kjøp av sub / høytalere til cambridge 340r

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøp av sub / høytalere til cambridge 340r

Hei

Jeg har lenge vært uten sub til anlegget mitt. Grunnen til dette er at min gamle ble ødelagt og har ikke orket å skaffe ny. Vet ikke hva jeg skal se etter osv. Men nylig så fikk jeg meg en cambridge 340r forsterker og tenkte at jeg skulle skaffe en sub også.

Suben skal brukes sammen med 3 canton som jeg ikke kan navnet på. De er 10 år gamle, men det er nå lyd i dem. Skal hovedsaklig brukes til filmtitting, men jeg har ikke plass til 5.1. Men det er mulig jeg får det i fremtiden.

Pris: Hadde tenkt meg noe under 2 tusen. Men er fleksibel.

Har dere noe tips om noen gode høytalere til en grei pris så spytt ut. Vil helst ha satelitter, grunnet plass.

Pris: Samme som med sub. 2-3 tusen, men er som sagt fleksibel.

takker for svar //hab

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12 eller XTZ 99 W10.16

Selges hos Surround.no - Høyttaler spesialisten

Ps: Velkommen Til Forumet

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker.

Men kunne du vært litt mer spesifikk? Hvor mye bør jeg ut med for å få OK lyd? Kan relativt lite eller ingenting om dette.

edit: Så ikke at du hadde satt opp de produktene. Nettopp stått opp, er litt trøtt , skal ta en titt

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du også har lyst på noen NYE høyttalere så kan jeg anbefale disse: Genexxa Mira 6 Pakke

Sikkert noen som kommer til å anbefale deg Dynavoice F-6 i steden for GenEXXA.
    Genexxa har kansje et dårlig rykte fra før 2000 da høyttalere ble lagd i sverige med laber kvalitet.

Jeg kan f.eks si at Genexxa MIRA serien er like godt bygd som QLN Qubic serien som selges på Hi-Fi senteret.

Dynavoice f-6 har kansje god lyd, men kabinettene er dårligere lagd en Genexxa Mira serien. Desuten så vil jeg si at de er veldig like i spillestilen, bare at Genexxa spille en del høyere. De har også Super Audio diskant så gjør at de spiller opp til 32k Hz.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Hadde Genexxa høytalere før. Fikk alle 4 elementene sparket inn på en fest. Men jeg mener de hadde god lyd før det...

Men problemet mitt er plass. Derfor har jeg mest lyst på satellitter. Har nemlig et dreibart TVbord, og i dag har jeg høyttalerne stående på bordet.

Angående suben. Den virker meget bra (w10.16), leste en test her på forumet også. Men jeg føler det blir litt overkill. Hvordan er w8 versjonen? Ser den ligger en del lenger ned i pris.

Jeg tenker at jeg kjøper en sub nå først, så sjekker jeg om det blir bra, ettersom jeg har noen gunstige Canton satellitter. Så kjøper jeg heller mer senere.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, den 8"rn fra XTZ har ikke hørt så masse om den, men den har vertfall en del svakere forsterkere en 10 og 12" versjonene.
    Men jeg regner med den duger til ditt bruk.
    Så lenge du ikke forventer å riste løs huset ditt fra grunnmuren.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Men da blir det nok en av dem. Får se hva lommeboken sier for noe.

Men om jeg kjøper w10.16. Hvor høyt opp må jeg får å få høyttalere som matcher den kvaliteten? Og er satellitter noe tess i det hele tatt, eller må jeg ha gulvhøyttalere for å få ordentlig lyd?

Takker for kjappe svar

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, det er mange som klarer seg uten gulvståendes høyttalere.
    Men det er viktigere at høyttalerene har lik spillestil en subben.
    Men du kan fint velge noe i budsjett klassen. Slik som de nyere genexxa,Proson og dynavoice.
    Skal du ha Dynavoice Ville jeg godt for M-65.
    Genexxa mira har samme diskanten så m-65.
    Proson spiller det meste bra nokk, men mange mener at du bør holde deg unna 2010 da dette skulle være prosons billigste. Synes det er litt rart da de er lagd av MDF og er mye bedre lagd en Eltax og Dantax + Pure Acoustic.

Men du kan jo se på finn.no og her på avtorget

Lykke Til.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

En liten update. Var hos hifiklubben i dag og skaffet meg DALI concept6 (klarte ikke dy meg). Men jeg står fortsatt uten sub.

Tenkte jeg skulle slenge meg på XTZ'n, men usikker på hvem. Det står mellom w10" og 12" (som linket til tidligere i tråden).

Hva tror dere? Jeg likte trykket i z5500 suben, skal man først ha sub så mener jeg at man skal ha noe som slår godt i veggen. Så, synspunkter?

//hab

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •