Infinity senterhøytaler, eller noe som matcher

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity senterhøytaler, eller noe som matcher

Hallo..

På tide å hive ut noe av anlegget og begynne å investere i noe nytt. Yamaha rxv650 ryker til fordel for noe større (1700 ? billig i salg) som kan drive høytalerne bedre, og så skal hive ut min eltax HT senter...

Så da kommer spørsmålet... hvilken senter skal jeg kjøpe som passer godt inn i lydbildet til ref61? Har sett på beta c360 som jo også er relativt rimelig (2500 ny). Dette bør vel klinge godt sammen? Vil helst beholde ref 61 da jeg er særdeles godt fornøyd med disse...

Forslag mottas med ærbødige takk :-D

Om så noen har et av disse produktene og ønsker å selge så er det jo bare å sende en pm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av hensikten med å kjøpe ny forsterker er å bi-ampe mine infinity ref 61. Men må innrømme at jeg er på litt ukjent mark her... Mine høytalerer har kun 1 stk. inngang. Vil dette bety at de ikke lar seg bi-ampe?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av tibian
    Noe av hensikten med å kjøpe ny forsterker er å bi-ampe mine infinity ref 61. Men må innrømme at jeg er på litt ukjent mark her... Mine høytalerer har kun 1 stk. inngang. Vil dette bety at de ikke lar seg bi-ampe?
    Uten å kjenne ht så ser det slik ut, for å bi-amp og bi-wire må en ha dobbelt terminerte ht.

Dersom det er bi-amp som er hensikten og ikke noe annet kan du heller bruke pengene på et strømsterkt effekt trinn av noe slag.

Bare et forslag...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, ser nok at det vil være det mest fornuftige. Men er det ingen som har noen tips til hvilken senterhøtaler som kan passe i forhold til infinity reference 61 MKII? Høytalerne er jo ute av produksjon for lenge siden, og bruktmarkedet flommer ikke akkurat over av denne senteren. Har kikket på infinity C250 og C360. Passe prisnivå. Men C360 er fryktelig stor i stuen, sa 250 kan kanskje bli godtatt av damen. Noen som har erfaringer med noen av disse? Kan jeg gå utfra at lydbildet vil matche noenlunde? Eksisterer ikke muligheter for hjemlån her jeg bor...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt reference 61 mk2, og har fortsatt senteren som hører til, reference 100 mk2. "Problemet" med denne er at mens 61 har doble 8" har senteren bare doble 5,25". Jeg har fortsatt min senter i påvente av noe annet, men det har ikke blitt foreløpig. Men på litt høye lydttrykk er den klart en bremsekloss om man kan kalle det det.

Reference 61 har godt av litt ekstra effekt, merket det når jeg koblet effektforsterker til mine da jeg hadde dem.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm. Kan da vel umulig ha en senterøytaler med doble 8" i stua... :-D Da blir jeg fort single Ikke lett dette med å finne en senterhøytaler som blir perfekt i forhold til frontene...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du ikke prøver å spille alt for høyt er den senteren som hører til relativt OK, men da må den stå som small selvfølgelig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •