Høyttalere for "dynamisk musikk" og film til min Onkyo 805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere for "dynamisk musikk" og film til min Onkyo 805

Foreløpig sitter jeg på et par iQ5 fra Kef som jeg er sånn passe fornøyd med. De låter selvsagt godt, men jeg lurer på om lyden kanskje blir litt for varm for mitt behov. Dessuten vil jeg gjerne ha noe med litt mer "futt" i. Derfor vurderer jeg også å heller prøve meg på iQ9, da disse har et ekstra basselement, men jeg er litt redd det kun skal bli mer av det samme.

Håper noe her inne har noen gode forslag til aktuelle høyttlare. Tenker da først og fremst på fronter, men gjerne høyttalere hvor jeg kan få tak i senter og surroundhøyttalere i samme serie, selv om dette ikke er et must.

Musikken jeg liker er litt variert. Det går mye i Nine Inch Nails, Q And Not U, Blood Brothers, Fugazi og andre grupper i samme sjanger. Detaljert industriell progressiv post-punk er vel kanskje en slaks samlesjanger? Derfor er jeg ute etter høyttalere som klarer å fremheve de lyseste delene av vokalen i en ellers veldig bråkete sang, og de mest høyfrekvene lydene til Nine Inch Nails og samtidig ha høyttalere med litt "futt" i.

Ta gjerne i betraktning at forsterkeren min er Onkyo 805, om det er noen som passer godt til den.

På forhånd takk.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch? betydelig sprut og fart oppover enn de fleste, mer punch i midbassen også tenker jeg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke forsterkeren din, men hvis 1. prioritet er dynamikk, fart og moro er Klipsch et helt opplagt forslag. Men som sagt utallige ganger før: Toppregisteret skal holdes i sjakk med sympatisk elektronikk hvis Klipsch også skal egne seg til musikklytting. Da kan det på den andre siden bli dynamitt på mer enn en måte. Prøv før du kjøper!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •