Hvor mye bedre er Swans F2.3C i forhold til Swans F1.1C

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor mye bedre er Swans F2.3C i forhold til Swans F1.1C

Er virkelig F2.3C så veldig mye bedre enn sin lillebror?

Som jeg ser utifra specs, så tåler den betydelig mere kraft samtidig som sensitiviteten er 3dB høyere. Så F2.3C bør kunne spille med større lydtrykk.

Er det andre store forskjeller mellom disse høyttalerene?

Specs på F2.3C
    Specs på F1.1C

(som et bispørsmål: Er Soundwave kjent for å "slå av litt" på prisene?)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De centerene du nevner har jeg ikke peiling på. Men kan svare på bi spørsmålet ditt.

Jeg var selv i kontakt med Soundwave, da jeg skulle høre hvor jeg kunne få demo på Swans F1.1F! Husker ikke hva karen het som solgte disse, men var utrolig hyggelig å skikkelig behjelplig. Jeg fikk en kanon pris på disse, viss jeg ville ha dem sendt til meg på Karmøy Så tror nok du har en god del å gå på, viss du er intressert i å prute!

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut KentOve, alltid kjekt å få litt slått av på villedende pris

Men er det noen her inne som har sammenlignet disse?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er han like hyggelig med deg, å gir deg et like stort prosent avslag i prisen på senterene som jeg fikk på Swans F1.1F. Ja, da får du en hysterisk god pris!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti har sammenlignet dem, hør med ham. Her er hans inntrykk av F1.1C, og han har nå en F2.3C stående hjemme...

http://avforum.no/forum/tester-audio...inosett-2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke riktig Hellnoob. Har du lest testen og sett bildene. Det er den mindre 2.2C han sammenligner med 1.1C. 2.3C er jo som du vet en enda større senter. Siden du eier denne selv vet du nok dette

Selv har jeg en 1.1C sammen med samme front høyttalere som deg og har store problemer med å få den til å låte helt optimalt i sammen med denne. Virker noe tungdreven og kompleks og trenger vel en egen effektforsterker muligens for å komme til sin rett. Bruker en av kanalene til Yamaha 1800 til å drive den. Yamahaen driver i tillegg ikke fronthøyttalerne da jeg har en Hegel H200 på disse så den burde jo ha en viss sjanse, men er ikke helt fornøyd enda må jeg si.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Dette er ikke riktig Hellnoob. Har du lest testen og sett bildene. Det er den mindre 2.2C han sammenligner med 1.1C. 2.3C er jo som du vet en enda større senter. Siden du eier denne selv vet du nok dette

Selv har jeg en 1.1C sammen med samme front høyttalere som deg og har store problemer med å få den til å låte helt optimalt i sammen med denne. Virker noe tungdreven og kompleks og trenger vel en egen effektforsterker muligens for å komme til sin rett. Bruker en av kanalene til Yamaha 1800 til å drive den. Yamahaen driver i tillegg ikke fronthøyttalerne da jeg har en Hegel H200 på disse så den burde jo ha en viss sjanse, men er ikke helt fornøyd enda må jeg si.
    Joda, alt jeg skriver i min forrige post er riktig. Jeg linker til testen hvor Kenti tester 1.1C, og opplyser samtidig at han har en 2.3C privat. Jeg sier ikke at testen jeg linker til sammenligner 1.1C med 2.3C, men bare at Kenti har sammenlignet dem :-)

Jeg synes forøvrig at min låter helt topp. Den låter ikke likt frontene, naturligvis, men det gjør ingenting. Jeg driver forresten 2.3C med en Rotel RB-1091.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Noobern!

Hvordan funker Rotel ampene på disse. Regner med at senteren koser seg, men hva med 260'n. Denne blir litt lys noen ganger sammen med Hegel 200 på høye volumer. ICE forsterkere burde kanskje lide litt av det samme og hvordan er sammenligningen med din tidligere suverene integrerte Thor 2 ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt OT, men la gå:

RB-1092 er kjempebra på TL260. Jeg har prøvd både RB-1090 og 1092 "samtidig", og jeg fikk diskantproblemet (skjærende diskant) med 1090, men ikke 1092.

På normale lyttevolumer (-15--30dB mastervolum) er Thor og 1092 nokså like i mine ører, men 1092 har bedre kontroll på høyere volum (opp til "konsertvolum" (0dB mastervolum, 110-115dB), som jeg liker å kjøre på fra tid til annen for å bli blåst inn i sofaen).

Thor ble byttet med 1092 fordi jeg faktisk ikke greide å høre forskjell på forforsterkerdelen i Denonen og Thoren, og jeg brukte kun Thor som effekt. Da ble det litt for "luksus" å ha en ubrukt forforsterker i Thors prisklasse stående. Dessuten fikk jeg 1092 til en veldig god pris på bruktmarkedet.

Generelt har jeg lest at Rotels ICE-forsterker låter mindre "lyst" enn andre med samme teknologi. Uansett passer de meget godt til mine ører :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •