Hjelp med B&W XT4. Noen som kjenner disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp med B&W XT4. Noen som kjenner disse?

Jeg vurderer sterkt et sett av B&W XT4, med tilhørende PV1 sub. Hørte på de på Hifi klubben, og synes de låter helt fantastisk! Men jeg har absolutt ingen erfaring med B&W, og trenger derfor noen råd og vink fra dere

Lurer på å bruke en Pioneer reciver til å drive de. Kanskje VSX-LX60? Er det en god match?

Som senter og bakhøyttalere, hadde jeg tenkt å bruke B&W inn wall høyttalere. Har sett på B&W CWM Cinema som senter og B&W CCM80, eller B&W CCM 746S som bakhøyttalere (skal monteres i taket) Er det noen som har noe erfaring med disse, og om de eventuellt matcher XT4?

Takker på forhånd for gode tips!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt disse men må si at jeg har siklet på XT4 og XT2 + XTC sammen med PV1.
    Designet er jo meget pent, og PV1 er en liten kruttønne.

Høy pris da, men har du råd så hvorfor ikke.

LX60 klarer sikkert jobben med å drive dette.

Se forøvrig denne testen:

Test av B&W XT4 Høyttalere - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset. Ja, designet er helt nydelig, noe som er en viktig faktor for meg og delvis forsvarer den stive prisen.

Skulle gjerne brukt senter og bakhøyttalere i samme serien, men jeg har fellt tven inn i veggen, slik at den kun stikker <3cm ut i fra veggen. Da blir det litt dominerende med en senterhøyttaler som stikker 20 cm ut...
    Derfor er jeg nødt til å tenke på innfellte høyttalere.

Se oppsettet mitt på AVforum.no - fmorris's hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og med planer om og handle meg disse høytalerene.

Har du kjøpt disse? Er du førnøyd?

Design betyr mye for meg nå og jeg er forberedt på at disse ikke henger helt med i bassområdet.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wiggo1

Design betyr mye for meg nå og jeg er forberedt på at disse ikke henger helt med i bassområdet.
    har ikke hørt disse selv, men de på hifiklubben sier at disse på litt greie film nivåer trøkker like bra i bassen som 700 serien, men ikke på de høyere nivåene selvsagt

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wiggo1

Har kjøpt XT4 nå ja. De er midlertidig koblet opp med en t+a stereoforsterker og en iPhone(!!!!) som kilde.
    Kan ikke si annet enn at disse høyttalerene virkelig imponerer!! De henger med dypt i bassområdet, samtidig som de har utrolig kontroll i hele frekvensområdet. Tight og pressis bass. Kan anbefales på det sterkeste!!!!! LEKKERT utseende kan regnes som et stort pluss, ikke et kompromi.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fmorris
    Har kjøpt XT4 nå ja. De er midlertidig koblet opp med en t+a stereoforsterker og en iPhone(!!!!) som kilde.
    Kan ikke si annet enn at disse høyttalerene virkelig imponerer!! De henger med dypt i bassområdet, samtidig som de har utrolig kontroll i hele frekvensområdet. Tight og pressis bass. Kan anbefales på det sterkeste!!!!! LEKKERT utseende kan regnes som et stort pluss, ikke et kompromi.
    Hørres bra ut fmorris. Skal en tur til stavanger og hørre på disse på lørdag.

Er det noen som har forsterker og anbefale til disse? Tenker å kjøpe ren stereo forsterker? Har lurt litt på en Lyngdorf SDA2175.

Er det noen spessiell forsterker som er bra match for denne høytaleren?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte disse opp mot Klipsch RVX-54, som mitt valg falt på. B&W XT4 var totalt sett en bedre høyttaler. Bra på hifi. Meget pene med bra byggekvalitet.

Klipsch RVX-54

Lykke til!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en passende effektforsterker til disse ht?

Har sett på Rotel 1070 og 1080, men lurer på om det holder med 1070. Den er på 2*130W. Går ut i fra at dette er mer "ekte" watt enn Pioneers 7*170....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det med eller uten PV1 til å dra bassen i bånn?? Ser for meg en penere stue med disse derfor jeg lurer, bor i blokk så derfor er ikke en subb det første jeg tenker på. ops:

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at XT4 skal trøkke på og åpne seg skikkelig, så trenger de MYE kraft. Hørte dem på Cambridge 840C på Hi-Fi Klubben, og det funket ikke så veldig godt. Men da vi koblet på en Lyngdorf, åpnet de seg skikkelig. Jeg likte dem også svært godt med Denon PMA2000. Det funket rått. Jeg fikk også høre på
    Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF BW-1 Subwoofer
    og det passet ekstremt godt. En skikkelig god subwoofer, altså! Syntes den hang bedre med enn PV1, faktisk.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Er det med eller uten PV1 til å dra bassen i bånn?? Ser for meg en penere stue med disse derfor jeg lurer, bor i blokk så derfor er ikke en subb det første jeg tenker på. ops:
    Min anbefaling var basert på høyttalerne alene. Men det er klart det blir mere trøkk med PV1! Må allikevel si jeg er imponert over hvor dypt XT4 går. Skal du spille på lavt volum, er det en fordel med sub, for XT4 mister fylde på lavt volum. Husk kraftig forsterker...(!!)

Edit: Forresten, drit i naboene!! Jeg bor i leilighet, men har ikke tatt nevneverdig hensyn til naboene enda (les: har ikke tatt hensyn i det hele tatt)
    God lyd er en menneskerett ;-)

Det er forøvrig mulig at leiligheten er meget godt isolert...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min anbefaling var basert på høyttalerne alene. Men det er klart det blir mere trøkk med PV1! Må allikevel si jeg er imponert over hvor dypt XT4 går. Skal du spille på lavt volum, er det en fordel med sub, for XT4 mister fylde på lavt volum. Husk kraftig forsterker...(!!)

Edit: Forresten, drit i naboene!! Jeg bor i leilighet, men har ikke tatt nevneverdig hensyn til naboene enda (les: har ikke tatt hensyn i det hele tatt)
    God lyd er en menneskerett ;-)

Det er forøvrig mulig at leiligheten er meget godt isolert...
    Tusen takk.....vet ikke helt om jeg klarer å gi blaffen i naboene, men ellers er jeg enig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Husk kraftig forsterker...(!!)...
    Håper Denon AVR 4308 er kraftig nokk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag använde min Yamaha RX-V2700 till att börja med men köpte snart ett Rotel RB-1090 slutsteg o då blev det ljud ur Xt-4 det krävs mycket för att få fart på de små baselementerna!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •