Trenger litt tips til innkjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt tips til innkjøp

Jeg skal bygge en ny tv/stereobenk (se bilde) , og skal i den anledning gå til innkjøp av nye høytalere.

Vedlegg 29743

Jeg har sett litt på Dali Consept 2 fronthøytaler , Dali concept centerhøytaler og Dali concept 12"subwoofer. Er dette et ok valg, eller burde jeg se på andre produsenter? Har ikke mer enn 8-10 000 kr å bruke. Er ikke ute etter et anlegg som skal "blåse bort taket" , ettersom jeg bor i blokk (Får heller ikke lov av madammen)

Forsterkeren min er av typen pioneer VSX-916

Kan jo også benytte anledningen til å få kritikk på stereobenken jeg skal bygge.. Den skal stå på et hjørne, og klarer ikke å finne lignende møbler i butikken.. Burde jeg gjort noen endringer/forbedringer ?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville vurdert Bowers & Wilkins dm685 og sub og center i samme serie

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de hadde jo fått flott omtale de, men da blir jo prisen endel høyere da..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for en annen sub enn Dali/B&W. XTZ enten 10" eller 12" er etter min mening et bedre valg.

Har hatt en 15" Dali sub, og den var ikke veldig mye nedre enn XTZ 12" i mine ører. Med den plassen du har til rådighet kan en 10" passe bra ser det ut til. Se mål på de forskjellige subene her Surround.no - Høyttaler spesialisten

Når det gjelder høyttalere er det lurt av deg å ikke velge noe veldig stort. De Daliene ser vra ut synes jeg, nmed senter i samme serie.

Et annet tips kan være disse
    XTZ 93 WMT i sort pianolakk
    og denne senteren XTZ 99 WMT Center i sort pianolakk

Har hørt "storebror" 99.26 og de likte jeg veldig godt.

Med 10" sub kommer et komplett 5.1 sett på 9060 pluss frakt, da har du noen kroner til overs å kjøpe noen meter høyttalerkabel for også før du når 10k Med 12" sub må du ut med 6-700 ekstra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja disse XTZ 93 høytalerene virket jo som et godt kjøp! Men for å være helt ærlig her likte jeg ikke designen på de ut ifra bilde fra linken du la ved.. De bli kanskje bedre i reallife ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett disse i virkeligheten, kun 99.26, og jeg likte utseendet og lyden på dem.

Bilder av dem jeg har hørt ligger på stephenm sin side under minhifi.

Men det er jo litt annerledes design på disse i forhold til vanlige høyttalere da, det kan man ikke komme bort fra.

Kanskje dette kan være noe Dynavoice Definition DM-5 i sort farve
    Disse skal også etter sigende være gode, har ikke hørt dem eller noen i den serien selv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt uvanlig løsning, men jeg synes benken så bra ut!
    Du kunne jo feks trekke benkeplaten litt ut i bakre del (45 grader?) slik at ht kan plasseres oppå benken, evt med hylle(r) under. Endrer utseende noe, og så slipper du stativer. En ting å tenke på mhht støvsuger ol?

Over til høyttalere:
    Regner med du skal ha bakht også?

Mange mener Daliene har noe skarp/plagsom diskant.

Jeg vil anbefale Audio Pro. Black Pearl V2 som fronter, Black Vector V2 senter og Image 12 bak. Sum ca 8k, pakkepris=?
    JFS SOUND SYSTEMS
    Et annet godt alternativ er Monitor Audio. BR gir mye for pengene. Men jeg tror jeg ville satset på RS1/RSLCR samt BR bak.
    HI-FI Huset AS - Vis Produkter >>
    Både Black Pearl V2 og RS1 er veldig gode på musikk. De går såpass dypt at du evt kan klare deg uten sub en stund hvis budsjettet tilsier det. Jeg ville prioritert frontene pga musikkdelen, og senteren da den er viktig til film. Om nødvendig ville jeg da utsatt kjøp av sub eller bakht. Men det er nå min vurdering da..
    Angående sub er XTZ bankers. God, pen, billig.

Du bør jo om mulig ta en lytterunde for å vurdere alternativer. Kanskje finner du noe bra brukt også. Penger spart..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipsene ! Tror nok det er greit å legge til et par tusen ekstra, istede for å gå for dali ja.

Hører mange skryter av subwooferen fra XTZ, så jeg kommer nok til å gå for en 10" der.

Jeg har idag et proson 5.1 reality surround set, så kommer til å beholde bakhøytalerene forløpig, og evnt bytte de ut etterhvert.

Er forsterkeren min (Pioneer VSX-916) kraftig nok for høytalerene fra f.eks audio pro ? Og vet noen om disse kan sees/høres/kjøpes i svinesund ? Bor ikke så langt unna, og skal på harry tur til helgen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som nærmeste forhandler over grensen blir Lennarts AUDIO VIDEO i Strømstad.
    Audio Video
    Det er dog lite å spare på å handle Audio Pro i Sverige. Men skal du over så.. Ellers kan du jo sende en mail til aktuell norsk forhandler og be om en pakkepris.

Skal ikke være noe problem å drive nevnte Audio Pro eller Monitor Audio med Pioneeren din. Du skal jo heller ikke "blåse bort taket" som du sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fronthøytalerene skal stå på stativ. Jeg er avhengig av å kunne justere vinkelen til høytaleren ( vanrett , ikke loddrett) uten å flytte vinklen på foten av stativet. Finnes det stativer av denne typen, som også passer til f.eks audio pro ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da har jeg endret litt på designen av benken, og er i gang med det værste, det å lage den

Har bestemt meg for å kjøpe Audio Pro Black Pearl V2 som fronter, Black Vector V2 som senter og XTZ 10" subwoofer. Takk til alle tips.

Har vurdert å sette tven på et veggfeste på veggen. Men som dere ser er det snakk om et hjørne. Må derfor ha et veggfeste som jeg kan sette på høyreveggen, og hvor jeg da kan dytte tv inntil veggen når det ikke brukes. Vinkeljustering hadde også vært bra. Tven er en JVC LT-32X70. Noen tips her?

Trenger også stativer til Audio Pro fronthøytalere. Helst noen som ikke er så kraftige, dvs nøytrale. Farge: Sort. Tips?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a-beck
    Vel da har jeg endret litt på designen av benken, og er i gang med det værste, det å lage den

Har bestemt meg for å kjøpe Audio Pro Black Pearl V2 som fronter, Black Vector V2 som senter og XTZ 10" subwoofer. Takk til alle tips.

Har vurdert å sette tven på et veggfeste på veggen. Men som dere ser er det snakk om et hjørne. Må derfor ha et veggfeste som jeg kan sette på høyreveggen, og hvor jeg da kan dytte tv inntil veggen når det ikke brukes. Vinkeljustering hadde også vært bra. Tven er en JVC LT-32X70. Noen tips her?

Trenger også stativer til Audio Pro fronthøytalere. Helst noen som ikke er så kraftige, dvs nøytrale. Farge: Sort. Tips?

Veggfeste til tv:
    Bilde - Tilbehør | Hi-Fi Klubben: SMS Flatscreen WH 3D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tenker noe alle av det ja, men kanskje litt billigere ? Så de hadde en linende gjenstand på komplett før til 999 kr , men tror de har fjernet den fra sortemanget

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode linker der, takk skal du ha !

Vurderer samtidig å bytte ut bakhøytalerene mine. De jeg har nå er av typen Proson Tower 25

Liker designet. Enkle og plassere bak sofaen, og tar lite plass. men lydmessig er de elendig! Hvis jeg hører på en sang i surround vrenger de seg svært lett.

Så det jeg ser etter en en lignende høytaler designmessig. Har sett på 2 stk forløpig:

Yamaha NS125PF

Proson reality 33 SA

Noen som har noen erfaringer på disse ? Eller kan gi andre tips om lignende bakhøytalere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til de du nevner, men vil på generelt grunnlag anbefale å bruke høyttalere som passer sammen med de foran. Plagsomt å se film hvis personene forandrer stemme hele tiden..
    Audiopro Image 12 passer supert, da bør du også få en god pakkepris på oppsettet.
    Siden du bygger benken selv kan du jo bygge stativer i samme farten. Disse feks er veldig enkle.
    Speaker Stands

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo et kjempetips ! Trodde Image 12 var like store som BlackPearl høytaleren, men de er jo mye mindre i størrelse. Passer meg bra Får man stativer når grunnflate er 13 * 19 cm ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør jo kunne la seg gjøre. Men det mangler ofte data på dette på nettsidene.
    Kanskje disse passer:

Audio Pro SS-801høyttaler stativ 80cm

http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •