne.

Jeg forventer en forklaring av admin (evt Lygren) her nå. Det kan ikke være slik at en annonsør/leverandør kan ramle inn med nye tråder og komme med beskyldninger for så å få sine innlegg editert/slettet?

Jeg har forstått at admin/Lygren vil at slike tråder skal komme som pressemeldinger. Det er vel og bra, men når man så etterpå trekker det hele tilbake (les: fjerner det fra sine hjemmesider) da er det svært vanskelig for oss forbrukere å forholde oss til slike leverandører. Hva slags pressemeldinger og seriøsitet er det?

Gooba kan ha svin på skogen, men de har nå ihvertfall ikke dementert eller ikke dementern noen ting, offisielt. Men svært pussig at det p.t. ikke lengre finnes Dynavoice produkter på deres nettside.
    Jeg har også sendt dem en e-post, men enda ikke fått noen kommentarer.

Surround har også fått e-post av meg for en kommentar. Jeg er genuint interessert i denne saken da jeg har originalproduktet selv og synes det er svært leit at et slikt godt produkt skal få et frynsete rykte og usikkerhet i markedet.

Jge har alltid sett på Surround som en seriøs aktør. Hyggelige svar har jeg alltid fått derfra og god hjelp. Men dessverre har de hos meg nå fått en ripe i lakken, uansett utfall av denne saken.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knagg
    Rent lydmessig skiller trådstarter og lydogbilde sin høytalere seg ut ifølge erfaringer(som er subjektivt, ofc). Men det henger ikke på greip at de skal være "godkjent" av testerne som har delt erfaringer i denne tråden i 2000kr kategorien mens de blir meget rost og fikk til slutt prisen for årets høytaler av lydogbilde for da de ble testet, 2500kr høytalere å være.

Jeg vet ikke hva som skjer, siden det er så mye forvirring og meninger rundt denne saken at det blir meget vanskelig for meg å vite om jeg burde invistere i disse, eller noe annet, dyrere.
    Hvilke erfaringer er det som tilsier at "mine" høyttalere skiller seg ut fra de som ble testet i Lyd & Bilde?
    Så langt meg bekjent er det ingen som har sammenlignet de enda.....

Jeg selv er ingen høyttalertester, og min lytteerfaring er i så måte begrenset til et veldig lite antall høyttalere. Dermed vil ikke jeg si noe bastant om hvordan Dynavoice sine høyttalere, eller evnt kopier, låter ifht andre ht i samme prisklasse.
    Min mening er at Lyd&Bilde muligens har gitt Dynavoice noe mer ros enn de fortjener kanskje, men som sagt er det mulig at de er bra ifht til lignende ht.

F-6 har blitt målt og lyttetestet av et par seriøse og erfarne folk på HIFISentralen, og der fikk de absolutt ikke noe rosende omtale. Men dette er folk som til vanlig lytter på langt dyrere og bedre høyttalere, så det igjen blir et feil sammenligningsgrunnlag.

F-6 som er målt opp viser at delefilteret ikke er særlig godt, noe som gir en stor dip ved rundt 4khz, at Lyd&Bilde ikke har hørt/fått med seg dette synes jeg også er noe merkelig. Men kanskje var eksemplaret som de hadde og lytte til bedre?

"M-65" kjøpt på Gooba er de eneste jeg selv har hørt, og de er heller ikke innspillt enda. Førsteintrykket av lyden har jeg gitt, noe som står i samsvar med de fleste andre "meninger" jeg har lest;
    De er noe skarpe i diskanten, og er tunet med litt partyfaktor i bassen. De ser ut til å tåle bra med effekt og er rimelig lettdrevne, men krever forsterker med god strømforsyning for å ha kontroll i bassen.
    Det er min mening

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, jeg har lest anmeldelsen av F6 av lyd og bilde, og hvis det du sier stemmer(noe det sikkert gjør), føler jeg meg til en viss grad ført bak lyset.

Så når det gjelder M65 brukte jeg Lyd og Bilde som referanse og når de ikke samstemmer helt med hva folk har skrevet om høytalerne lurer jeg på om det kan være en stor forskjell på din versjon og den andre.

Men, jeg har ikke all verden innsikt i denne saken og jeg har nå utelukket M65 som mulig høytaler.

Tenker at det er bedre å kjøpe et safe produkt med gode skussmål fra andre plasser enn lyd og bilde.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-65 ER en utrolig høyttaler i den prisklassen den representerer, finnes ingen bedre, som både norcad, jeg og mange flere har sagt..

Men i denne prisklassen så er det fullt mulig å finne svakheter ved produktet...
    Har man hørt en høyttaler til 20.000, å så får høre på M-65 så hører du lett at diskanten ikke kostet 2000kroner å lage, men heller 100kroner...

Ser ikke helt problemet, eller forstår ikke helt.. :smile:

Var F-6 så mye dårligere en hva du hadde forventet til 500kroner.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 850kr per par.
    Jo, helt klart verdt pengene, men saken er at jeg ikke vil ha M65 hvis det viser seg at de ikke er et stort sprang mot god hifi. At de er verdt pengene, det tviler jeg ikke på. At de er hestehoder foran konkurenter i samme priskategori, det kan hende. Men med alt det tullet rundt Dynavoice er tvilen kommet over meg. Hvordan F6 ikke er så bra som Lyd og Bilde skulle ha dem til å være. Det gjør at testen av M65 ikke overbeviser meg på samme måte som testen av F6 gjorde.

Jeg vil heller invistere 6000kr i gode høytalere som jeg kan ha i mange år fremover, enn å invistere i billige partyfaktor høytalere som jeg kommer til å tvile holder nivået jeg krever av utstyret mitt, men det er mitt problem.

Kjøp Dynavoice M-65 med god samvittighet, siden de er garantert et godt kjøp.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 850kr per par.
    Jo, helt klart verdt pengene, men saken er at jeg ikke vil ha M65 hvis det viser seg at de ikke er et stort sprang mot god hifi. At de er verdt pengene, det tviler jeg ikke på. At de er hestehoder foran konkurenter i samme priskategori, det kan hende. Men med alt det tullet rundt Dynavoice er tvilen kommet over meg. Hvordan F6 ikke er så bra som Lyd og Bilde skulle ha dem til å være. Det gjør at testen av M65 ikke overbeviser meg på samme måte som testen av F6 gjorde.

Jeg vil heller invistere 6000kr i gode høytalere som jeg kan ha i mange år fremover, enn å invistere i billige partyfaktor høytalere som jeg kommer til å tvile holder nivået jeg krever av utstyret mitt, men det er mitt problem.

Det er riktig som du sier her, men husk at Lyd&Bilde testet disse i forhold til pris. F.eks et par Monitor Audio RS6 til en veil. på rundt 8000,- vil uten tvil spille ringer rundt Dynavoice M-65. Dynavoice er en gutteromshøyttaler som leverer bra for en billig penege
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kloke ord dette. Jeg har nå kjørt mine M65 (ekte!) i over ett år og jeg er veldig fornøyd. Men mye vil ha mere - og bedre.
    Så akkurat derfor er jeg stadig innom HFK sine nettsider for å SE på Dali Ikon 6 som for meg virker å være en svært god oppgradering fra M65.

Men det er noe med de M65 som får meg til å vente litt - det er mye vellyd hjemme. Alt fra Giorgia Fumanti via Black Sabbath til Fron Male Voice Choir og til slutt med Queen Rock Montreal (BD).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller invistere 6000kr i gode høytalere som jeg kan ha i mange år fremover, enn å invistere i billige partyfaktor høytalere..
    Ja da ser jeg hva du mener.!

Å jeg er helt enig med deg, selvfølgelig vil høyttaler til 3dobble prisen gi mye bedre lyd, har du rå, bruk mer penger på enda bedre høyttalere.

Testene i L&B, er skrevet for den som har 2000kr å bruke på høyttalere, å for 2000 så ble dynavoice vinneren...
    Har du derimot 6000kr å bruke på høyttalere så er ikke M-65 noe å vurdere en gang..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Ja da ser jeg hva du mener.!

Å jeg er helt enig med deg, selvfølgelig vil høyttaler til 3dobble prisen gi mye bedre lyd, har du rå, bruk mer penger på enda bedre høyttalere.

Testene i L&B, er skrevet for den som har 2000kr å bruke på høyttalere, å for 2000 så ble dynavoice vinneren...
    Har du derimot 6000kr å bruke på høyttalere så er ikke M-65 noe å vurdere en gang..
    Har du 6000kr å bruke, kjøper du M-65 til 2000.- og bruker resten på cder og konjakk. Da vil de etterhvert låte mye bedre enn ALT annet. Ihvertfall frem til dagen etter.............:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg etterlyste opplysninger i denne piratkopi saken fra både Gooba og Surround i dag.
    Surround ga følgende svar:

Dette er nå en sak mellom JWS og Gooba.
    Salget av Dynavoice på Gooba.no er stoppet.
    Vi har oppnådd det vi ønsket.
    Vi har dessverre ikke kapasitet til å besvare alle spørsmål og spekulasjoner som nå sprer seg på nettet.
    Utfallet av saken vil nok bli offentliggjort snart.

Mvh. Surround.no

Men skjer det noe med Snickers-is og gutta som skulle ta en sammenligning tro? De har vel ikke funnet på å ta fri i påsken?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad

Men skjer det noe med Snickers-is og gutta som skulle ta en sammenligning tro? De har vel ikke funnet på å ta fri i påsken?
    Jeg er klar i påsken. Venter bare på nermere beskjed fra Snickers da det er han som må styre dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi har dessverre ikke kapasitet til å besvare alle spørsmål og spekulasjoner som nå sprer seg på nettet.
    Skrev de dette ordrett?

Kan admin/moderator her på AVforum se seg tilfreds med at en annonsør/leverandør starter - og sprer, det de kaller en "pressemelding" slik de gjorde - og så trekker seg tilbake, fjerner informasjonen her og på egne nettsider, og i tillegg presterer å skrive dette ovennevnte?

Helt fra starten av var dette en sak mellom JWS og Gooba og AVforum fremstår nå som en klagemur for sine annonsører. Dette er slett ikke bra!

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, venter bare på beskjed fra Snickers så skal vi nok få sett på det. Blir ute noen timer nå, men sjekker tråden her hele tiden for å se om det kommer noe tidspunkt. Sender deg en pm med tlf.nr Devilej, så er det bare å sende en sms eller slå på tråden hvis du hører noe fra Snickers.

Newcomer Janago sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En interessant tråd dette.
    En blir jo unektelig litt nysjerrig når slike billigprodukter får så god omtale i tester. Så derfor gikk jeg selv til innkjøp av Dynavoice F-6 og deretter M-65 for å høre med egne ører hva dette var for noe. Og ja, jeg har de opprinnelige versjonene.

Har nettopp plukket fram igjen F-6 og lyttet på disse. Må bare si at de er meget plasseringsvennlige og lyder større enn størrelsen skulle tilsi. Nå står disse på spikes og er tiltet litt bakover. De lyder best med bare den øverste bassporten tettet igjen med skum-propp.

M-65 har krevd mye tid å få spilt inn og finne rette dempingen på diskanten (+ 2db). Siden jeg har noen gode Vifa og Seas elementer liggende, så hadde det vært interessant å kunne skiftet ut den originale diskanten med en bedre. Men det vil også kreve saging og fresing, da hullet er for lite, så det er her jeg venter på tips til hvilket element som vil kunne passe og gi en markant forbedring.

- Jan

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg etterlyste opplysninger i denne piratkopi saken fra både Gooba og Surround i dag.

Salget av Dynavoice på Gooba.no er stoppet.
    Utfallet av saken vil nok bli offentliggjort snart.

Mvh. Surround.no

De har oppnådd det de ønsket ja.. De har skviset ut alle andre forhandlere i Norge som har ført Dynavoice. Og nå har de tatt den siste. Jeg vedder skoa til jagland på at Surround sakte å sikkert kommer til å skvise prisene på Dynavoice oppover! De har jo fått monopolet sitt nå. Merkelig at de kan kalle seg importør og ikke minst "søke" forhandlere når de ikke vil selge noen varer.

Jeg tror ikke dette er tilfeldigheter for å si det sånn. Virker mer som om det er planlagt fra surround.no/JWS sin side.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig tråd: Dynavoice M-65 KOPI?, måling og lytteinntrykk

Det blir flere parallelle diskusjoner her, men ut fra det jeg kan se, så er det de samme høyttaler-elementene som sitter i begge M-65 versjonene.
    Delefiltrene ser også helt like ut.
    Så vil de lyde forskjellig?
    Ja forutsatt at de er like godt innspilte, så vil det teoretisk kunne bli mere kantrefleksjoner fra mellomtonen på kopien pga rette kanter rundt denne?

- Jan

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janago
    Det blir flere parallelle diskusjoner her, men ut fra det jeg kan se, så er det de samme høyttaler-elementene som sitter i begge M-65 versjonene.
    Diskanten er ikke samme, det vises meget godt på bildene som er lagt ut.

Mellomtonen er ikke samme heller, men ser helt likt ut selve elementet, hadde det vært samme så hadde kantene vært like...

Bassen derimot er det ingen som har sett noen forskjell på...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Diskanten er ikke samme, det vises meget godt på bildene som er lagt ut.

Mellomtonen er ikke samme heller, men ser helt likt ut selve elementet, hadde det vært samme så hadde kantene vært like...

Bassen derimot er det ingen som har sett noen forskjell på...
    Ja jeg ser selvfølgelig forskjellen på plasten rundt, men at diskant-elementet er en Do25-18 på begge, og mellomtonene står det også det samme fabrikatet på. Så det er plastkanten rundt som er forskjellig?

På bassen står det: TS65-01 8ohm.

- Jan

Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •