En test: Dynavoice M-65; Måleresultater i post 230-232 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 361
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvem av Seas 27 elementene er det du tenker på.?
    Seas 27TFF.? (311kr stykk)
    Sålenge noe er større så er det jo ikke noe problem... :P

Skal legge inn en ordre på eltek om en mnd, så kanskje det hopper to elementer opp i handlekurven også.. :P
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Hvilken auksjon side kjøpte du de?
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...itt-igjen.html
    Dersom dine Dynavoice er fra denne potten, da bør vel testen re-vurderes:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...-gooba-no.html

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig glad du sa det der, kommer ikke til å betale da, å heller kjøpe de på Surround.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Dersom dine Dynavoice er fra denne potten, da bør vel testen re-vurderes:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...-gooba-no.html

De testede høyttalerne er kjøpt hos Gooba.no, og i følge tråden det linkes til kan dette altså være piratkopier.

Jeg avventer en dag eller tre for å se om det kommer mer informasjon rundt dette, i det dette foreløpig virker meget merkelig.
    - Jeg fikk PM om denne saken i går, av en ukjent, ny bruker, som holdt seg anonym.
    - Tråden det linker til har heller ikke den helt seriøse karakteren spør du meg, sålenge brukeren forholder seg anonym.
    - Surround.no har ikke lagt ut denne informasjonen på sine nettsider, sålangt jeg kan se.
    - Gooba.no har heller ikke fjernet sin reklame om Dynavoice høyttalere, selv om det ikke er noen pågående auksjoner.
    - Dynavoice høyttalere har også blitt solgt "grisebillig" gjennom andre forhandlere, uten at de er nevnt.
    - Hvis noen ønsker å piratkopiere, hvorfor da velge et så fra før billig produkt?
    Kan det være så veldig stor fortjeneste på dette da?
    - Det er ikke gitt noen informasjon om hvordan man skal kunne skille mellom orginal og piratkopi.
    - I de høyttalerne jeg demonterte sitter det merkelapper på elementene med art.nr som samsvarer med reserve elementene man får kjøpt til disse.

MEN, til tross for min skepsis rundt denne saken, vil jeg selvfølgelig fjerne denne tråden, hvis høyttalerne her viser seg å ikke samsvare med de orginale Dynavoice M-65

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk: http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...tml#post869777

Dessverre ser det negativt ut....

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dj-vega, jeg ble veldig nysgjerrig nå - "kan jeg også ha fått piratkopi gjennom Netthandelen...."

Her er noen bilder av mine. De ble kjøpt for litt over ett år siden.

Jeg har hatt fokus på diskanten og baksiden. Kanskje du ser noen forskjeller fra dine, kanskje ikke. Bildene er skalert ned 50% av hensyn til filstørrelsen.

Vedlegg 30618

Vedlegg 30619

Vedlegg 30620

Når jeg sammenligner min diskant med din på første side, så virker dette veldig "fishy"............

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    dj-vega, jeg ble veldig nysgjerrig nå - "kan jeg også ha fått piratkopi gjennom Netthandelen...."

Her er noen bilder av mine. De ble kjøpt for litt over ett år siden.

Jeg har hatt fokus på diskanten og baksiden. Kanskje du ser noen forskjeller fra dine, kanskje ikke. Bildene er skalert ned 50% av hensyn til filstørrelsen.

Vedlegg 30618

Vedlegg 30619

Vedlegg 30620

Når jeg sammenligner min diskant med din på første side, så virker dette veldig "fishy"............
    Dine ser orginale ut så jeg tror du kan være trygg på det, men jeg stikker muligens inn på fritidsklubben og kan ta noen samenlignings bilder...

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dine ser da "ekte" ut.....

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du asvaberg?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Hvem av Seas 27 elementene er det du tenker på.?
    Seas 27TFF.? (311kr stykk)
    Sålenge noe er større så er det jo ikke noe problem... :P

Skal legge inn en ordre på eltek om en mnd, så kanskje det hopper to elementer opp i handlekurven også.. :P
    Høy følsomhet og lav FS er vel en fordel, i sammen med et nytt delefilter med en noe lavere delefrekvens, tror jeg det ville gjøre lyden godt. Valget mitt hadde nok blitt 27TDFC.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det ser alså ut som om disse høytalerne kan være falske, men det er vel ingen grunn til å slette tråden for det?
    Uansett om de heter Dynavoice eller Jumba-Gumba så er vel alt arbeidet rundt testene gjort med samme sinn: Er disse verdt en lusen høvding?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy følsomhet og lav FS er vel en fordel, i sammen med et nytt delefilter med en noe lavere delefrekvens, tror jeg det ville gjøre lyden godt. Valget mitt hadde nok blitt 27TDFC.
    et sett med TDFC koster jo like mye som jeg betalte for høyttalerne...

Men jeg ser også nå at dine dessverre ER piratkopier.
    1. mellomtonen er ikke avrundet i ytterkantene som på originalen..
    2. Diskanten er ikke samme som på originalen...

Fikk du tatt bilde av delefilteret på dine.?
    Synes det er snålt for jeg synes å ikke høre forskjell på -2dB og 0dB, så kopiene er kanskje ikke langt fra originalene, bortsett fra diskantene/delefilter...

* til alle som har fått piratkopier, send de tilbake.! Dere har ikke fått varen dere betalte for, slikt godtar vi ikke. *
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Så det ser alså ut som om disse høytalerne kan være falske, men det er vel ingen grunn til å slette tråden for det?
    Uansett om de heter Dynavoice eller Jumba-Gumba så er vel alt arbeidet rundt testene gjort med samme sinn: Er disse verdt en lusen høvding?
    Hvordan kan du se det på bildet der da? Jeg vet forskjellen mellom orginal og uorginal, men kan da ikke se det på det "uklare" bildet der?
    EDIT: Beklager, jeg lastet ned bildet å fikk zoomet litt, så ser jeg feilen.

Jeg måtte bare ta noen bilder av mine egne også, disse er vel 12-18mnd gamle (kjøpt brukt), å har den avrundede mellomtonen, så disse går jeg ut fra er orginale.

Denne diskanten har delenr som dere andre, men denne har ikke noen "fugemasse" el.lign på seg.
    -dscf1916-medium-jpg

Mellomtonen er avrundet slik som Surround.no mener orginalene skal se ut.
    -dscf1917-medium-jpg

Jeg ser også at det er forskjell i fargene på kablingen, men det er ikke sikkert det har noe å si, selv om jeg hadde antatt at et slikt serieprodusert produkt hadde alle materialer i samsvar med hverandre. Slik at ikke noen kan koble feil under montering. Er vel mye "rare" folk som er med på en slik prosess, så forskjellige farger på ledningene kan jo forårsake litt problemer.

For å ta dette enda litt grundigere, så tok jeg ut mellomtonen også, å den ser slik ut:
    (Mellomtonene er forøvrig koblet i serie, bare så det er sakt)
    -dscf1918-medium-2-jpg

Delefilteret ser forøvrig slik ut; uten at jeg har noe å sammenligne med:
    -dscf1920-medium-jpg

Håper disse bildene er til hjelp.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eMTea,
    Min kommentar var rettet til trådstarter, som sier han vil slette tråden om disse ht viser seg å være "falske". Om de er det, vet jeg ingenting om, da jeg ikke kjenner Dynavoice. Min interesse for tråden ligger i testen av disse, som forøvrig trådstarter skal ha honnør for.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BRA eMTea!

Her ser man tydellig mange forskjeller, på M-65 er det jo enkelt å se forskjellen utenpå pga forskjellen på pynteringen rundt mellomtonene.

Elementene ser like ut og er merket med samme typebetegnelse, men med forskjellig merkelapper. Om det er samme elementer er vel kanskje tvilsomt, men mulig.

Delefilteret fikk jeg ikke ut på mine pga stramme ledninger, men jeg skal ta de ut for sammenligning en dag.

gonigogo;
    Med en endring i trådtittelen, og at det nå kommer godt frem at dette er en kopi, regner jeg med det er greit at denne tråden blir værende. Det er vel tross alt endel som har kjøpt disse og kan ha interesse av å se målingene.

Ikke umulig at jeg går for en oppgradering av diskanten og delefilteret etterhvert, og hvis det blir bra kan jo andre også være interessert i det samme.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge dynavoice.se er dette den enkleste måten å sjekke om man har piratkopi:

- Det saknas serienummer på baksidan av högtalarna.
    - På M-65 så är ringen runt mellanregistret kantig, istället för mjukt rundad.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil gå for en oppgradering av diskant/mellomtone, istedet for å bytte til orginale høyttalere, er jo seff opp til deg!
    DU har jo greie på hvordan det faktisk burde høres ut! Så dine valg er nok fornuftige i seg selv!

Men jeg syntes det hadde vært artig å høre en test av hvordan orginalen hørtes ut, kontra kopien! Om du har lyst til å gjøre alt på nytt, så stiller jeg mitt sett til full disposijon for målinger. Om du bor i nærheten da seff! Send meg en PM om det hadde vært interresant!

Mine ledninger var også ganske stamme, men de slakket seg etterhvert som jeg jobbet med dem. gikk helt fint å hente delefilterne ut slik.

BRA eMTea!

Her ser man tydellig mange forskjeller, på M-65 er det jo enkelt å se forskjellen utenpå pga forskjellen på pynteringen rundt mellomtonene.

Elementene ser like ut og er merket med samme typebetegnelse, men med forskjellig merkelapper. Om det er samme elementer er vel kanskje tvilsomt, men mulig.

Delefilteret fikk jeg ikke ut på mine pga stramme ledninger, men jeg skal ta de ut for sammenligning en dag.

gonigogo;
    Med en endring i trådtittelen, og at det nå kommer godt frem at dette er en kopi, regner jeg med det er greit at denne tråden blir værende. Det er vel tross alt endel som har kjøpt disse og kan ha interesse av å se målingene.

Ikke umulig at jeg går for en oppgradering av diskanten og delefilteret etterhvert, og hvis det blir bra kan jo andre også være interessert i det samme.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett på delefilteret nå i kveld, det ser ut til å ha samme oppbygging som bildet fra eMTea. Motstandene for diskantjustering har også samme verdier, og jada de sitter feil på orginalen også!

Her er tegninger av filtrene, verdier på spolene fikk jeg ikke målt her og nå.

-delefilter_topp-jpg
    -delefilter_bass-jpg

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Men jeg syntes det hadde vært artig å høre en test av hvordan orginalen hørtes ut, kontra kopien! Om du har lyst til å gjøre alt på nytt, så stiller jeg mitt sett til full disposijon for målinger. Om du bor i nærheten da seff! Send meg en PM om det hadde vært interresant!
    Ja er ikke dette service, så vet ikke jeg :-D
    En test med en billig ht vs. kopien av e billig ht må jo være det ultimate... Hadde vært moro om dette lot seg gjøre (selvfølgelig lett for meg å si, som står på sidelinjen) :twisted:

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •