Full hjemmekino, nytt rom, nytt av alt. Hva velger jeg? 250 - 400.000kr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 84
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trodde vi diskuterte annlegg til mellom 250 - 400.000 ikke om det finnes hytter på 1200M2 og hvem som kan tenke seg å ha råd til noe slik?
    Folk må få bruke pengene sine som de vil. Når jeg har sagt det vil jeg også si at hvis en kan unne seg en hytte på 1200M2, så håper jeg at personen også har anstendighet nok til å bidra til de vanskligere stilte i samfunnet.

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør vel uansett være såpass takhøyde på forumet at man kan la tvilen komme trådstarter tilgode.
    Det er jo heller ikke alle som har tid til overs til å henge på AVForum hver dag heller.
    Men samtidig synes jeg at HVIS det viser seg at trådstarter ikke er seriøs, da bør det selvsagt få følger, folk på forumet stiller tross alt opp her og bruker tiden sin på å komme med råd og opplysninger i forbindelse med prosjektet, og da bør man også respektere de andre brukerne såpass at man holder seg for god til å drive gjøn med folk.
    Når det er sagt er det jo ikke så uvanlig at folk bruker såpass mye penger på hjemmekino, det er jo mange bevis på akkurat det her på forumet.

Nok om det, likte de skissene og opplegget som Snickers laget.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vennligst drei tråden tilbake til tema. Til det motsatte er bevist får vi forholde oss til trådstarters antydninger. Skulle hytta være et drømmeprosjekt fremfor virkelighet får det så være, diskusjonen er jo interessant nok i alle tilfelle!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare leser og tenker jeg...........

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bare beklage mitt utspill.La tvilen komme trådstarter til gode.
    Men hvorfor ikke leie proffe folk til sånt kostbart oppsett.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke folk her inne proffe nok mener du??? :???:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle vel fremgå ganske tydelig av 1. innlegg at det er benyttet eksterne til å prosjektere oppsettet. Det jeg forøvrig også vet, men som ikke like tydelig fremgår er at det er ikke trådstarter som skal ha oppsettet (og "hytta"), men en venn av ham. Trådstarter har vel bare engasjert seg for å hjelpe til med den delen av prosjektet. For alt jeg vet kan det være at hele hensikten med å starte denne tråden var å forsøke å skaffe seg enda mer (kanskje også bedre) eksperthjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Er ikke folk her inne proffe nok mener du??? :???:
    Jo mange her inne er proffe nok.Det er ikke det.Men det er da bedre med folk som kommer på plassen å ser på det eventuelle Av rom.
    Prøve seg frem med diverse oppsett
    Er jo ikke like enkelt for proffene her innne over pc'n og bestemme hva som er best i det aktuelle rommet.
    er hytta laget av tømmer eller reisverk etc.
    Bare en tanke.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dem som virkelig vet hva de holder på med skal det ikke være nødvendig å ta med en haug med utstyr og teste på stedet. Etter å ha vært på en del messer (som utstiller) så kan jeg også se for meg hvilket prosjekt det ville vært å ta med 3-4 ulike anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med du skal ha blu-rayspiller ikke kjøp pioneer sin! treigeste jeg har vært borti! vent hellern til denon sin kommer toppmodeller bi å ligge på 20k etter hva hifiklubben sier

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at tvilen kan komme ham til gode. Men sjekk hans tidligere innlegg... alt jeg har å si om den saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager treg respons fra min side, men jeg har en del andre ting å gjøre. Det er ikke jeg som skal ha anlegget men en bekjent som ikke egentlig bryr seg så mye som mange her inne skulle ønske.

Rommet er nå satt opp og jeg var der forrige uke for å se hvordan det var blitt. Det er støpt i 2 høyder slik at seterad nr 2 kommer over den første. Det kommer ikke til å bli kinostoler, men heller store komfortable reclinere eller små sofaer.

Jeg har fått flere konkurrenter til adapt som først var ment skulle få jobben og det viser seg å være mange muligheter som for meg virker MYE bedre enn det de hadde satt opp.

Problemet er at det er vanskelig å få personen som skal ha dette til å ta seg tid til å velge den beste løsningen da tiden for han koster mye mere enn dette anlegget. Slutt å vær kritiske til sannheten i prosjektet, enten kom med konstruktive innlegg eller ikke svar her. Jeg la igjen kameraet hjemme da jeg var der, men skal ta bilder når jeg kommer opp torsdag den 20.03.2008 og legge de ut her.

Jeg var innom hifi klubben for 2 uker siden og fikk lytte på et anlegg i denne prisklassen og det spilte jo ganske bra:P Jeg fikk der en henvisning til deres ekspert som kunne hjelpe meg å sette sammen en pakkeløsning ut ifra deres sortiment.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres utvilsomt spennende ut! Gleder meg til bilder
    Hva slags utstyr ble valgt da?

Gikk dere for utkastet i første post?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har fortsatt ikke valgt noe utstyr, ser på flere forskjellige tilbud. Jeg tviler sterkt på at vi går for den nevnte løsningen i det første innlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli skikkelig bra om du bare planlegger godt nok i forkant.
    Går ut i fra at du skal ha litt størrelse på rommet, 35-50kvadrat??
    Vil uansett anbefale å fore ut vegger og bygge inn alt av utstyr slik at det ser mest mulig "ryddig" ut. Dette trenger ikke å være så vanskelig å få til, bare se feks på min kino hvordan det enkelt kan gjøres.
    Har et forslag til høyttalere, noen eg selv ville hatt om størrelsen på rommet mitt hadde tillatt det - Klipsch THX Ultra2
    Disse ble testet i bladet Hjemmekino i 2005, og konklusjonen der var at det var helt sinnssykt rått til film. Prisen dengang for et 5.1 sett med 2 subber var 100.000,- men nå har nettopp prisene blitt halvert. Du må nok ut med endel ekstra for 7.1 settet, men eg tror det er verdt hver krone i et stort dedikert kino rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis budsjettet ditt ikke overskrider mye over 250-300k så ligger du 100k under budsjettet, noe som gjør at du har 100k til overs. Hvis du da gir 20% av den summen til meg kan jeg kjøpe meg ett 5.0 sett med mtc Subben kan jeg sponse selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ringe til Andrè på hi-fi huset i bærum?

Vil tru han setter opp et bra utstyr, med det budsjettet der ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carragher
    Hva med å ringe til Andrè på hi-fi huset i bærum?

Vil tru han setter opp et bra utstyr, med det budsjettet der ja.

hah.. ja han har jo noen høytalere til 530.000.. men da ryker jo budsjettet en smule...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før og sier det igjen, tenk totalløsning og ikke "såkalte kvalitetskomponenter". Ikke at det er noen galt med alt utstyr, men alt utstyr vil prestere middelmålig om det ikke blir riktig dimmensjonert, satt opp optimalt og akustikken blir tilpasset. Det finnes nok av eksempler på dyre anlegg som låter dritt for eksempel på hifi-messer, og dessverre også hjemme hos folk. Jeg reiste fra et stereoanlegg til rundt en mill og var oppriktig lei meg over hvor dårlig det låt. Så besøkte jeg en kompis med et par enkle selvbygghøyttalere til noen få tusen, en integrert til 8k eller noe, og en CD-spiller i tilsvarende klasse. Den banket millionoppsettet så til de grader at det var helt til å le av. Det var flere erfarne lyttere enn meg med på seansen men konklusjonen var den samme for alle.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •