Forskjell på Patos Basic 410 vs 410 mk2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 110
    Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på Patos Basic 410 vs 410 mk2?

Noen som vet hva som er forskjellen på disse? Tenker da seff ikke på utseendet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en god del forskjell.
    Basic serien er jo betydlig billigere.
    Jeg vil tror Lyric er mye klarere har et mye mer detalijert lydbilde.
    Dette er jo noe alle kan lese seg frem til..

Hva er det egentlig du er ute etter da?

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    410 mk2 er ikke en del av lyric serien, men en nydesign av basic serien. Hvordan de spiller iforhold til de eldre 410 er jeg ikke sikker på. Kan ikke se det er så mye forskjell på dB eller ohm. Siden de er relativ nye, så er det ikke så mange som har testet dem. Men det vil sikkert dukke opp noen som har testet dem ganske snart. Da vil du få et svar.

Sitat: Når han nå lanserer sin Mk2 versjon av suksesserien Patos Basic, så gjør han det med stor integritet og ærefrykt for sine tilhengere og sitt rykte. Serien er betraktelig oppskalert i forhold til tidligere. Nå har høyttalerne en solid frontbaffel (noe som gjør kabinettet mer stabilt), påkostede gullforgylte biwire-terminaler, spikes, frontgrill med magneter og høykvalitetselementer fra firmaet Actone. Mye av hemmeligheten ligger i den perfekte tilpassningen av bass-tuben i forhold til kabinettstørrelse, men først og fremst ligger det i konstruksjonen av elementene. Roar Moen konstruerer hvert enkelt element ned i minste detalj. Han er lidenskapelig opptatt av perfeksjon!! Han driver leverandørene til vannvidd, men samtidig driver han entusiastene til himmels. Entusiastene både ser og hører engler som kommer dalende.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer buckweed sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann!
    Beklager, da missforstod jeg!
    Har ikke hørt om Basic 410 mk2 jeg, hmm..
    Takk for rettelsen

Hvor finner jeg info om disse?
    Google vet ingenting, ei heller patos sine sider.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant info angående ht'ene på netthandelen.no. Har en link her Netthandelen.no - Vis auksjon

På netthandelen kan man gjøre skikkelig kupp vil jeg si, budet ligger på 2k nå. På tonart sin side så er prisen på 5.5k. Mye lyd for pengene
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netthandelen

Litt ot. Hvordan finner man ut hvem som er selgeren på netthandelen.no?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en nettauksjons side med nye varer. Ingen private personer selger ting der. Send en mail til netthandelen. Mest sannsynlig vil jeg tro at høytalerne kommer fra patos.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt disse enda da?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jaggu meg jeg også på! :P

Fikk akkurat "huka" tak i ett par 410 mk2 fra netthandelen (kanskje litt dumt uten å ha hørt dem før, men dog), så nå står det igjen å bli kvitt det jeg har fra før! ^^

Ett sett kirksaetere og ett par dali 606 samt en nad c352 må nesten vekk for at jeg skal få åpnet litt plass til det nye utstyret! ^^ Så feel free to post a message, om du er interessert og bor i lillehammer eller omegn!

Er det noen som har vunnet auksjon på disse før meg og fått hørt på dem enda eller?

Jeg har liksom stilt meg litt skeptisk til basic-serien tidligere, men har jo hørt mye fint.. Og kan det eventuelt bli værre med nye modeller i samme serie, når de påstår de er forbedret?

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Litt ot. Hvordan finner man ut hvem som er selgeren på netthandelen.no?
    Netthandelen er ikke som QXL. Netthandelen har selv kjøpt inn alle varene og distribuerer dem videre igjennom auksjon.

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Netthandelen er ikke som QXL. Netthandelen har selv kjøpt inn alle varene og distribuerer dem videre igjennom auksjon.
    Jeg er ikke så sikker på at nettahndelen kjøper inn alle varene selv for å distribuere dem. Det var ikke så lenge siden det ble auksjonert bort ei leilighet på netthandelen. Det var en privatperson som solgte den, mener jeg å huske. Noe kjøper dem nok inn, restlagre og eventuelt konkurbo etc. tipper jeg.

Jeg har slått til på et par Patos Basic 410 mk2. Venter de om en uke. Spennende

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det bør nevnes at de som selges fra netthandelen har større produksjonsavvik
    patos b110 som blir lansert til uka

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det er noen dårlig høtaler du har kjøpt. Har selv kjøpt et par, til kupp-pris. Å betale 2000 for disse, vil jeg karakteriserte som en genial handel. Fra før av har jeg B-500, en høytaler jeg har vært meget godt fornøyd med. Den spiller godt, og høyt. De er forresten til salgs... Da 410 passer bedre i stua mi.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Hvor i allverden har du dette fra?

Sitat Opprinnelig postet av einis
    det bør nevnes at de som selges fra netthandelen har større produksjonsavvik
    patos b110 som blir lansert til uka

Hvor har du hørt dette? Dette hørtes merkelig ut, da det ikke finnes et eneste ord som underbygger dette hos netthandelen? Ikke spre propaganda før du er sikker..
    Har også mine tvil om at Moan audio vil risikere ryktet med å selge ut b-varer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått disse i hus og vil meddele noen inntrykk? Kvalitet, lyd, osv.?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    både netthandelen og kjøpere har uttalt seg om avvik i delefilter og diskant. les tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KJøpte ett sett med 310mk2 nå nettop, men blir litt forundret når Netthandelen sier disse ikke er helt "topp", er det grunnlag for reklamasjon/ retur???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en feil med alle patos fra netthandelen, diskanten må tweakes: Men om en hører det er en annen sak. I utgangspunktet skulle det blitt sendt en container med den gamle modellen, men fabrikken sendte feil og de fikk den nye serien men en feil på. Dette er grunnen til de ble sendt til netthandelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan-ago
    Det er en feil med alle patos fra netthandelen, diskanten må tweakes: Men om en hører det er en annen sak. I utgangspunktet skulle det blitt sendt en container med den gamle modellen, men fabrikken sendte feil og de fikk den nye serien men en feil på. Dette er grunnen til de ble sendt til netthandelen.
    Meget rart at ikke netthandelen opplyser om dette. Må man spørre for å få vite det? Virker som sagt meget rart at Moen vil slippe et b-produkt på markedet..
    Hvordan tweakes diskanten? Er det en omfattende jobb?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •