En test: Dynavoice M-65; Måleresultater i post 230-232 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 361
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Motstandene for diskantjustering har også samme verdier, og jada de sitter feil på orginalen også!
    Har du sjekket dette på originale M65? Hvordan kan man endre på dette?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Men jeg syntes det hadde vært artig å høre en test av hvordan orginalen hørtes ut, kontra kopien! Om du har lyst til å gjøre alt på nytt, så stiller jeg mitt sett til full disposijon for målinger. Om du bor i nærheten da seff! Send meg en PM om det hadde vært interresant!

Desverre bor jeg litt langt unna.
    Om noen i nærheten av Mjøsa kunne stille med orginale skulle jeg selvfølgelig målt de opp og sammenlignet med en eneste gang.

Jeg vet en på jobben har orginale, og det er mulig jeg kunne fått målt opp de, men jeg hadde definitivt ikke fått rørt en skrue, for å sammenligne delefiltere, elementer, kasseoppbygging osv.
    Hvis ingen andre får sjekket dette bedre opp, kan jeg uansett ta en tur tiil han etter påske og ta en frekvens og impedans måling ihvertfall.

Er nesten fristet til å kjøpe et par orginale, bare av ren nysjerrighet :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Har du sjekket dette på originale M65? Hvordan kan man endre på dette?
    Jeg ser på bildet av delefilteret til eMTea at motstandene har samme verdi, og sitter på samme plass, dvs på feil plass ifht til merkingen på høyttalerne ang demping.

Bøyleplassering / Motstand i serie med diskant:
    +2dB / 0 ohm
    0 dB / 5,6 ohm
    -2 dB / 4 ohm
    -4 dB / 9,6 ohm

Sånn i utgangspunktet er det altså merkelappen som ikke stemmer med plasseringen av motstandene i delefilteret. MEN med de verdiene blir det heller ikke +2,0,-2,-4 dB. I hvertfall ikke på piratkopien. Se målingene mine i starten av tråden for resultat.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norcad, kanskje du ikke har piratprodukt allikevel?
    Alle "advarsel" på Surround er plutselig borte og tråden som ble startet her er satt til navn "."
    Også på Dynavoice.se er advarselen tatt bort.

Kan det rett og slett vise seg å være ny versjoner av M65 og F6.......
    Er det f.eks påvist at diskanten med den dype "brønnen" er bedre enn den med den grunne "brønnen"?
    Er det påvist at buede "foringer" er bedre enn rette ?

Hvis dette er nye versjoner, så er det årets brøler av visse personer...................

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle "advarsel" på Surround er plutselig borte og tråden som ble startet her er satt til navn "."

Er det f.eks påvist at diskanten med den dype "brønnen" er bedre enn den med den grunne "brønnen"?

Hvis dette er nye versjoner, så er det årets brøler av visse personer...................
    Men hvordan kan det ha seg at de har fjernet serienummeret bak på høytalerne.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Men hvordan kan det ha seg at de har fjernet serienummeret bak på høytalerne.
    Godt spørsmål - jeg vet verken eller i denne saken.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært nyskjerrig på alt dette rotet her jeg nå og kløneriet fra surround.no. Hva skjer?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:shock: :shock:

Jeg får da tro at de hos Dynavoice har oversikt nok l å vite om de har en ny versjon!?

Men Gooba benektet jo fortsatt at dette var en piratkopi i går, så hvem vet hva dette betyr.................

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at denne tråden: http://avforum.no/forum/produkt-pris...oyttalere.html, startet av "surround.no", nå er stengt. Er det fritt frem å diskutere emnet videre her!

Den posten var altså FEILPOSTET, og i stedet skulle det vært en pressemelding.
    I stedet for en pressemelding har de nå altså fjernet informasjonen om dette både hos surround.no og hos dynavoice.se.........

Hva skjer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren mener at det kun er Surround.no som har endret sitt første innlegg, men brukeren Surround.no hadde 3 innlegg totalt på forumet og 2 av de er nå slettet, borte!

Det er det kun Admin her som kan, at de i tilegg gjemmer den gamle tråden gjør at hele saken fra avforum.no sin side er svært betenkelig.

Men er ikke første gang avforum.no gjør alt for å tilfredstille annonsører og sletter tråder og innlegg som ikke er helt heldige i etterkant.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Lygren mener at det kun er Surround.no som har endret sitt første innlegg, men brukeren Surround.no hadde 3 innlegg totalt på forumet og 2 av de er nå slettet, borte!

Det er det kun Admin her som kan, at de i tilegg gjemmer den gamle tråden gjør at hele saken fra avforum.no sin side er svært betenkelig.

Men er ikke første gang avforum.no gjør alt for å tilfredstille annonsører og sletter tråder og innlegg som ikke er helt heldige i etterkant.
    Hvor får du dette fra?

Lygren skriver:
    Vi har ikke editert noe her inne, det er det Surround.no som selv har gjort. Da denne tråden ligger feil (skulle ligger under pressemeldinger) ønsker trådstarter at vi stenger tråden. Det aksepterer vi, men emnet kan selvsagt diskuteres videre i en ny tråd!

Og:
    ...vi har nå lagt til info i den første tråden ettersom den ved en feil hadde blitt fjernet av Surround.no (som representerer Dynavoice her i Norge). Temaet kan som nevnt tas opp under en ny, korrekt tråd.

Denne type informasjon vil til en annen anledning publiseres som en pressemelding.

Surround har altså selv slettet sitt innlegg (ved en "feiltagelse")
    Lygren har fått en forespørsel om å stenge tråden, av trådstarteren, noe han har etterfulgt.

Ser ikke verken at tråder har blitt "gjemt" eller at avforum gjør noe som helst mistenkelig.

Surround.no derimot, de har håndtert dette på en meget klønete og uprofesjonell måte helt fra starten av, som jeg har påpekt opptil flere ganger...

Nok Off-topic.

Om noen har ny informasjon å komme med, venter vi i spenning :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvor får du dette fra?
    Innlegget jeg skrev I dag, 13:03 i den stengte tråden var etter jeg skrev det høyt oppe på side 7. Etter en liten stund fant jeg ikke innlegget mitt igjen, det var da plutselig sist på side 6. Noen innlegg er altså borte slik at mitt innlegg gikk noen hakk oppover og byttet side.

I tillegg husker jeg at brukeren Surround.no hadde 3 innlegg, nå er det kun 1 står det.

Edit, at avforum.no tidligere har gjort inngrep i tråder etter ønske fra produsenter ol ER fakta og det har blitt kraftig kritisert og diskutert her tidligere.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er det vel en mulighet for at det likevel ikke er piratkopier?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kopi, nei det er det ikke, jo forresten, det er det likevel.. hm, dette minner meg om en annen sak.

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder en knapp på min tidligere teori, om at dette ikke er en 100% kopi av annen fabrikat, men at det heller er noen av Dynavoice sine leverandører som kanskje har ordnet litt mye på egenhånd................

Det er de som allerede produserer noen av komponentene, som virkelig kan tjene penger på dette, langt enklere enn om noen skulle bruke masse tid og ressurser på å kopiere den orginale og starte produksjon av denne fra scratch.

Men som sagt før, dette er bare tipping fra min side, (basert på erfaring fra piratvirksomhet innen annen industri). Håpet er at vi en eller annen gang får et svar på hva som egentlig har skjedd...........

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper Snickers-is og gjengen i østfold kjører en sammenligning og poster resultatet snart. Det kunne gitt svar på om f.eks elementer, kasse eller delefilter faktisk er identiske eller gode/dårlige kopier.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter bare på tilbakemelding med tidspunkt, så hiver jeg Gooba versonene mine i bilen og stikker til Rakkestad. Jeg har sendt inn angreskjema på mine og heller kjøpt M-85ene til Vlunde + en C6 center fra Surround.no
    Guttungen fant ingenting å klage på ved dette byttet.
    Har ikke fått svar på angreskjemaet, så vi kan teste dette iløpet av påsken
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, denne saken er jo snart rene film-manuset! Lurer bare på genren... thriller eller komedie?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser det seg at dette er piratkopier er det en prinsippsak å ikke godta det. Det kunne like gjerne vært dyrere høyttalere enn dette som ble kopiert. Godtar man en kopi om man får den billigere ødelegger det jo for alle produsenter samme om de heter Dynavoice eller Sonus Faber. Hadde høyttalerene hatt en veiledende pris på 20 isteden for 2000 hadde ingen kalt det en komedie, men saken ville vært akkurat den samme
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med det du sier, devilj, men omstendighetene rundt denne saken begynner å ligne... Er de ekte eller falske, hjemmesider hiver opp advarsler på noe ubekreftet, og innlegg om saken slettes her inne.

Men nok off-t. Tråden skal tross alt handle om denne ht. og som trådstarter er inne på lenger opp, får håpe Snickers-is kanskje finner ut noe. Dette er tross alt billige ht, og har nok en veldig stor gruppe som nedslagsfelt.

Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •