KEF XQ Serien tll RX-V3800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF XQ Serien tll RX-V3800

Har bestillt meg en Yamaha RX-v3800 -o`glede (selv om det er 2mnd levering).
    Vurderte lenge å satse på Klipch reference serien, men etter å ha surfet rundt på trådene her, virker det for meg som om de er litt for tungdrevne og at de krever et stort rom (Kinorommet mitt er 24m2).
    Så da jeg var innom Hi-fi butikken i dag, ble jeg presentert for KEF XQ serien.
    Jeg fikk høre den sammen med Yamaha RX-V1800 og jeg sier bare..XQ40 er helt rå:-D
    Jeg hørte detaljer i musikken som jeg aldri hadde hørt før og høytalerene krever ikke at du må sitte i midten for å høre detaljene fra begge høytalerene.

TSå nå er jeg nesten sikke på hva jeg skal kjøpe. Fikk prutet de ned til 23000 for frontene. Har ikke prøvd på de andre ennå Føler det er en god pris, men så har en jo alltids USA da. Finnes de der og er det trygt å handle derfra. Tror det er en del å spare på det.

Noen andre som har erfaring med disse høytalerene og evt. import fra USA?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kino?

Ikke alle på en gang da

Vet de er ganske nye Xq40`ene, men er det noen som har erfaring med de i et kino-oppsett?
    Med en god sub burde de vel være kanon.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch reference serien er slett ikke tungdreven, den krever få watt men brukbare strømreserver. Yamaha RX-v3800 er kraftig nok den.
    Det er og mange modeller i klipsch serien og du finner sikkert noen som passer str på rommet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Glad du liker XQ40. Syke høytallere

Veit ikke om det går å importere fra USA en gang, pga Kef er jo britisk

Mulig du kan importere fra England, men vet ikke åssen prisen blir i forhold da.
    Om du vurderer sub i dette oppsettet tror jeg det lureste vil være å ta XQ40 i svart pianolakk, da har du 2 valg på sub fra Kef. HTB2 eller PSW-2500HGB.

Ellers går det jo an å kjøpe sub fra en annen leverandør. Vil da anbefale trykkammer sub, for å få mest mulig samme type lyd som XQ'ene gir.

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel en tilsvarende post, RX-V1800 og gamle XQ serien, for noen måneder siden med minimal respons. Det er vel ikke så XQ eiere på dette forumet.

Uansett, det endte med at jeg importerte KEF høytaler fra USA før jul, XQ5, XQ1, XQ2c og PSW2500. Utgående modeller, men til svært fordelaktig pris og gunstig valuta - endte vel opp rundt 18-19' NOK - ferdig levert på døren (dvs. jobben).

Brukte sjøfrakt - ventetiden var grusom... Er uansett svært fornøyd med oppsettet nå.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Yamaha RX-V3800 og KEF XQ5 og er meget fornøyd.
    De krever litt strøm og jeg føler at Yamahaen er helt på grensen til å drive de forsvarlig og jeg vil nok på sikt få litt mer effekt på de.
    Sub anbefales også, da de ikker er noen dypbassmonstre men spiller utrolig detaljrikt og engasjerende.

At XQ4 har utseende med seg også er jo ikke noe drawback
    Lykke til med valget.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utrolig
    Heisann!

Glad du liker XQ40. Syke høytallere

Veit ikke om det går å importere fra USA en gang, pga Kef er jo britisk

Mulig du kan importere fra England, men vet ikke åssen prisen blir i forhold da.
    Om du vurderer sub i dette oppsettet tror jeg det lureste vil være å ta XQ40 i svart pianolakk, da har du 2 valg på sub fra Kef. HTB2 eller PSW-2500HGB.

Ellers går det jo an å kjøpe sub fra en annen leverandør. Vil da anbefale trykkammer sub, for å få mest mulig samme type lyd som XQ'ene gir.
    Takk for svar:-D
    Sjekket prisene i england, men der var det ikke mye å hente. Ser derimot at de KEF ht de har i USA ofte kan være halv pris av her, men det tar muligens litt tid til de kommer der i og med at de er såpass nye.

Kikket litt på HTB2 subben. Den er utrolig fin, men greier den å gi nok "trøkk"?
    Den er jo ikke store greien i forhold til andre subber med større kasser/volum.

XQ40 må jeg ha i svart pianolakk, enig i den:-D Tror til og med kona kan like dem, selv om hun sier hun ikke hører forskjell på lyden på noen høytalere

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    Har selv Yamaha RX-V3800 og KEF XQ5 og er meget fornøyd.
    De krever litt strøm og jeg føler at Yamahaen er helt på grensen til å drive de forsvarlig og jeg vil nok på sikt få litt mer effekt på de.
    Sub anbefales også, da de ikker er noen dypbassmonstre men spiller utrolig detaljrikt og engasjerende.

At XQ4 har utseende med seg også er jo ikke noe drawback
    Lykke til med valget.
    Takk.
    i følge forhandleren kunne du drive disse høytalerene med små forsterkere, så han mente RX-v3800 var plenty kraftig nok for dette settet, men det er vel noe med jo mer kraft jo bedre lyd:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherz
    Hadde vel en tilsvarende post, RX-V1800 og gamle XQ serien, for noen måneder siden med minimal respons. Det er vel ikke så XQ eiere på dette forumet.

Uansett, det endte med at jeg importerte KEF høytaler fra USA før jul, XQ5, XQ1, XQ2c og PSW2500. Utgående modeller, men til svært fordelaktig pris og gunstig valuta - endte vel opp rundt 18-19' NOK - ferdig levert på døren (dvs. jobben).

Brukte sjøfrakt - ventetiden var grusom... Er uansett svært fornøyd med oppsettet nå.
    Tror ikke jeg greier å vente til disse blir utgående modeller- he he. Men at det er mye å hente med import er det ikke tvil om, eneste er garantien hvis noe går gale osv. da blir det vel straks litt mer styr:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående HTB-2 Subben, så er ikke hakeslepp noe uvanlig når vi kjører demo her i butikken

Husker på Electroworld, Akustikk hadde stand ved siden av Hi-Fi klubben som hadde demo av Martin Logan ++ og på andre siden var det en stand med PA høytallere og DJ utstyr.

KHT-3005 dro mest oppmerksomhet.

De hadde utstilt både XQ og iQ serien, men bare KHT-3005 som var oppkobla.

Folk gikk bort til iQ og XQ høytallerne for de trodde ikke på det at den lille subben kunne flytta så mye luft

Har vel noe med at desto flere slaveelement du har i en kasse, desto mindre kasse kan du bygge.

Den klarer jo ikke hamle opp med SVS sine monster, men trykk kontra størrelse tror jeg ikke du finner maken til.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [
    Den klarer jo ikke hamle opp med SVS sine monster, men trykk kontra størrelse tror jeg ikke du finner maken til. [/QUOTE]

Hmm, det kan vel være at SVS blir litt i det drøyeste laget, selv om de virker fristende. Tror kanskje jeg må låne med meg KEF subben hjem når det kommer til stykke. Det er vel den beste måten å finne ut om de dekker mitt behov
    for lekre var de

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv HTB2 i mitt 3005 oppsett. Den spiller meget bra, og går absolutt dypt nok etter min smak.
    At den er lekker og tar veldig liten plass er ingen ulempe.
    Min lokale forhandler mente også at den overgikk PSW2500 med klar margin.
    Anbefales!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var XQ40 kjøpt:-D Henter de sammen med RX-V3800 på mandag. De er demobrukt i butikken, men ifølge forhandler spilt inn etter oppskriften. Håper det stemmer:???:
    Fordelen er at jeg da får nyte den gode lyden som den skal være raskere
    Nå gjenstår det bare å spare til ny senter og bakhøytalere. Må vel legge inn en ny søknad hos kona forresten- he he.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Da var XQ40 kjøpt:-D Henter de sammen med RX-V3800 på mandag. De er demobrukt i butikken, men ifølge forhandler spilt inn etter oppskriften. Håper det stemmer:???:
    Fordelen er at jeg da får nyte den gode lyden som den skal være raskere
    Nå gjenstår det bare å spare til ny senter og bakhøytalere. Må vel legge inn en ny søknad hos kona forresten- he he.
    Gratulerer.

Blir nok enten ett par med slike, eller at jeg klarer å spare meg opp til Reference 205.2 :O)

Du får kose deg med kjempelyden disse gir

Newcomer Ram1s sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt den nye XQ serien,beholder mine Xq5 en god stund til.
    Spesielt etter et jeg fikk kalibrert subben skikkelig men det beste resultatet fikk jeg når frontene ble satt til sub-sat,
    de ble enda bedre i fra nedre mellomtone og oppover.la subben ta seg av det den er ment som.Bare et tips.:-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yapo

Hmm, tok en automatisk oppsett av høytalerne. Her ble Xq40 frontene satt til small, center til small, mens bakhøtalerne ble satt til Large.
    Blir veldig mye lyd i bakhøtalerne, men det skaper jo mye effekt da. Forsterkene styrer vel uansett hvor lydkildene skal komme fra. Føler bare på meg at det er mer riktig å sette front til large, og de andre til small. Bør vel kanskje etterjuster subben og?
    Syntes forresten det blir knall lyd med Precence oppsettet til Yammahaen. Løfter lyden betraktelig.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite bass ja

Kan være rommet mitt,men ja, det er ikke mye bass å skryte av i disse høytalerene. Må nok kjøpe meg en skikkelig sub, som Yamaha soavo eller SVS.
    XQ40´ene er fantastiske til klassisk, jazz, akustisk musikk, fokus på kvinnlige og mannlige vokaler, men metallica, Ramstein, rock, r´n´b, disco/pop er ikke behagelig å høre på uten en god sub Musikken blir altfor lett i bassen og veldig skarp i gitarsoloer, heavyvokaler osv.
    Noen andre som har erfaringer på dette området

Føler vel kanskje at jeg burde investert i noen litt mer allround, vet ikke:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Kan være rommet mitt,men ja, det er ikke mye bass å skryte av i disse høytalerene. Må nok kjøpe meg en skikkelig sub, som Yamaha soavo eller SVS.
    XQ40´ene er fantastiske til klassisk, jazz, akustisk musikk, fokus på kvinnlige og mannlige vokaler, men metallica, Ramstein, rock, r´n´b, disco/pop er ikke behagelig å høre på uten en god sub Musikken blir altfor lett i bassen og veldig skarp i gitarsoloer, heavyvokaler osv.
    Noen andre som har erfaringer på dette området

Føler vel kanskje at jeg burde investert i noen litt mer allround, vet ikke:-|

Jeg vil tro det er recieveren din. :|

Har ett par XQ40 i utstillingen her som står på Arcam Solo Movie (4x50W Bi-Amp) og de har iallefall mer en nok bass

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utrolig
    Jeg vil tro det er recieveren din. :|

Har ett par XQ40 i utstillingen her som står på Arcam Solo Movie (4x50W Bi-Amp) og de har iallefall mer en nok bass

Hmmm, har tenkt den tanken og. Problemet er at de hørtes mye bedre ut på en rx-v1800 på butikken der jeg kjøpte dem, så kanskje akustikken i rommet mitt er helt feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også godt mulig.

Men du må huske på at Kef våkner ikke skikkelig til live før du gir de en strømsterk forsterker. Ville anbefale deg å teste med ett effektrinn (Arcam, NAD er de jeg har hørt på Kef og jeg kan anbefale begge

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •