Full hjemmekino, nytt rom, nytt av alt. Hva velger jeg? 250 - 400.000kr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 84
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Anlegg til 200.000,- så ville eg valgt Z11 og 11.2 klipsch ht. Med RF83 front og resten som følger med det. Har ikke hørt dem personlig men alle sier til kino er det noe av det råeste og de er ikke så dyr heller så du får fult Klipsch ht system til ca 100.000,- om du tar med to subber og.
    He,he du kunne jo nesten bare quota meg her Xinhua..om du leser to innlegg opp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se på litt av utstyret som hjemmekinos referansekino har?

Arcam P7 P7 Effektforsterker
    Arcam AV9 AV8 AV Prosessor
    Arcam DV139 DV29 DVD Spiller
    Klipsch RF-83 TonArt • Klipsch RF-83
    Klipsch RC-64 TonArt • Klipsch RC 64
    2x Klipsch RS-62 TonArt • Klipsch RS 62
    2x Velodyne DD-18 Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60

da er man i 240000,- med tanke på elektronikk og høytallere og da tenker jeg på veil pris, du får nok en god pakkepris på det hele =)

Nå er ikke jeg sikker på hvor mye "high-end" prosjektorer og lerrett vil koste, men jeg regner med at du kan få en bra prosjektor og lerret til rundt 50k.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største utfordringen i et system som dette vil nok utvilsomt være å bringe alt i balanse. Jeg er redd for at det å sette sammen en pakke av annerkjente komponenter ikke er noen garanti for et godt resultat. Selv ville jeg designet systemet for rommet og ikke ut i fra resultater i tester, og jeg ville sørget for tilstrekkelig prosessering/routing, og tilstrekkelig membranflate og spredningskontroll ved alle frekvenser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Den største utfordringen i et system som dette vil nok utvilsomt være å bringe alt i balanse. Jeg er redd for at det å sette sammen en pakke av annerkjente komponenter ikke er noen garanti for et godt resultat. Selv ville jeg designet systemet for rommet og ikke ut i fra resultater i tester, og jeg ville sørget for tilstrekkelig prosessering/routing, og tilstrekkelig membranflate og spredningskontroll ved alle frekvenser.
    Men så er jo du utviklingssjef hos Midgard og da

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tryggheten man får ved å kjøpe testvinnere er ofte en falsk trygghet. før du bruker 250k på en kino bør du høre komponentene selv og finne ut hva du synest.

hva med de nye pioneer høytalerne som akto var så fornøyd med ( S-1EX-W Pioneer Høyttalere - Hjemmeunderholdning )..? disse ligger vel på 45k for frontene. burde passe bra med dine krav til design også

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet det er off topic. Men å bygge en kino for 400 000,- på hytta som er 1200 kvm som bare skal brukes en sjelden gang høres litt søkt ut for meg. Jeg beklager hvis jeg tar feil her og du er usannsynlig rik, og dette faktisk er sant. Etter å ha vært en del på forskjellige forum og lest mye lignende dette fra typiske fjortiser som bare skal ha det gøy og fremstiller at de skal ha det ypperste gjør at jeg er mistenksom :???:

Som sagt, beklager hvis jeg er helt på tur, og er jeg det bør du absolutt sjekke ut de pakkene avshop.no har.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så ville jeg ha satsa på en solid frontrekke for musikken sin del. Muligens toppa den med Klipsch palladium, satsa på å snubla over ett eller annet med litt varm lydsignatur. Conrad Johnson's 350watter eller Adytons største, , Sony's Bluerayspiller som blir brukt som drivverk til en Audio Note 2.1 DAC men også kobla opp mot (her får jeg stole på Akto's omtale og tro at) Z11 (egner seg bra som stereopre) som er kobla opp mot surround/center av Klipsch's reference serie, JL Fathom... Tror dette skulle bli ca. 400K... Tror hvis jeg hadde kjøpt dette som pakke så skulle jeg vel ha fått en bra PJ og lerret med i prisen

..men må presisere at dette er basert på at det skal brukes likesåmye til musikklytting.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Timmern. Sjekk ut ArtCoustic. High end høyttalere som ikke ser ut som høyttaler. Artcoustic.
    Sjekk Crestron styre system. Har vel 80% markedsandel i Norge. Mange proffe installatører og programmerere. Crestron Electronics, Inc. Crestron Norge - Forsiden

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette?

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1204291575
    klipsch 123.JPG

Inneholder: Klipsch Rf 83 1 par.
    Klipsch Rs 62 4stk.
    Klipsch Rc 64 1stk
    Rotel 1090 1stk
    Rotel 1095 1stk
    Denon Avr 3808 1stk
    Klipsch Rt 12b 1stk

Rotel 1090 er på 2*380w i 8 ohm å er en ekstremt strømsterk som vil passe bra til Klipsch Rf 83

Rotel 1095 er på 5*200w i å ohm som er perfekt til 4 stk. Klpisch rs 62 og 1 center.

dette vil ligge på ca. 150000. da har du penger til åvers til å bruke på gode kabler å lignende:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ett årntli 7.2 oppsett

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et JBL Synthesis system?

I denne prisklassen, og i et slikt rom er det enormt med muligheter og ting som må taes hensyn til.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf83??? har du så mye penger så burde du vel noen skritt opp i kvalitet

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et slikt budsjett så er det ikke mye annet enn å dra ut å lytte.
    Man kunne sikkert satt opp uendelig mange kombinajoner som alle hadde fungert mer enn tilfredsstillende.
    Skal det spilles musikk og ikke bare film, så kommer det automatisk flere begrensninger inn i bildet.
    Men jeg kan jo tenke meg at en f.eks en slik løsning vil lyde tilfredsstillende og ikke minst være brukervennlig:
    Processor: Denon AVP-A1HD
    Forsterker: Bryston 9B SST
    Front HT: Dali Euphonia MS5
    Senter HT: Dali CS4
    Surround: Dali ikon Phantom
    Sub: Velodyne DD15
    Projector: Sony VW60

Totalt: ca. 260.000,-

i tillegg kommer Blu-ray spiller, kabler, lerrett, rack, senterhøyttalerstativ osv.
    Men som sagt her spiller mange faktorer inn. Hovedsakelig dine preferanser og budsjett, men også rommet og i hvilken grad utstyret får lov til å dominere.
    Husk at det er en drøss av merker av meget god kvalitet som er dårlig representert her i Norge, men når budsjettet er så høyt så ville jeg unnt meg en tur til f.eks Stockholm og København for å høre et større spekter av produkter. I ditt tilfelle så tenker jeg på f.eks Wilson og Krell som er vanskelig å få demo på i Norge.
    Å sjekke ut high-endbroker.com og AudiogoN mtp. muligheten for å gjøre knallkjøp forbundet med lav dollarkurs..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har forstått riktig tror jeg noe slikt som dette kan være en ide. Dersom det ønskes blendegardiner kan disse snikes inn bak reolene på hver side. Det som er gjennomsiktig på noen av bildene er tenkt å være lydtransparent stoff.

Over frontene er det ment å være skap for kontrollpanel til HTPC, DVD, receiver, panel for multiroomkontroll, tilkobling for presentasjons-PJ. Det betyr at alt er lukket bort når man ser film. Om ønskelig kan det brukes IR-ekstender for å sikre en helt sort kino.

Forsterkeri kan monteres under sitteplasser. Det er tegnet 6x15" custom lukket i front og tilsvarende bak under sitteplasser. Disse får spille opp bak sitteplassene. Surround og bakre senter vinkles slik at de gir maks utbytte for alle sitteplasser. Det er også laget plass til 2 stk PJ, en kino og en presentasjon.

I det ene skapet plasseres om nødvendig en mikser, samt noen mikrofoner (lavalier og bordmikrofon). Dette kan trolig også benyttes til fjernmøter/videokonferanse om det skulle være aktuelt. Både surround og mikser tilkobles en matriseprosessor. Denne programmeres slik at den tar optimalt hånd om all routing og deling av bass, rom-EQ, delay, limiting, samt korrekt miksing av signalet fra mikseren når denne er i bruk slik at man slipper å ha masse bass om man ikke ønsker det (gjøres med en mono-mix man kan dempe bassen med).

Til høyttalere med såpass mange tilskuere vil jeg anbefale constant directivity horn da disse vil gi noe jevnere spredning enn en vanlig dome eller liknende. Det er da også viktig at man bruker riktige høyttalere hhv vertikalt og horisontalt. I det tegnede oppsettet er det tenkt 2x6,5" + horndiskant. Avstemt til omkring 80-100Hz vil disse ha rikelig med lydtrykkskapasitet. Om man har en matriseprosessor vil ikke frekvensgangen være så kritisk. Den kan man, i motsetning til spredningen, kalibrere til rommet etterpå.

Rommet bør også dempes en del. Dette kan til en stor del gjemmes bak i rommet, samt rundt senter og fronter. Videre bør det plasseres strategisk demping på sidevegger og i taket.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe mer her?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette er mere en mistenkelig jeg da han rikingen som skal bygge hus på 1500kvm var jo i alle aviser.
    Mens en hytte på 1200kvm(Norges største) har jeg ikke sett noe om.
    Litt mere troverdig med 120kvm til en pris lapp på ca 3-5mill spørs litt hvor i landet.
    1200kvm 50-100mill
    Dette tror jeg ikke noe på En som har så masse penger frekventerer ikke på disse sidene.
    han leier pro folk.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Ja, jeg vet det er off topic. Men å bygge en kino for 400 000,- på hytta som er 1200 kvm som bare skal brukes en sjelden gang høres litt søkt ut for meg.
    Tja... Min svoger jobber som snekker, og han jobbet på en hytte her nede på sørlandet der det ble satt inn et B&O anlegg til 300.000,-

Ikke akkurat et typisk husbanklån prosjekt..

Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    han leier pro folk.
    Jupp.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1200kvm 50-100mill
    Fvn.no: Skarpe reaksjoner på redaktørens refs mot kronprinsparet

Kjell Inge Røkkes hytte i Oppdal er kanskje landets mest omtalte med 1200 kvm for anslagsvis 200 millioner kroner. Hytten utvides med en underjordisk gildehall, og Røkke skal ha planer om et uthus på 365 kvm.
    Fjellets dyreste - HytteMarkedet.no

Fire mål tomt og mulighet for å bygge ut inntil 1200 kvadratmeter grunnflate. Det får du for 12 millioner kroner
    Hvem vet

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette er mere en mistenkelig jeg da han rikingen som skal bygge hus på 1500kvm var jo i alle aviser.
    Mens en hytte på 1200kvm(Norges største) har jeg ikke sett noe om.
    Not even close. Norges største hytte er på rundt 2500kvm.

1200kvm hytte når nok lokalavisen, et par nettaviser, muligens blader som Dagens Næringsliv om eieren er av interesse, men neppe VG om vi ikke snakker om en kjendis.

Men er dette egentlig topic?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke supertrivelig for trådstarter når folk holder på som dette da.

Hadde han vært en "bølle" hadde han sikkert bedt om utstyr til noen mill.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •