Forskjell på Patos Basic 410 vs 410 mk2? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 110
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    viss det er en 2veis høyttaler vil naturlig nok bare diskanten koble ut om du bruker nederste terminal. var det det du mente?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke engang tenkt over at dette var en 2-veis, så det er jo ikke annet enn fornuftig det du kommer med!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Nå er ikke jeg noen jævel på delefilter, men det ser for meg ut som at begge terminalene er med å gjør jobben her?

Lurer litt på hvordan det er gjort på mellomtone og diskant her, da det liksom bare er ballet sammen.. Noen som vil forklare?

Den nederste er vel bare et lavpassfilter.. Eller tar jeg feil der også? :P

Bildet er nettopp tatt fra bak mine 410 mk2!
    der er nok begge terminalene i bruk ja. på 310`en er det kun et sånt printkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    håper patos får fingern ut å legger ut litt information på sidene sine, de leverer tross alt fra seg et produkt de vet at ikke er i orden.

håper noen finner ut noe mere om 410 modellen.

jeg gleder nå meg uansett til mine 410 kommer ikke mange dagene igjen nå.

Du får fortelle når du får de!
    Gi oss noen inntrykk;-)

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har fått bekreftelse på om det er høytalere solgt på netthandelen skiller seg fra høytalere solgt hos hifi forhandlere. Var innom en forhandler av patos og der ble det fortalt at de høytalerene de solgte var med andre elementer??? Og at det de solgte var noe han kalte mk3....

Det som hadde vært greit å få avklart fra Moen selv var:

Er det noen forskjeller på høytalere som blir solgt på netthandelen og andre steder.(gjelder dette komplett.no også)?

Hva er forskjell?

Gjelder det alle modeller?

Hvis det bare gjelder enkelte modeller og disse har andre elementer, vil det være litt dumt når man skal kjøpe machene høytalere til resten av hjemmekinoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette svekker tilliten til "Patos"!

Dette er jo et firma som har høstet stor respekt i fagpressen!

Det at det går rykter om at "netthandelens" Patoser er en B vare, uten at hverken Moen eller N.handelen kan bekrefte/avkrefte gjør i allefall at jeg ikke kommer til å legge inn bud på Basic 510 MkII sllik jeg hadde tenkt.

Salgssteder hevder jo også at det er andre "element".

Herr. Moen burde kommet på banen med en gang, hans gode rykte får mange bulker av slike påstander!
    Vh
    S

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppklaring til ryktene om Patos / Netthandelen

Jeg er virkelig oppriktig glad for å se at det er stor interesse for mine nye høyttaler serier!! Som dere har lagt merke til så er jeg ikke en flittig bruker av forumet, men dere fortjener i aller høyeste grad min oppmerksomhet. Det siste året har jeg brukt til å gjennomføre et av de mest ekstreme prosjekter man innen denne bransjen kan gjøre; jeg har dramatisk endret SAMTLIGE modeller i min serie, både Basic, Lyric og Symphonic. Det er en mer omfattende oppgave enn hva jeg hadde trodd! Det har tatt tid, det har tatt netter og det har kostet en masse penger. Som noen av dere vet så har jeg samtidig med dette flyttet produksjonen til Kina. Svært mye av min tid har jeg brukt der nede de siste månedene. Produksjonene i Kina har foregått i samarbeid med nordmannen Stein Frode Ertzeid ("Farmen-Frode"). Også tidligere har jeg fått elementene til Basic serien produsert i Kina. Kabinettene har blitt produsert i Europa. Både kapasitet og kvalitet på kabinett produksjonene i Europa utviklet seg utilfredsstillende. Det er den direkte foranledning til at jeg har valgt å gå til Asia. Men fortsatt er produktet tvers igjennom utviklet av meg. Jeg har egenhendig spesifisert detaljer ned til minste nivå. Alt har min signatur. Første produksjon er fordelt på Netthandelen, Komplett og Patos. Ankomst til landet er litt tilfeldig. Netthandelen fikk sine sendinger først, så kom Komplett og så meg selv. Første forsendelse omfatter kun Basic serien. Vi har de to andre seriene i produksjon i disse dager. Det har vært mange fabrikker inne i bildet når det gjelder produksjonen av de forskjellige deler til min nye Basic serie. Spesielt har det vært vanskelig å finne riktig leverandør til diskantene. Helt i starten hadde vi enkelte individuelle avvik på diskant elementene. Dette førte til at vi endret leverandør til en som var dyrere, men som kunne levere en jevnere kvalitet. Det vil alltid være avvik fra element til element, men vi har strenge krav på hva vi regner som akseptabelt. Enkelte høyttalere KAN ha en mørkere klang enn hva du forventer av en Patos høyttaler, men det er i så fall snakk om ytterst få. Imidlertid er dette enkelt å endre, og jeg vil bistå alle som retter en henvendelse til meg via email. Jeg må presisere at dette IKKE har noe med høyttalerne som spesifikt selges hos Netthandelen og Komplett å gjøre. Det kan skje i alle tilfeller. Det skjer også hos alle leverandører, og det er grunnen til at det kan være en god investering å spesial tune alle høyttalerne som et generelt råd. Markedsprisen vil komme til å bli litt høyere på de nye modellene. Dette skylles ikke kun den generelle prisutviklingen, men også det faktum at høyttalerne er betraktelig utviklet og forbedret. En Basic310mk2 vil typisk koste 3990,- mens den tidligere kostet 3490,-. Ved kjøp av konteiner laster direkte fra fabrikk vil naturligvis selgeren ha en viss ekstra margin å hente. Det kommer ene og alene av kostnads aspektet ved distribusjonen, og det har ingen ting med produktet å gjøre. De forskjellige distribusjons former har sine særpreg, og det vil nok alltid være mulig å gjøre "et godt kjøp" både her og der, men min oppgave er først å fremst og lage et godt produkt. Det er jeg fornøyd med at jeg har klart! Til slutt vil jeg få lov til å ønske dere lykke til med et produkt jeg er veldig stolt av, og med en unik musikk opplevelse!

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Det var mye av det samme jeg har hørt før!

Kjekt å høre at han mener den nye basic-serien er en forbedring i hvert fall!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var positiv lesing, jeg gleder meg til mine 310 mk2 kommer:razz:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe dette stemmer, noe det sikkert gjør.
    Venter mine 410mk2 rett over påske, gleder meg til å teste dem opp mot B500 som jeg har fra før og som jeg har vært veldig fornøyd med.

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jah dette var meget bra å høre, for nå sitter jeg å venter på mine
    basic 310mk2 og et sett 410mk2 å alt dette til den nette sum av 3700... :P

håper bare de svarer til mine forhåpninger...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mye her nå. Men ikke helt fått ut hva den egentlige forskjellen på 310mk2 og 410 mk2 er. Noen som kan gi noen subjektive meninger om dette?

Vurderer kjøp av enten noen av disse eller dynavoice F-6. M-65 blir fort litt dyrt for mitt budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersk
    Har lest mye her nå. Men ikke helt fått ut hva den egentlige forskjellen på 310mk2 og 410 mk2 er. Noen som kan gi noen subjektive meninger om dette?

Vurderer kjøp av enten noen av disse eller dynavoice F-6. M-65 blir fort litt dyrt for mitt budsjett.

Kjøp patos uten tvil! Mye mer kvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Taskeladdn
    Oppklaring til ryktene om Patos / Netthandelen

Jeg er virkelig oppriktig glad for å se at det er stor interesse for mine nye høyttaler serier!! Som dere har lagt merke til så er jeg ikke en flittig bruker av forumet, men dere fortjener i aller høyeste grad min oppmerksomhet. Det siste året har jeg brukt til å gjennomføre et av de mest ekstreme prosjekter man innen denne bransjen kan gjøre; jeg har dramatisk endret SAMTLIGE modeller i min serie, både Basic, Lyric og Symphonic. Det er en mer omfattende oppgave enn hva jeg hadde trodd! Det har tatt tid, det har tatt netter og det har kostet en masse penger. Som noen av dere vet så har jeg samtidig med dette flyttet produksjonen til Kina. Svært mye av min tid har jeg brukt der nede de siste månedene. Produksjonene i Kina har foregått i samarbeid med nordmannen Stein Frode Ertzeid ("Farmen-Frode"). Også tidligere har jeg fått elementene til Basic serien produsert i Kina. Kabinettene har blitt produsert i Europa. Både kapasitet og kvalitet på kabinett produksjonene i Europa utviklet seg utilfredsstillende. Det er den direkte foranledning til at jeg har valgt å gå til Asia. Men fortsatt er produktet tvers igjennom utviklet av meg. Jeg har egenhendig spesifisert detaljer ned til minste nivå. Alt har min signatur. Første produksjon er fordelt på Netthandelen, Komplett og Patos. Ankomst til landet er litt tilfeldig. Netthandelen fikk sine sendinger først, så kom Komplett og så meg selv. Første forsendelse omfatter kun Basic serien. Vi har de to andre seriene i produksjon i disse dager. Det har vært mange fabrikker inne i bildet når det gjelder produksjonen av de forskjellige deler til min nye Basic serie. Spesielt har det vært vanskelig å finne riktig leverandør til diskantene. Helt i starten hadde vi enkelte individuelle avvik på diskant elementene. Dette førte til at vi endret leverandør til en som var dyrere, men som kunne levere en jevnere kvalitet. Det vil alltid være avvik fra element til element, men vi har strenge krav på hva vi regner som akseptabelt. Enkelte høyttalere KAN ha en mørkere klang enn hva du forventer av en Patos høyttaler, men det er i så fall snakk om ytterst få. Imidlertid er dette enkelt å endre, og jeg vil bistå alle som retter en henvendelse til meg via email. Jeg må presisere at dette IKKE har noe med høyttalerne som spesifikt selges hos Netthandelen og Komplett å gjøre. Det kan skje i alle tilfeller. Det skjer også hos alle leverandører, og det er grunnen til at det kan være en god investering å spesial tune alle høyttalerne som et generelt råd. Markedsprisen vil komme til å bli litt høyere på de nye modellene. Dette skylles ikke kun den generelle prisutviklingen, men også det faktum at høyttalerne er betraktelig utviklet og forbedret. En Basic310mk2 vil typisk koste 3990,- mens den tidligere kostet 3490,-. Ved kjøp av konteiner laster direkte fra fabrikk vil naturligvis selgeren ha en viss ekstra margin å hente. Det kommer ene og alene av kostnads aspektet ved distribusjonen, og det har ingen ting med produktet å gjøre. De forskjellige distribusjons former har sine særpreg, og det vil nok alltid være mulig å gjøre "et godt kjøp" både her og der, men min oppgave er først å fremst og lage et godt produkt. Det er jeg fornøyd med at jeg har klart! Til slutt vil jeg få lov til å ønske dere lykke til med et produkt jeg er veldig stolt av, og med en unik musikk opplevelse!

Vet ikke om jeg helt skal stole på dette. Var i kontakt med en annen HiFi-leverandør i dag i og med at min impulsive hjerne kjøpte noen billige Patos Basic 410 Mk 2 på netthandelen for noen dager siden. Leverandøren opplyste meg om følgende:
    Hei igjen Geir,
    Det er en viktig ting du skal vite om dine ny innkjøpte Patos høyttalerne dine; de som blir solgt på netthandelen stammer fra en feilproduksjon som Roar Moen er småfrustrert over at har havnet på markedet. Diskangjengivelsen er helt feil men dette kan rettes på ved å gjøre noen endringer i delefilteret. Hvis du kontakter Patos, tlf; 38 07 03 88, kan du sikkert få kontakt info om noen i Bergen som kan gjøre denne modifiseringen for deg. Sist jeg snakket med Moen snakket han om at det vil koste ca 1000,- for kunder å få rettet opp denne feilen.

Er vel unødvendig å si at jeg føler at jeg har kjøpt katta i sekken, og så kan jeg jo enten returnere produktet og sitte igjen med utgifter på vel 500 ekstra i freturrakt for å sitte igjen uten høytalere, eller bruke 1000 på å fikse dem (da blir de jo ikke lenger et kupp).

Burde ikke det vært opplyst på netthandelen at det her er snakk om feilvare?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gesat
    Vet ikke om jeg helt skal stole på dette. Var i kontakt med en annen HiFi-leverandør i dag i og med at min impulsive hjerne kjøpte noen billige Patos Basic 410 Mk 2 på netthandelen for noen dager siden. Leverandøren opplyste meg om følgende:
    Hei igjen Geir,
    Det er en viktig ting du skal vite om dine ny innkjøpte Patos høyttalerne dine; de som blir solgt på netthandelen stammer fra en feilproduksjon som Roar Moen er småfrustrert over at har havnet på markedet. Diskangjengivelsen er helt feil men dette kan rettes på ved å gjøre noen endringer i delefilteret. Hvis du kontakter Patos, tlf; 38 07 03 88, kan du sikkert få kontakt info om noen i Bergen som kan gjøre denne modifiseringen for deg. Sist jeg snakket med Moen snakket han om at det vil koste ca 1000,- for kunder å få rettet opp denne feilen.

Er vel unødvendig å si at jeg føler at jeg har kjøpt katta i sekken, og så kan jeg jo enten returnere produktet og sitte igjen med utgifter på vel 500 ekstra i freturrakt for å sitte igjen uten høytalere, eller bruke 1000 på å fikse dem (da blir de jo ikke lenger et kupp).

Burde ikke det vært opplyst på netthandelen at det her er snakk om feilvare?
    Jeg har hørt at det bare er en motstand til en 10 kr som må byttes.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med diskanten så hadde jeg ikke brukt en kalori på saken.

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem var det som hadde bytte denne motstanden i noen b 310 mkII, har disse selv å vil gjerne vite hvordan motstand det er og slikt sånn att jeg kan bytte det selv...

er flotte høytalere, men diskanten er litt ''rar'' når du drar den mot maks...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3
    hvem var det som hadde bytte denne motstanden i noen b 310 mkII, har disse selv å vil gjerne vite hvordan motstand det er og slikt sånn att jeg kan bytte det selv...

er flotte høytalere, men diskanten er litt ''rar'' når du drar den mot maks...
    hei! det var meg! den første er en kondensator med en verdi på 4mf(microfarad) som bør byttes med en på 4,7mf. det er en stående kondensator på filteret og en liggende. er den liggende det er snakk om. Og så er det en 5watts motstand på 4,5ohm som bør byttes i en 5watt på 1,5ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette 510mk2 og?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk Eltek til å hjelpe meg med mine 410MK2.. fikk en velspillende høyttaler etter at de "røsket" ut delefiltret og satte sammen ett nytt til meg mde kvalitets komponenter. kostet ca 800 for paret så loddet jeg selv. ufattelig mye bedre enn hva som sitter i kassen fra fabrikken...

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •