Velodyne DD Serie VS- SVS - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    eller tar jeg feil?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex Fossum
    er det ikke bedre å ha en pb12plus/2 til film i stede for bb10? i tilleg er den MINSTE dd'en dåbbelt så dyr så svs pb 12/2
    Du kan lese mer i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...b-teknisk.html

Start med å lese fra begynnelsen, så ser du at de fleste "problemstillinger" vedr. DEN versus DEN subben blir omtalt

Hvorfor skriver du så utrolig dårlig "norsk" ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kanskje fordi han er "nykommer"...?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt med disse vs trådene,hos meg så ble det faktisk en oppgradering med 2 stk xtz12 vs 1 stk svs pb12pluss2 uten proff kalibrering vel og merke

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje fordi han er "nykommer"...? :P
    Det kan være naturlige forklaringer til det, derfor er det greit å la spydighetene ligge.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex Fossum
    er det ikke bedre å ha en pb12plus/2 til film i stede for bb10? i tilleg er den MINSTE dd'en dåbbelt så dyr så svs pb 12/2
    Er det bedre å kjøpe en varebil enn en mini-morris? Det er jo 2 vidt forskjellige subwoofere, både med henhold til funksjoner, størrelse og ytelse.

Vil du ha mest `bang for the buck`, så kjøper du naturligvis SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært og hørt på Martin Logan Clarity sammen med Veldoyne SPL-10.

Dette sammen spilte helt rått! Nå skal det vel nevnes at det var koblet opp på McIntosh elektronikk.

Men er jo sub vi har diskutert her... Veldodyne'n spilt vertfall helt rått i dette oppsettet!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min subjektive mening etter å ha hørt DD serien ved mange anledninger er at den er god, men på ingen måte magisk eller i en klasse for seg når det kommer til lydkvalitet. I mine ører så straks du krysser en viss grense for kvalitet så vil kalibrering gjøre større forskjell enn ytterligere økninger i lydkvalitet i subben selv.

Her i Danmark har vi også en som erstattet en DD18 med 2x SB12-Plus og anser det som en oppgradering da han fikk en jevnere frekvensrespons enn hva den ene DD18 kunne levere.

Ikke dermed sagt at noen vil kunne oppleve og sette pris på den eventuelle kvalitetsforskjellen mellom SB og DD, men ikke ta det som en selvfølge og legg derfor eget øre til først

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    I mine ører så straks du krysser en viss grense for kvalitet så vil kalibrering gjøre større forskjell enn ytterligere økninger i lydkvalitet i subben selv.

Forklar dette for meg er du snill, jeg tror ikke jeg skjønner hva du snakker om.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt betraktelig bedre lyd på messer fra Velodyne enn det jeg hørte fra SVS på Horten messa nå sist.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva man hører på messer betyr egentlig "fuck all". Man får ett lite inntrykk av produktet ja, men skal man først kjøpe seg sub anbefaler jeg å teste det i sitt eget hjem, å da selvsagt etter man har fått kalibrert det ordenlig. At SVS eller Velodyne eller hvilket som helst annet produkt for den saks skyld funker knall på en messe eller hos en kompis trenger ikke bety at det funker like bra hos deg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Forklar dette for meg er du snill, jeg tror ikke jeg skjønner hva du snakker om.
    Manic får svare for seg selv, men jeg tror at han mente at når en sub når et viss klasse av kvalitet (lydmessig), så er det mer å hente på kalibrering fremfor å legge enda mer penger på bordet.

Jeg er enig at kalibrering (og ikke minst plassering) har mye å si. Det hjelper ikke med gode høyttalere, om de ikke får gode arbeidsforhold.

På en annen side, er alle rom (og ikke minst folks subjektive mening/smak) forskjellig. Om en (eller to) sub ender opp med en moderat peak ved for eks. 50hz, så kan det være at det passer lytterens preferanser helt perfekt. Det er akkurat derfor jeg liker DD-serien og dens muligheter for presets. Jeg tror vi kommer til å se en rekke produsenter følge etter i årene som kommer med interne/eksterne løsninger som gjør mye av det samme.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har velodyne forøvrig fått fikset de store forvrengningsproblemene med den innebyggede korreksjonsenheten i de senere firmware oppdateringene?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har velodyne forøvrig fått fikset de store forvrengningsproblemene med den innebyggede korreksjonsenheten i de senere firmware oppdateringene?
    Subwoofer Management System (SMS-1) Release 2.1.3

Release Notes

This document discusses the latest release of Velodyne’s Subwoofer Management System (SMS) firmware – release 2.1.3. This firmware addresses two issues related to the low frequency management of the SMS. First, it allows the subsonic filter to be set low enough that the only remaining rolloff in the low frequency is restricted only by the hardware, and secondly, corrects some distortion that previous versions of the firmware introduced to the audio spectrum.

There was some confusion that this distortion was also present in the DD series. This is not and was never true – the distortion was introduced in the SMS only, and has now been remedied.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg

Hørt om dysleksi?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Manic får svare for seg selv, men jeg tror at han mente at når en sub når et viss klasse av kvalitet (lydmessig), så er det mer å hente på kalibrering fremfor å legge enda mer penger på bordet.
    Fysiske forskjeller er like gjeldende om enhetene er kalibrert eller ikke.
    Gitt at man kalibrerer enhetene man benytter, er det de forskjellene som skiller to enheter fra hverandre. Denne påståtte grensen er subjektiv og avgjøres av de fysiske egenskapene og ikke kalibreringen, gitt at man ikke snakker out of the box prestanda - som ikke er tema her.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysiske forskjeller er like gjeldende om enhetene er kalibrert eller ikke.
    Gitt at man kalibrerer enhetene man benytter, er det de forskjellene som skiller to enheter fra hverandre. Denne påståtte grensen er subjektiv og avgjøres av de fysiske egenskapene og ikke kalibreringen, gitt at man ikke snakker out of the box prestanda - som ikke er tema her.
    Helt enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presis som Håkon fortolket det, på et tidspunkt så mener jeg at kalibrering, plassering, EQ og en sub ekstra kunne gjøre større forskjell enn å kjøpe en dyrere sub.

At denne grensen er subjektiv gjør den ikke mindre aktuell, og oppfattelsen av lydkvalitet vil alltid være subjektiv. Et eksempel på det kan være min PB12-Plus som på alle måter måler bedre i 12hz enn 20hz tune. Jeg har hatt mennesker på besøk som foretrakk 20hz tune. Den måler også bedre i 12hz kontra 16, og mitt inntrykk der er at det er de færreste som hører forskjellen på de to tuningene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, flere enheter vil (i de fleste tilfeller) være gunstig gitt at de får forhold som tillater de å forsterke hverandres prestanda. Jeg tror langt på vei den som kan akkomodere flere (óg kanskje billigere) subber kan få mer igjen for pengene, om det er det overordnede målet. Men dette er en balansegang og handler om matching som alt annet på denne karusellen.

Kalibrering ser jeg på som en selvfølge for den som ønsker størst mulig utbytte av sitt produkt, likeså at lyd er subjektivt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hva man hører på messer betyr egentlig "fuck all". Man får ett lite inntrykk av produktet ja, men skal man først kjøpe seg sub anbefaler jeg å teste det i sitt eget hjem, å da selvsagt etter man har fått kalibrert det ordenlig. At SVS eller Velodyne eller hvilket som helst annet produkt for den saks skyld funker knall på en messe eller hos en kompis trenger ikke bety at det funker like bra hos deg.
    Nå mener jeg at subwooferen bør være optimalt justert når en er på en messe.

Bassen i SVS/Swans rommet ga meg assosiasjoner til bassen fra Cerwin Vega drevet med en strømsvak forsterker.

Velodyne DD har en helt annen definisjon av bass enn SVS og da jeg har 2 ypperlige suber har jeg ikke behov for å prøve hverken SVS eller Velodyne hjemme.

Sier ikke at SVS er dårlig men det finnes andre merker og det må da være lov å si at jeg har hørt betraktelig bedre bass enn fra PB13.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •