Velodyne DD Serie VS- SVS - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var ikke på messen du snakker om, men min erfaring fra messer er alt annet enn at subene eller høytalerene for den saks skyld jobber optimalt. Som regel så er rommet helt feil (for stort, for lite osv), så har de gjort så godt de kan ut fra det. Det viktigste er som du sier at man selv er fornøyd med hvordan man får det til å funke i sitt eget hjem. Hvilket merke det er har ikke så mye å si.

Personlig så synes jeg ikke det er mye som er mer morro enn å kjenne det trøkke i hele kroppen når det skjer actionscener på film. Spesielt morro er det når det da krabber ned under 20Hz å nedover. Blir en spesiell opplevelse (synes jeg da) Har selv hatt masse CV for mange år siden, å kan si at det er ikke sånn lyd jeg får fra mitt oppsett med PCUltra ihvertfall. Her i gården er det så tight som jeg har hørt fra noe oppsett til nå ihvertfall.

Men nok om det. Synes dette engelske utrykket forklarer det meste:

Opinions are like assholes. Everybodys got one.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Nå mener jeg at subwooferen bør være optimalt justert når en er på en messe.

Bassen i SVS/Swans rommet ga meg assosiasjoner til bassen fra Cerwin Vega drevet med en strømsvak forsterker.
    Var ikke dette kringlyd-rommet? Da var det sikkert kalibrert i allefall.

Nei, lyd er subjektivt og folk har ulike prioriteringer. Jeg hørte på flere subwoofere før jeg tok mitt valg, der flere av dem var hypet opp i skyene. Kan ikke akkurat si at jeg alltid var like imponert....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Var ikke dette kringlyd-rommet? Da var det sikkert kalibrert i allefall.

Nei, lyd er subjektivt og folk har ulike prioriteringer. Jeg hørte på flere subwoofere før jeg tok mitt valg, der flere av dem var hypet opp i skyene. Kan ikke akkurat si at jeg alltid var like imponert....
    Jo det var kringlyd rommet.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •