En test: Dynavoice M-65; Måleresultater i post 230-232 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 361
    Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har nok helt rett i innleggene dine her, Norcad. Det tror jeg.
    At høyttalerene koster så pass lite som de gjør, er nok med på å øke toleransen hos bruker. For de som skal tjene og de som taper penger her, er det nok mer utslagsgivende, og ikke minst viktig å vinne frem med sin sak.
    Utover økonomiaspektet, er det nok ikke så mye mer å prate om, og for oss handler det, denne gang ,tross alt bare om småpeng. Men ved en annen anledning, hvor bruker har betalt så mye mye mer, ville det nok vært verd en personlig kamp mot de som mener å kunne ta i bruk en annens produkt for å gjøre seg selv rik, hvor de nærer seg på andres reklame utgifter og utviklingskostnader, og samtidig rokker ved standarden i produktet, i forhold til hvordan det var utarbeidet og presentert. Tror denne saken kan bety litt når fremtidige luringer ønsker å snike til seg litt gratis profitt.
    En grunn til ettertanke.

For å ta det som handler om høyttaler også, før moderator kaster oss ut av posten, så er jeg meget fornøyd med mine, og synes ikke det veier så tungt lenger, at de ikke har et serie nummer på seg, og vil anbefale de til andre som tenker på å skaffe seg noe rimelig, men bra.
    Positivt overrasket jeg med.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Tvisten mellom JWS & Surround vs Gooba & Netthandelen, har fint lite med markedsføringen og evnt villeding av kjøpere/forbrukere. Og hele tiden dra inn testen fra L&B som "bevis"har ingenting med saken å gjøre. Testen er jo kun EN persons oppfatning og personlige mening om lydkvaliteten på produktet vs pris. Den sier ikke noe konkret om produktets kvalitet elllers.
    En test som sier terningkast 6 og 9 poeng i Lyd&bilde - brukt i markedsføringen av et parallellprodukt, det er brudd på både det ene og det andre.

Hva du synes om det, er irrelevant.

Man kan ikke påberope seg en test på et ikke 100% likt produkt.

Det er nok det eneste surround.no har å komme med.

Det mest kritikkverdige er måten surround.no raste inn i dette forumet på for å skremme folk fra å kjøpe noe som de hevdet var både ulovlig og piratprodukt.

Svar som er kommet fra surround.no i ettertid er kommet via mail til oss privatpersoner og da publisert av oss. Ikke som en generell forklaring fra surround.no til brukere av AVforum. Jeg finner det underlig at administrator/moderator herinne ikke ber om en offentlig forklaring fra surround.no når de til de grader viste hva de synes om hele saken ved å fjerne alt som var skrevet inn av surround.no. Hvis surround selv fjernet alt de skrev kunne de like godt kommet emd en forklaring med det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som forbruker har man en god sak fordi varen klart har en mangel etter forbrukerkjøpsloven § 17. Uansett hvor like høyttalerne egentlig er, er de ikke samme høyttaler. Gooba har ikke nevnt med et ord i sin markedsføring at varen er en asiaversjon av den høyttaler som selges her i Norge. Hadde de gjort oppmerksom på at dette er en paralellimportert høyttaler som kan ha avvik i forhold til den som er testet av Lyd og Bilde og importert av JWS, hadde saken vært en helt annen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Som forbruker har man en god sak fordi varen klart har en mangel etter forbrukerkjøpsloven § 17. Uansett hvor like høyttalerne egentlig er, er de ikke samme høyttaler. Gooba har ikke nevnt med et ord i sin markedsføring at varen er en asiaversjon av den høyttaler som selges her i Norge. Hadde de gjort oppmerksom på at dette er en paralellimportert høyttaler som kan ha avvik i forhold til den som er testet av Lyd og Bilde og importert av JWS, hadde saken vært en helt annen.
    Nettopp. Netthandelen brukte sågar testen som "sannhentsvitne". Ertzeid & Netthandelen kan stå å rope og hyle om at det ikke er forskjell på varene, at de kommer fra samme fabrikk, at de har samme tekniske spesifikasjoner - men de er ikke 100% like og man kan da ikke bruke testen. Det er villedende markedsføring - samme hva man sier.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nettopp. Netthandelen brukte sågar testen som "sannhentsvitne". Ertzeid & Netthandelen kan stå å rope og hyle om at det ikke er forskjell på varene, at de kommer fra samme fabrikk, at de har samme tekniske spesifikasjoner - men de er ikke 100% like og man kan da ikke bruke testen. Det er villedende markedsføring - samme hva man sier.
    Og jeg klarer faktisk ikke å se det på samme måte!

Når et produkt kommer fra samme fabrikk, og er bygget opp av de samme delene, og montert av de samme folkene, etter alt vi med de samme kvalitetskravene. Hvorfor er ikke det samme produkt da?

Jeg tror faktisk SF Ertzeid vet dette bedre enn noen andre innblandet i denne saken. Og har ihvertfall fra min side større troverdighet enn Surround som både har håndtert dette utrolig klønete og uprofesjonellt, og er de eneste i tvisten som har økonomiske motiver.

Er det noen som har stått og hylt med påstander her, så er det Surround.no og ingen andre!

Jeg har jobbet med utvikling, kvalitetssikring og produksjon i industrien i snart 25 år, og kan forsikre dere om at avvikene på disse to versjonene fint kan forsvares som vanlige produksjonsavvik. At de er produsert for det ene eller det andre markedet beviser ingenting om hverken kvalitet eller avvik ifht produktet i testen. Pga min bakgrunn er jeg nok noe farget i synet på saker som dette, jeg ser den

Selv i bilindustrien og produktpriser på et helt annet nivå, finner man produksjonsavvik som er større enn dette.
    Og ofte blir produkter endret underveis, markedsført som "oppgraderinger", når det i virkeligheten er snakk om produksjonsbesparelser for produsenten.
    Thats life.........

Når det er sagt vil jeg understreke at piratkopierte produkter er en uting jeg absolutt ikke ville støttet på noen måte, mens paralellimport er for mitt vedkommende den strake motsetning! Bare se hvilke priser disse ht har blitt solgt for hos Gooba og Netthandelen ifht hos "eneforhandleren".

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig velger jeg å ikke forholde meg til Surround.no's uttalelser i denne saken. Synes ikke de har vist seg å ha evnen til å se lenger enn sin egen nesetipp i denne saken, og det står for meg useriøst å kontakte noen her på forumet og plumpe ut med beskyldninger som de gjorde, for så å gå i det skjulte. Dette er bare butikk for de, og en solid krampetrekning for å fortsatt være eneste selger i Norge av disse ekstremt billige høyttalerene.
    Jeg har snakket med ansvarlige hos JWS, og mine følelser er mer styrt fra deres syn og fra det Ertzeid svarte meg i mail.

Synes det er feil når noen skal kunne produsere en annens produkt, uten full tillatelse, men vi vet tross alt ikke nok til å utrope noen fakta rundt det, og vi skal være litt forsiktig så vi ikke gjør akkurat det samme som Surround.no.
    Jws sier det ikke er en Dynavoice til meg, og Ertzeid sier at; det er det.
    Så her blir det for oss spekulasjoner uansett hvor godt vi argumenterer her forumet.
    Skulle noen utover dette være misfornøyd med produktet, ville det jo vært mulig å sende de tilbake, men man gjør ikke det fordi de faktisk tilfredsstiller.
    Utover det synes jeg det er litt kult å ha en så omdiskutert og " berømt " høyttaler i stuen
    Men for all del.... det er utrolig spennende å følge denne saken, som personlig berørt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg klarer faktisk ikke å se det på samme måte!

Når et produkt kommer fra samme fabrikk, og er bygget opp av de samme delene, og montert av de samme folkene, etter alt vi med de samme kvalitetskravene. Hvorfor er ikke det samme produkt da?
    Jeg har hele tiden vært kritisk til surround.no sin fremtreden i denne saken.

Testen jeg henviser til fra Lyd&bilde er i mine øyne det eneste surround.no har noe å "ta" Gooba/Netthandelen for.

Jeg har jobbet med salg/markedsføring i over 25 år og jeg vet godt at man ikke kan påberope seg å bruke tester fra ett produkt på et annet. Produktene er svært like, men ikke 100%. Din tekniske test viste lite eller ingen forskjell, lydmessig er det nok ingen forskjell heller - men det er altså en annen serie beregnet for et annet market - det er bekreftet av Ertzeid - og derfor kan man ikke bruke testen slik det er gjort.
    Det er ikke nevnt med ett ord noe sted (som jeg husker) hvor man i salgsannonsen nevner at dette er parallellimporterte varer - kjøperne har blitt fortalt at dette er 100% samme produkt som det henvises til i testen. DET er feilen!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en økonomisk sak der surround har "tapt" penger på nedgang i salg og ser nå en sjangse til å "vinne" tilbake litt penger. Denne muligheten har det nå fått pga av at gooba og netthandelen har kjøpt inn høyttalere via andre kanaler, noe som surround kanskje har avtale om å ha enerett på i norge?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg har hele tiden vært kritisk til surround.no sin fremtreden i denne saken.

Testen jeg henviser til fra Lyd&bilde er i mine øyne det eneste surround.no har noe å "ta" Gooba/Netthandelen for.

Jeg har jobbet med salg/markedsføring i over 25 år og jeg vet godt at man ikke kan påberope seg å bruke tester fra ett produkt på et annet. Produktene er svært like, men ikke 100%. Din tekniske test viste lite eller ingen forskjell, lydmessig er det nok ingen forskjell heller - men det er altså en annen serie beregnet for et annet market - det er bekreftet av Ertzeid - og derfor kan man ikke bruke testen slik det er gjort.
    Det er ikke nevnt med ett ord noe sted (som jeg husker) hvor man i salgsannonsen nevner at dette er parallellimporterte varer - kjøperne har blitt fortalt at dette er 100% samme produkt som det henvises til i testen. DET er feilen!
    Jeg er i prinsipp enig i det du skriver her, men altså uenig i om dette er et annet produkt eller ikke.
    Det er ikke noe krav om 100% i noen produksjon, jeg vil ikke bli overasket om forskjellene i mellom to M-65 msnr er større, enn avviket mellom versjon msnr vs usnr. Pga produksjonsavvik.

Men nå er det vel ingen grunn til å kverulere videre på dette. Grunnen til mine utsagn var i utgangspunktet til opplysning til de som faktisk har kjøpt dette produktet i tilfelle de ønsket å reklamere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i prinsipp enig i det du skriver her, men altså uenig i om dette er et annet produkt eller ikke.
    Det er ikke noe krav om 100% i noen produksjon, jeg vil ikke bli overasket om forskjellene i mellom to M-65 msnr er større, enn avviket mellom versjon msnr vs usnr. Pga produksjonsavvik.

Men nå er det vel ingen grunn til å kverulere videre på dette. Grunnen til mine utsagn var i utgangspunktet til opplysning til de som faktisk har kjøpt dette produktet i tilfelle de ønsket å reklamere.
    Helt enig! Det ser ut til å være absolutt INGEN grunn til å reklamere på varene man har kjøpt - de er så og si identiske!
    Når det gjelder andrehåndsverdien så kan man alltids stille ?? ved om man har et "svakere" utgangspunkt rent salgsmessig, enn om man konkurrerer med en selger av Dynavoice med serienummer.
    På den annen side - prisen man betalte var vel lavere enn for den som kjøpte med serienummer.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok en gang gi ros til norcad for sin innsats og bidrag i denne saken, men som det er nevnt tidligere som lurer jeg på hvordan det evt ville blitt med en ny diskant? Føler at diskanten er høyttalerens største svakhet og skulle gjerne forbedret denne. Bass og mellomtone er jeg en grunn ganske fornøyd med.

Har også planer om å bruke en overflødig m65 til å lage med en matchende center, altså en diger center med alle element, men ser for meg en lukket løsning med litt mindre volum til basser.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rosen Herminator!
    Jeg er enig i at diskanten er høyttalerens største svakhet. Hadde disse høyttalerne vært mine ville en ny diskant med tilhørende endring i delefilteret vært på plass for lenge siden. Men sålenge sønnen min er fornøyd slik de er, og ikke klager og maser, blir det ikke prioritert.

Et evnt DIY senter har jeg kommentert i egen tråd, men IMO kan det besvares enklest med to alternativer:
    1. Har du måleutstyr og gjerne litt erfaring med høyttalerbygging og delefilterkonstruksjon så er det bare å sette i gang.
    2. Tar du elementene fra en M-65 og setter de inn i en liggende senter, med andre fysiske mål, endret plassering av elementene, og endret volum til basser og/eller mellomtoner, OG benytter samme delefiltert, vil du antagelig bli skuffet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser du har skrevet ett godt og informativt innlegg i den andre tråden. håper at du svarer der igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Må nok en gang gi ros til norcad for sin innsats og bidrag i denne saken, men som det er nevnt tidligere som lurer jeg på hvordan det evt ville blitt med en ny diskant? (...)
    I mine M65 (kjøpt hos surround.no) har det nå noen måneder stått et par SEAS 27TFFC. Det måtte litt saging til for å få de til å passe, men jeg har ikke tatt meg bryet med å utvide innfellingshullene, så de stikker litt ut.

Delefilteret er heller ikke modifisert. Jeg regner med at filternettverket på baksiden kan brukes til å justere nivået tilstrekkelig, men så er det jo muligens feilmerket, så der må jeg vel bare prøve meg fram. Uansett: Diskanten fra SEAS er en klar forbedring fra plastikkgreiene som satt der.

-M

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Vurderer å kjøpe et par SEAS diskanter selv, så H0881 27TFFC gir mest diskant for pengene? Hva slags prisklasse høyttalere tilhører slike diskanter tradisjonelt sett?

Hvor mye stress er det å sage til kabinettet? Og hvor kan jeg lære litt mer om delefilterjustering? (om det trengs

Mvh Johan

Newcomer Janago sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De SEAS diskantene som passer best i M65 er sikkert 22TAF/G.

Jeg bruker disse og må bare si at det ble en stor forbedring. Høyttalerne ble mye mer musikalske, og det ble en bedre sammenheng i lyden.
    Det var ikke nødvendig å gjøre noe med delefilteret, nivåreguleringen lar jeg stå vannrett.

Jeg har ellers dempet kabinettene litt innvendig med asfaltplater og avstivning, og således fått en strammere og bedre bassgjengivelse.
    Så nå er det nesten HigEnd lyd her!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du trengte bare å drille nye hull til 22TAF? Og hvordan tror du de spiller i forhold til SEAS 27TFFC? (Umulig spørsmål å svare på, men læl

Og så har vi jo 27TBF/G
    THE ART OF SOUND PERFECTION BY SEAS - H1214-06 27TBF/G

The choices! Noen råd her? WOW, her er det jo en review av ca alle:
    Zaph|Audio

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Janago: Spennende!

Skal vi spleise på ett element og sende det til norcad? Er sikkert flere her inne som kunne tenke seg litt bedre diskant på m65.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Janago: Spennende!

Skal vi spleise på ett element og sende det til norcad? Er sikkert flere her inne som kunne tenke seg litt bedre diskant på m65.
    Spleise på ett element? Nei da får dere jammen komme med to!

Endring i delefilteret var ikke nødvendig? Vel det tror jeg kommer an på øyet som ser, og øret som hører. Men at det ble bedre enn orginalen kan jeg absolutt tro på!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr tittet litt på peerless og seas diskanter hos dynabel, men har ikke akkurat greie på dette. Prøvde bare å finne noen med nærmest mulige specs som orginale i m65. Har du noen forslag til diskanter som kanskje kan funke?

Hvis flere blir med så kan vi jo spleise på ett par diskanter og sende til deg norcad, så kan du gjøre målingene hehe

Morro med diy, morro å bruke penger og morro med bedre lyd! Hører jeg kinderegg?

Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •