Nye høyttalere XTZ 99.36..defekt basselement?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere XTZ 99.36..defekt basselement?

Hei

Fikk mine nye XTZ 99.36 høytalere i dag og XTZ XTZ Class A100 D II forsterkeren. Har spilt de nå i 7timer. Ikke noe høyt i det heletatt. Av tilfeldighet skiftet eg balansen på lyden over på høyre høytaler bare for å høre om de spilte likt Da viste det seg at basselementet på den ene høytaleren ikke funket? Det er helt dødt, det beveger seg ikke i det hele tatt.

Forstår ingenting her, kan de være en feil fra fabrikk?? Feil innstillinger et sted?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HellBoundGR
    Hei

Fikk mine nye XTZ 99.36 høytalere i dag og XTZ XTZ Class A100 D II forsterkeren. Har spilt de nå i 7timer. Ikke noe høyt i det heletatt. Av tilfeldighet skiftet eg balansen på lyden over på høyre høytaler bare for å høre om de spilte likt Da viste det seg at basselementet på den ene høytaleren ikke funket? Det er helt dødt, det beveger seg ikke i det hele tatt.

Forstår ingenting her, kan de være en feil fra fabrikk?? Feil innstillinger et sted?
    Ta kontakt med folkene på XTZ | Sound in Balance så får du nok hjelp fra dem. Kan ikke helt tro at alt er som det skal väre hvis ikke elementet spiller.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Hobbiten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være brudd i kabel til element inne i kabinett eller løs kobling på elementet. Ville åpnet og sett uten å sette spor... Prøv å bytte om høgtalerene på forsterkeren og se om det er samme feil da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...fikk bassen til å funke nå om eg kobler om slik bare basselemente skal spille. Tar eg på igjen "crossoveren\binding" eller ka det heter, sånn at mellomtonen og tweeteren skal spille..så vil ikke bassen spille.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...føler meg ikke så lur nå. linken mellom bass -mellomtone\tweek var ikke skrudd helt inn, så den fikk ikke kontakt..moderator kan slette tråd!

Men er veldig fornøyd med høytalerene, har en 99 12W sub på vei også. Gleder meg.. Et av de bedre kjøpene gjennom tidene :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •