Innbyggingshøyttalere på bad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innbyggingshøyttalere på bad

God aften kjære leser!

Har helt tilfeldig kommet over denne nettsiden og har akkurat laget meg en profil, for å få lov til å delta i debatten.

Og jeg har et par spørsmål, som jeg håper noen der uten kan være så elskverdige å svare på.

Jeg driver med totalrebalitering av et bad i min enebolig, og vil svært gjerne ha et enkelt innbyggingsanlegg bestående at CD og radio samt et par høyttalere. Høyttalerne skal ikke felles inn i taket (det er kaldt loft over, og som bygn. ing. er jeg desverre veldig klar over faren for fuktskader dersom man tar hull på plasten som ligger i taket.) Beklager den lange leddsetningen... Men de kan gjerne felles inn i veggene, de er 10cm tykke i snitt. Eller evt. inn i innredning. Anlegget ser jeg for meg plassert i et skap.
    Skjult røranlegg kan enkelt trekkes i veggene.

Det er ikke noe tema og legge voldsomt mye penger i dette, til det koster de bygningsmessige arbeidene for mye. :|

Maks budsjett er på kr. 5000,-

Så.... er det noen som etter å ha lest dette lange spørsmålet har krefter igjen til å hamre ned et svar?

Takknemlig for alle konstruktive tilbakemeldinger jeg kan få.

Kias - som kommer til å drømme om innbygging i natt...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om jeg hadde lagt så mye kr i det - bad er et elending lytte rom

Jeg har høytalere i taket, akkuratt som du sier at jeg ikke skal ha.... Kjøpte noen helt ok billige høytalere til marin't miljø - likner litt på disse, men det var penere gitter på de jeg kjøpte: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...2776 &cart_id=

Videre kjøpte jeg en T-amp forsterker til ca kr 500 m/strømforsyning. Link til en t-amp annonse på e-bay: Sonic Impact T-Amp Amplifier (with box) - eBay (item 260215056963 end time Feb-28-08 07:35:02 PST)

Lyden kommer fra pc'en på kontoret - bytter sjelden musikk mens man står i dusjen for å si det sånn. For oss funker det bra!

Lykke til, gøy med lyd i alle rom!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har felt inn høytelere på badet mitt i veggen! Ble veldig fornøyd med resultatet, og de spiller faktisk meget bra :-)
    Jeg kjøpte PSB "In wall" ga 3000,- for høytalerne viss jeg husker riktig. Anbefales!
    Til å styre dette så har jeg Sonos sitt lydsystem, som også styrer flere andre steder i huset!

Se vedlagte bilde, de passet forresten på "håret" i mine 20x20 fliser, de bygde 21x21 mener jeg men gikk akkuratt p.g.a fugene.
    Bygger kun 10cm inn i vegg, som går uten problem. Så hos meg hadde det også gått i en 3" vegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du løst det med forsterker på disse Rune? Skal bygge inn på badet og soverommet selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste og billigste er vel å kjøpe disse ELTEK AS

Samt sette inn et kompaktanlegg med cd, forsterker osv, et passende sted..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •