En test: Dynavoice M-65; Måleresultater i post 230-232 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 361
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mrluff
    kan du kommentere dette i ettertid? stemte målingene? kjøpte disse på lagersalg hos hificenterkjeden i går for 800,-. kjempefornøyd til prisen selv om det var noe helt annet jeg hadde tenkt meg i helt andre prisklasser..men det er en historie for seg.

sitter å fikler med db instillingene nå og skal gjøre meg opp en mening..
    er i alle fall nødt til å kjøpe nye spikes til disse da jeg gav bort de gamle tidligere. det trenger de sårt.
    du sier at man får dypere og mer bass ved å bruke skumproppene? aldri vært borti slike men ser på målingene dine..
    hvor langt fra veggen bør de stå for å få en naturlig bassgjengivelse som ikke er overdreven? jeg må omøblere stua for at disse beista skal trives..på tide uansett
    Målingene stemmer ja, og begge ht her har samme "feil". Impedans målingene viste også det samme.

Spikes eller føtter til disse er ikke noen dårlig ide nei, bli litt renere bass når man får de opp fra gulvet.

DU får ikke naturlig bass som ikke er overdrevet fra disse! :-D
    Men plassering ifht til vegg gjør jo endel, unngår man i tillegg hjørneplassering begynner det å hjelpe. Men de er jo laget for å være litt "party" og ikke hifi, så en økning i bassen er nok ikke så lett å unngå.
    Plasseringen påvirker jo nedre mellomtone også, og varierer fra rom til rom, så noe generelle tips er vanskelig å gi.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Målingene stemmer ja, og begge ht her har samme "feil". Impedans målingene viste også det samme.

Spikes eller føtter til disse er ikke noen dårlig ide nei, bli litt renere bass når man får de opp fra gulvet.

DU får ikke naturlig bass som ikke er overdrevet fra disse! :-D
    Men plassering ifht til vegg gjør jo endel, unngår man i tillegg hjørneplassering begynner det å hjelpe. Men de er jo laget for å være litt "party" og ikke hifi, så en økning i bassen er nok ikke så lett å unngå.
    Plasseringen påvirker jo nedre mellomtone også, og varierer fra rom til rom, så noe generelle tips er vanskelig å gi.

Ok da er det vel trolig at en hel batch av disse har den feilen. Har mine på -2db enn så lenge da får jeg i alle fall ikke vondt i ørene av å spille middels høyt.
    Når det gjelder bassen er jeg fullt klar over et dårlig utgangspunkt hehe, som sagt er dette en reserveløsning for meg til jeg får et større budsjett til sommeren, så mine kommentarere ang. bass er for å redde en mer naturlig og mindre overdreven bass. Forsåvidt bare artig med litt partylyd, jeg visste hva jeg gikk til sånn sett..jeg tror nok de vil låte greit på komponentene mine når jeg bare får omøblert, kjøpt spikes og plassert de riktig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du åpnet de?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Vet du om det er flere par igjen på Hificenterkjeden til den prisen? Er det forresten i Oslo du kjøpte dem eller?
    det var i trondheim tilbudet gjaldt, vet ikke hvilke andre butikker som hadde den modellen på salg men er nok utsolgt for lenge siden uansett..jeg var tidlig ute og det var to par på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv M-85. Hadde gleden av å få prøvelytte dem sammen med M-65, da det var tilbud på begge og de var koblet til samme forsterker på A og B høyttaler-utgangene, så jeg fikk sammenlignet skikkelig.

M-65 er ikke i nærheten av M-85 på diskant og mellomtone. Når man sammenligner dem direkte så høres M-65 nesten ut som flate kjøkkenhøyttalere i forhold, synes jeg... Men, bassen på M-65 er mye strammere, og det er på en måte mer "saft" i dem. Det er masse bass i M-85 også, men man må dra på så inn i hel*#$> for at det skal smelle litt skikkelig. Bassen er altfor rund og flat for min smak, det var faktisk mye bedre i M-65. Men de låter fryktelig mye dårligere totalt sett enn M-85, derfor gikk jeg for storebror. Desverre har jeg kun hatt en receiver som ikke har falt i smak lydmessig, og jeg tror at med et større rom og en bedre forsterker så hadde mine M-85 låti veldig mye saftigere enn de gjør nå. Dette snakket om "partyfaktor" på M-85 kan jeg ikke skjønne, M-65 er mye mer "partyhøyttaler" enn M-85.

Har lenge hatt lyst til å sammenligne mine med et par Proson Reality 63 MKII, da jeg tror at min bass-smak er avhenigig av kona basselementer. Har noen erfaring med disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om M-85 fikk for lite saft (les effekt) vlunde. Hva slags forsterker testet du parene med?

Uansett en artig og godt gjennomført test Norcad. Dette er noe pressen bør lære av? Ikke bare synsing med ørene....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en H/K AVR445, så jeg tror nok de fikk mer enn nok effekt (les: saft) av den Det er nok lyd, misforstå meg rett, og mange vil nok muligens foretrekke bassen i M-85, den er nok mer "korrekt" kanskje. Men jeg hører i all hovedsak på elektronisk musikk (ikke trance og slikt tøys, altså...) og da vil man gjerne ha det ganske stramt men tight i bånn. Gudene vet hvordan proffene forklarer det, jeg er bare en stakkars amatør, men jeg vet ihvertfall hva jeg liker

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en receiver med 7 x 65 (ærlige) watt. Men allikevel, det er nok for lite saft (den er for tynn, nesten gjennomsiktig) for en høyttaler med såpass mange og forholdsvis store elementer. Jeg kan tenke meg at en 745 ville gjøre jobben mye bedre, for lite effekt for bassen til å høres bløt ut.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Hvordan fikk du åpnet de?

Ta av frontdeksel og skru ut skruene?! :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer forresten på hvordan M65 hadde blii med Seas 27TFFC?
    En annen diskant hadde jo ikke skadet, og det hadde vært en billig oppgradering. Må konstruere nytt delefilter også da men............
    Litt short på følsomhet, såfremt Dynavoice ikke overdriver en smule.
    Hmmm, kunne vært et morsomt prosjekt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv testet m-65 opp mot m-85 i egen stue med h/k avr 635 m-85 var det mye mer tøkk opp mot m-65 dermed falt valget på m-85

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slang meg på ryddesalget til hificenterkjeden og bestillte meg et par m-85 til 1495,- Det var det siste sorte parret de hadde og til alt hell stod de i butikken i drammen så det var bare å hente de.

For godt til å være sant tenkte jeg... Dro bort og jepp da. De hadde 1stk m-65 og 1stk m-85.. Skal bli artig å se om de klarer å skaffe en m-85 til.. Tviler på at de får noe fra surround.no lenger..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er en receiver med 7 x 65 (ærlige) watt. Men allikevel, det er nok for lite saft (den er for tynn, nesten gjennomsiktig) for en høyttaler med såpass mange og forholdsvis store elementer. Jeg kan tenke meg at en 745 ville gjøre jobben mye bedre, for lite effekt for bassen til å høres bløt ut.
    Oj, du mener det må såpass til, ja! Kjenner igjen beskrivelsen av "gjennomsiktig" bass, så det stemmer sikkert.

Har solgt sony str-dg910 receiveren min, den var ikke noe poeng i å ha egentlig... Driver intensiv research nå, frem til jeg får råd til å kjøpe ny og "skikkelig" receiver. Det kommer vel nye fra H/K etterhvert, er ikke imponert over 350, og hørte det var en "mellom-modell" også. Foreløpig har jeg kommet frem til Yamaha rx-v1800 eller Pioneer lx-60. Andre gode tips som kan passe?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad

Ta av frontdeksel og skru ut skruene?! :-D

Jeg fikk besøk av en liten hyper unge og se hva han gjorde med høyttalern min... Litt sur... Men nå må jeg prøve å redde elementet! Gjorde ingenting merkbart med lyden (:-? ) men det er fryktelig teit da...

Argh...!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje forsktig prøve en støvsuger....?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv teipm evnt gaffa.
    Evnt kan du stikke en tynn nål inn i midten og rette den ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Kanskje forsktig prøve en støvsuger....?

Ganske hard akkurat der, for hard for støvsuger...

dj-vega: Takk for tips.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann norcad.! Supert initiativ.!

Utfra dine tester og konklusjoner så må vel dommen bli at det er en høyttaler som er verd 500kr stykket.?!?

Har begynt å ha mine i halvt år nå...
    Å ja, man blir kanskje litt lyttetrett etter noe timer...
    Å en svakhet med byggekvaliteten er den "fineringen" som er lagt utenpå, tynn og skrøpelig, løsner å hjørnene ved gulvet...

Men verd 900kr pr par.? JA, uten noen tvil.!
    Men verd 1995kr pr par.? NJA, da ville jeg sett etter alternativer...

Har gått å tenkt på oppgradering av elementer, men delefilterjobben måtte jeg da hatt hjelp til...
    Kabinettene er jo gulle gode, bare de hadde vel kostet 500kr stykket, tom firkantet subkasse koster jo 900kr uten element...

( Selger forøvrig et av mine par om noen er interessert... 800kr paret, men må hentes... Horribel frakt... )
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vet ikke helt hvilke høyttalere som er så veldig mye bedre for 2k heller, men for 1k pr par er det ingen tvil om at det er verdt pengene.

Som nevnt kunne en oppgradering vært interessant, men Seas 27`diskanter har dessverre en større frontplate, og da blir det ikke noe bolt on løsning ihvertfall.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norcad, supert - mange takk! Jeg har savnet en slik teknisk test selv om jeg egentlig ikke skjønenr så veldig mye av alle grafene. Det må jeg studere dypere en gang jeg får tid.

Jeg har kjørt mine to ett års tid nå og diskanten er det jeg mener er høyttalerens svakeste ledd. Nå bruker jeg sub i tillegg på all bruk, inkl musikk, så dypbassen har jeg ikke hengt meg så mye opp i, ei heller en nøyaktig plassering i rommet (som forøvrig er alt for overfylt - hehe).
    På min Yamaha receiver bruker jeg stort sett Music Enhanced 7ch og det blir masse vellyd da.

Igjen, takk for en fin test!

Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •