Høyttalere som passer forsterkeren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere som passer forsterkeren?

Gjør dere klare for noen spørsmål fra en nybegynner her, men er veldig i startfasen med detta greiene her ennå.
    Jeg har en slik en Yamaha RX-V461-forsterker, som skal levere 5*100W.
    Er det sånn da at det ikke vil være noen vits for meg å ha høyttalere som gir noe mer enn 100W? Har kikka litt på disse høyttalerne: Proson Stratego Kevlar 350 watt
    350W står det der.
    Kan jeg f.eks. kjøpe meg en effektforsterker for å spille med recievern jeg har og disse høyttalerne?

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis ikke jeg husker feil så har ikke rx-v461 pre out til front. da blir det vanskelig å koble til en effektforsterker.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får forresten de proson høytalerne på fynda.se for 2000,- sek.
    Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    hvis ikke jeg husker feil så har ikke rx-v461 pre out til front. da blir det vanskelig å koble til en effektforsterker.
    Pre out? (som sagt, nybegynner)
    Kanskje jeg skal ha meg ny forsterker da.. Dyr hobby jeg har rota meg borti. Men da har jeg skjønt det riktig da, at jeg ikke trenger å kjøpe høyttalere med mer effekt enn det som står på forsterkeren, og en effektforsterker kan ta signalene fra en reciever på f.eks. 5*100W og gjøre disse signalene sterkere? Hvis jeg da har pre out?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren din har dessverre ikke pre-out, og dermed må du kjøpe en ny hjemmekino receiver med preout for at du skal få bruk for en effektforsterker.
    Watt har ikke så mye å si, men strømforbruket og vekt har mye mer å si når du skal kjøpe deg en ny forsterker.
    Altså det hjelper ikke vis f.eks JVC sin 5.1 hjemmekino receiver har 5x100w vis den bare trekker 140w maks fra strømnettet.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre-out= en utgang der du kan koble til en ekstern effektforsterker, siden forsterkerne i en såpass billig surroundforsterker er relativt savke. Denne utgangen er tilknyttet forforsterker(volum)delen på surroundforsterkeren, slik at det ikke bare er senter og bakhøyttalerne som blir regulert, men også volumet på høyttalerne som er tilknyttet effektforsterkeren.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av feliix
    Pre out? (som sagt, nybegynner)
    Kanskje jeg skal ha meg ny forsterker da.. Dyr hobby jeg har rota meg borti. Men da har jeg skjønt det riktig da, at jeg ikke trenger å kjøpe høyttalere med mer effekt enn det som står på forsterkeren, og en effektforsterker kan ta signalene fra en reciever på f.eks. 5*100W og gjøre disse signalene sterkere? Hvis jeg da har pre out?
    de proson høytalerne tåler max 350 watt. du er derfor ikke nøtt til å ha en forsterker på 350 watt. de skal nok spille ok på en rx-v461. men har du rå så hadde jeg kjøpt en ny forstekrer, med pre out.

pre out er det du trenger får å få sendt signaler til effektforsterker. da blir rx-v461 en forforsterker. men dette går dessverre ikke på din forsterker. da den mangler dette. du har kun pre out til subwoofer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det bare å begynne å spare, hjertelig takk for bra svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •