Proson vs Cerwin Vega - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva vil dere si er best av Proson 2*15 og Cerwin Vega Ve15. Hva tåler mest? Cv?

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Mener du seriøst dette? det tror jeg ikke noe på, :-D
    Joda eg mener det seriøst Klipsch må man SELV høre for å tro det, sånn er det bare. Har mangen kamerater som hadde versting CV! før, og nå er dem alle eigere av Klipsch og angrer ikkje et sekund på det! Eg skal selv kjøpe RF-83 til sommeren og håper det blir bra! Da bør vi alle ta frem db måleren og se hva som gjir mest lyd i fra seg Menn på dyp bassen har nokk CV en fordel. Men eg liker og få hele musikken servert med trøkk!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Joda eg mener det seriøst Klipsch må man SELV høre for å tro det, sånn er det bare. Har mangen kamerater som hadde versting CV! før, og nå er dem alle eigere av Klipsch og angrer ikkje et sekund på det! Eg skal selv kjøpe RF-83 til sommeren og håper det blir bra! Da bør vi alle ta frem db måleren og se hva som gjir mest lyd i fra seg Menn på dyp bassen har nokk CV en fordel. Men eg liker og få hele musikken servert med trøkk!
    Jeg har selv veldig lyst på RF-83 etter hvert, å tror det er er rå høyttaler, men at 3x8" skal smelle bedre en 2x15" stiller jeg meg meget skeptisk til

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg har selv veldig lyst på RF-83 etter hvert, å tror det er er rå høyttaler, men at 3x8" skal smelle bedre en 2x15" stiller jeg meg meget skeptisk til
    Det er du ikkje aleine om! Menn eg lover deg, når du hører dem kommer du til å glise fra øre til øre Er ufattelig hva dissen små bassene klarer å få til! Satt en gang og spillte på to par med RF-7 og MA 6.1 blokkene. Da begynte det virkelig å bli liv i leiren!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg fikk en demo på ett par Cerwin Vega DC-1515 drevet av 5 stk Nad 218 THX forsterkere... Det ble nesten vanskelig å puste til tider. Trykket er bare helt sykt!
    Skal du bruke anlegget til å spille mye techno etc og ha en god fest en gang iblant, vil jeg anbefalt CV!
    Hehe, hørte jeg noen som absolutt burde gå videre til PA her ?

uansett så tror jeg nå
    FE3T her burde finne seg noe annet enn CV om det er kvalitet på lavere volum man er på jakt etter!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil med dette anmode at de som faktisk skriver noe paa denne traaden, boer se hva traadstarter i utgangspunktet spurte om... nemlig *Proson vs Cerwin Vega*. Skjoenner ikke helt hvorfor noen begynner aa mase Klipsch

Og saa vil jeg gjerne legge til at DC-serien (spesielt DC-15) er noe av det beste CV har produsert :twisted:

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har proson, og har hørt cv. cv har litt mer trykk, men vil si at proson har en liten tendes til å spille litt renere, men tåler ikke så mye juling...

det er hva jeg har kommet fram til..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppfatting av Proson 215 er at de har grei nok bass, MEN den er treig dritt treig. Det må mye effekt for å spenne liv i bass elementene. Elementene har ikke særlig god holdbarhet men kassene ser ihvertfall bra ut. =)

Jeg har cerwin vega dc15 å cerwin vega dc1515 selv. Å de har en myye mer presis bass å de trøkker en del mer. Men pass på hørselen, for disse spiller brutalt!!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega! er en høytaler som ikke passer i min stue. Ok, de funker bra på techno, men hva så? Det finnes annen type musikk enn dette der ute. Og grunnen til at de klarer å spille techno så bra er fordi det er datamusikk. Prøv med noe skikkelig gitar musikk osv. Da er de håpløse. Dessuten krever f.eks CLS215 eller dc1515 enormt med plass for å spille bra. De trenger metervis med plass bak for å låte noe lunde ok. F.eks QLN Artech 12 knuser Cerwin Vega! og Proson for den saks skyld. Både i lydtrykk og lydkvalitet.

Og at dc1515 trykker litt mer enn RF7 det kan så være, men klarer cv! å henge med? Nei, tror ikke det.. I så fall trenger de vel 1000 vis av watt. F.eks 4x218. 4x700w. Hmm.. Nei, det er nok andre mer spennende høytalere der ute. CV! fans: prøv en annen høytaler og dere kommer aldri til å gå tilbake til cv! igjen!!!!

Newcomer xspraym sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

QLN artech 12

jeg er meget fornøyd med mine QLN artech 12

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkverdig hvor mange som prøver CV her på forumet da, noe må de ha gjort riktig . Har selv AL1000 i bakhånd, spiller utrolig bra de iallefall. Klipsch kan låte ifra topp til veldig ræva det også, om matching ikke står i stil.

CV er billige høyttalere, dvs, du får MYE for lite. Og de er de "beste" i sitt nisje område syns jeg. Problemet er forsterkeri, her svikter de fleste, fordi det er ikke billig til disse.

Mange her på forumet har testet med ICEPOWER, med veldig godt resultat, men disse koster vel ifra 14-18000kr for tiden. Men resultatet skal være veldig bra.

Har selv BW 703 til daglig bruk, spiller utrolig bra på det meste, koster 14000kr mer enn AL1000. Men har også noen mangler, lurer på hva CV kunne gjort bedre på AL1000 om de hadde brukt 14000kr mer liksom. 703 mangler dypbass, og "morrofaktor" i desibelens navn er ikke i nærheten til hva AL1000 leverer.

CV er et kjent merke man elsker eller hater, og i det prissjiktet CV opererer i finnes det altids noen som er bedre på noen områder. CV er og blir brutalt, og passer ikke inn i de fleste hjem, fordi disse er beregnet på å bli kjørt hardt, med skikkelig forsterkeri.

PSB image og infinity beta serien syns jeg leverer mye for pengene i dette sjiktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Lavt volum? Er du pensjonist?
    Nei faktisk ikke, men å spille 130 db fra det øyeblikk jeg slår på anlegget til jeg slår det av igjen høres ut som en grei måte å få ut leieboere og å bli dugeli uvenner med samtlige naboer, at hørselen også sannsynlig vis vil gå samme vei som et eventuellt vennskap med naboer er en annen sak.

90% av tiden spiller jeg relativt lavt, feks når jeg sitter på nett, når jeg leser en bok osv, å kjøpe høytalere som kun funker optimalt de 10% av tiden jeg spiller høyt vill jo være ren idioti etter min mening

Sitat Opprinnelig postet av einis
    tror ikke vekten på elementet er en faktor du bør vudere for kvalitet heh. 15+kg er litt drøyt.
    mine 15" veier 5.

her har du noen på under 4. høy kvalitet!
    Eminence blablablabla osv
    En god subbass driver trenger en kraftig motor for å fungere som den er tiltenkt, dette krever blandt annet en stor magnet av god kvalitet, eller som Eminence driverne du viser til, en neodym magnet som kan gjøres like kraftig med en brøkdel av størrelsen og vekten.

en 5 kilos 15 tommers subbass driver med et konvensjonelt magnet system blir som en Mustang med V4

MEN alle driverne du ramser opp her er selv om de utvilsomt er av høy kvalitet, IKKE noe som egner seg til subbass i et stereo/surround anlegg
    de er mest laget for å spille høyt, ikke dypt (fs ~40 hz) det er jo trossalt typiske PA drivere med alle de fordeler og ulemper det medfører

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    uansett så tror jeg nå
    FE3T her burde finne seg noe annet enn CV om det er kvalitet på lavere volum man er på jakt etter!
    Hvor har du det fra at jeg jeg endte opp med å kjøpe CV???
    Jeg har funnet det jeg vil ha,utfra mine kriterier (naturtro lyd på BÅDE lavt og høyt volum) og det ble ikke CV

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produseres ikke dc serien av Cerwin Vega lenger? eller får jeg bare tak i dem brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da må vel jeg melde meg inn i denne krangelen litt
    At CV spiller hefigere enn Klipsch, ja det kan være noe sant det.
    MEN det er bare på lavefrekvenser, pga av membran areal.
    Har selv vært fjortis(ikke for å få noen på nakken) selv, og hadde største cv med stor PA forsterker. Men cv kan ikke i hele tatt sammenlikne seg med klipsch når det kommer til morro faktor, det er enn helt fantastisk høytaler, og spiller ræva av cv for å si det mildt.
    Men ja må nok suplere med subber til Klipsch, værtfall de som ikke har stort membral areal, men Klipsch er helt fantastisk høytaler som du kan smile til vær gang du vrir på volum knotten.
    Helt utrolig punch, og for de som ikke enda tror meg kan komme for demo:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Jeg har proson, og har hørt cv. cv har litt mer trykk, men vil si at proson har en liten tendes til å spille litt renere, men tåler ikke så mye juling...

det er hva jeg har kommet fram til..

Det kan være både og tror jeg, men i utgangs punkte tåler CV! mye mere, Jeg spillte sunn min c372 med et par proson med 12" men gjikk over til naboen sin PA forsterker dem tok ikke kvelden av den festen : ) Men mr politi tok høytalere kabela mine da.. Men men hadde da sorround anlegg med ledninger å Dyr bot og mye morro den kvelden!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter, les nederst på siden

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...talere-27.html

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FE3T

En god subbass driver trenger en kraftig motor for å fungere som den er tiltenkt, dette krever blandt annet en stor magnet av god kvalitet, eller som Eminence driverne du viser til, en neodym magnet som kan gjøres like kraftig med en brøkdel av størrelsen og vekten.

en 5 kilos 15 tommers subbass driver med et konvensjonelt magnet system blir som en Mustang med V4

MEN alle driverne du ramser opp her er selv om de utvilsomt er av høy kvalitet, IKKE noe som egner seg til subbass i et stereo/surround anlegg
    de er mest laget for å spille høyt, ikke dypt (fs ~40 hz) det er jo trossalt typiske PA drivere med alle de fordeler og ulemper det medfører
    Det er jo du som drar inn SUBbass i denne tråden. Elementene som brukes i CV og Proson er jo heller ikke subbasselement. De spiller så høyt opp at de fleste 15kg+ elementene ville fungert dårlig.

Frode

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda er det noen som snakker om Klipsch
    De eneste jeg kan tenke meg som kan hamle opp med DC-15 i basstrykk, er feks RF-83. Prisforskjellen er da oxo formidabel, brukte DC-15 koster rundt 3500,- og RF-83ene koster vel rundt 17000,- brukt. Uansett er dette ikke noen aa diskutere da det ikke har noe med traadstarters spm aa gjore.

En venn av meg kjopte nettopp nye CLS-215 og en CV 0,8KW forsterker. Vi skulle teste de litt og spilte paa greit volum, ville ikke spille for hoyt da de er sprell nye. Etter ca 15min banket det noe jaevlig paa doren. Der stod det en krakilsk kjerring og skrek at vi til ******* maatte skru ned volumet. Jeg spurte kameraten min om det var naboen under eller over ham. "Det er hun som bor paa andre siden av gaten"

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Produseres ikke dc serien av Cerwin Vega lenger? eller får jeg bare tak i dem brukt?
    DC serien begynner aa bli noen aar, men de er ofte aa finne brukt. Koster vel rundt 3-3500,- for ett pent par DC-15. Solgte mine for 4 aar siden for 4000,-

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    En venn av meg kjopte nettopp nye CLS-215 og en CV 0,8KW forsterker. Vi skulle teste de litt og spilte paa greit volum, ville ikke spille for hoyt da de er sprell nye. Etter ca 15min banket det noe jaevlig paa doren. Der stod det en krakilsk kjerring og skrek at vi til ******* maatte skru ned volumet. Jeg spurte kameraten min om det var naboen under eller over ham. "Det er hun som bor paa andre siden av gaten"
    Det er vel ikke akkurat noen bragd vel, naboer er forskjellige og noen klager fort. Jeg har vert heldig her da naboen under er trommeslager og de over er DJer men fikk besøk når en på andre siden av oppgangen fikk et par lamper knust. Sånt er morro der og da, men ikke om man fortsetter gang på gang.

Proson sine 15" varianter har jeg ikke hørt, men QLN sine doble 12" syns jeg var late greier gitt

FE3T:
    Hvor har du det fra at jeg jeg endte opp med å kjøpe CV???
    Jeg har funnet det jeg vil ha,utfra mine kriterier (naturtro lyd på BÅDE lavt og høyt volum) og det ble ikke CV

Beklager, kunne ikke helt forstå hva du hadde CV for skjønner du

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •