Forskjell på Patos Basic 410 vs 410 mk2? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 110
    Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva?!

Hmph.. Kjedelig å få vite slikt etter kjøpet!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal feilene være hørbare uten å måtte ha et sammenligningsgrunnlag?

Jeg kan ikke si at jeg hører noe utpregede feil i diskant, da den er mer oppløst og lysere i toppen enn det jeg er vant til fra før... Men føler kanskje at det mangler noe i mellomtoneområdet?

Andre som har hørt 410 mkII, med eller eventuelt uten de tidligere nevnte feil?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det hvert noen feil med dette produktet så hadde selvfølgelig netthandelen skrevet dette da du har full garanti på høytaleren og kan repare den evt feilen gratis,tror også Patos hadde stoppet dette selv da det ødelegger deres rykte

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, ja man skulle kanskje tro det!

Men les svaret på spørsmålet jeg stilte:

Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Hei! Stemmer det at Patos-høyttalerne dere auksjonerer bort har store produksjonsavvik? I så fall, hvorfor i all verden nevnes ikke dette i informasjonen om produktet?
    Sitat Opprinnelig postet av Netthandelen
    Hei.

Det har vært mange fabrikker inne i bildet når det gjelder produksjonen av de forskjellige deler til Patos nye Basic serie. Spesielt har det vært vanskelig å finne riktig leverandør til diskantene. Helt i starten hadde Patos enkelte individuelle avvik på diskant elementene. Dette førte til at de endret leverandør til en som var dyrere, men som kunne levere en jevnere kvalitet. Det vil alltid være avvik fra element til element, men Patos har strenge krav på hva vi regner som akseptabelt. Enkelte høyttalere KAN ha en mørkere klang enn hva du forventer av en Patos høyttaler, men det er i så fall snakk om ytterst få. Imidlertid er dette enkelt å endre, og Patos vil bistå alle som retter en henvendelse til dem via email. Vi må presisere at dette IKKE har noe med høyttalerne som spesifikt selges hos Netthandelen å gjøre. Det kan skje i alle tilfeller. Det skjer også hos alle leverandører, og det er grunnen til at det kan være en god investering å spesial tune alle høyttalerne som et generelt råd.
    Så joda, man skulle vel egentlig tro at de høyttalerne det gjelder skulle kunne repareres gratis.. Så selv om det er snakk om en mindre endring, som det så fint kalles, så bør det vel dekkes av produsenten.. Eller?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi nevnte ikke ordet b-vare på elkjøp heller selv om vi solgte reparerte tver med transportskade :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet høytalerne B410mk2 i ei ukes tid nå og kan fortelle at høytalerne spiller knallbra,stramt og med et fyldig lydbilde. Sammenlikner dem med det andre paret jeg har, B500. 410 spiller med noe mindre bass, men mer detaljert. Kan også fortelle om stereoforhandlere som mener at jeg gjorde en utrolig bra deal da jeg gav 2000 for disse på netthandelen. De er verdt langt mer. Til dere som synes høytalerne er stygge: Se dem i real-life. Treverket har en marmoraktig finish, som ser veldig bra ut. De gir intrykk av kvalitet. Jeg er utrolig godt fornøyd med høytalerne. Så løp og kjøp på netthandelen, før det er for sent. Her kan du gjøre et kupp.
    De ryker for under 2000 for paret, en høytaler som koster 5500 kr. Regn med 360kr i frakt. Du har dem på postkontoret i løpet av tre dager.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo jeg det problemet at jeg ikke har det sammenligningsgrunnlaget da, men synes jo likevel det spiller mer åpent og i hvert fall med mer bassfundament enn jeg er vant til fra tidligere!

Men synes kanskje mellomtonen er litt tilbaketrukken?

Har ikke fått spilt dem mer enn i helga jeg da, så jeg håper de åpner seg litt fremover...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte et par med Basic 310mk2 på netthandelen. På de var det en motstand og en kondensator på delefilteret som hadde feil verdi.komponentene var i forbindelse med diskanten.fikk vite dette av patos. eg byttet dem selv. kostet meg vel en hundrelapp. kanskje det er noe lignende på
    410`en og...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt tidligere: Det er bare å handle. Et par 310 gikk for latterlige 1200 spenn nå. Her bør det kjøpes. Du slipper til og med å løpe for å kjøpe. Jeg går god for høytalerne, i alle fall 410. De er åpne og stramme, uten kasselyd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldetek
    Eg kjøpte et par med Basic 310mk2 på netthandelen. På de var det en motstand og en kondensator på delefilteret som hadde feil verdi.komponentene var i forbindelse med diskanten.fikk vite dette av patos. eg byttet dem selv. kostet meg vel en hundrelapp. kanskje det er noe lignende på
    410`en og...
    Har du forklaringen du fikk fra Patos? Dette burde vel strengt tatt være public information, siden det er en del som antageligvis har denne feilen på sitt produkt!

Eller?

Sitat Opprinnelig postet av PatosHK
    Som jeg har sagt tidligere: Det er bare å handle. Et par 310 gikk for latterlige 1200 spenn nå. Her bør det kjøpes. Du slipper til og med å løpe for å kjøpe. Jeg går god for høytalerne, i alle fall 410. De er åpne og stramme, uten kasselyd.
    Kan vel si jeg går god for 410 selv! De er rett og slett morsomme høyttalere!

Men likevel, det hadde vært greit å vite om høyttalerne har feilen eller ikke..

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fåt tilslaget på et par 410. ferdig levert kommer de på 2300 ca, men får se om jeg får tilslaget på et par 310 i morgen, hadde vært gøy det også.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Keltern]Har du forklaringen du fikk fra Patos? Dette burde vel strengt tatt være public information, siden det er en del som antageligvis har denne feilen på sitt produkt!

Eller?

Fikk veldig lite informasjon om årsak til at det hadde blitt feil. Var Roar Moen eg snakket med. han hadde knapt tid til å prate i telefonen.., men han gav meg verdien på komponentene som kunne byttes ut på delefilteret;
    den første er en kondensator med en verdi på 4mf(microfarad) som bør byttes med en på 4,7mf. det er en stående kondensator på filteret og en liggende. er den liggende det er snakk om. Og så er det en 5watts motstand på 4,5ohm som bør byttes i en på 1,5ohm.
    Tror disse komponentene har mest med diskanten og gjøre.
    Mine B310mk2 ble vertfall endel "lysere" etter oppgraderingen.
    Mulig at det er noe lignendes på B410mk2.
    Bra lyd for lite penger vertfall:-D

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva som er feilen, da jeg har hørt litt diverse.. Men om det bare er snakk om en motstand og en kondis, så bør vel dette være en grei fiks!

Kjenner du Moen personlig, eller ringte du bare? :P

Kunne vært moro å fått en offisiell uttalelse fra ham angående dette.

Om det bare er delefilter-komponenter det er snakk om så er jo det netthandelen opplyser om feilaktig informasjon, så det kunne vært greit å fått klarhet i det! Vet ikke om det er forskjellige situasjoner mtp 310 og 410, eller andre modeller..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva som er feilen, da jeg har hørt litt diverse.. Men om det bare er snakk om en motstand og en kondis, så bør vel dette være en grei fiks!

Kjenner du Moen personlig, eller ringte du bare? :P

Kunne vært moro å fått en offisiell uttalelse fra ham angående dette.

Om det bare er delefilter-komponenter det er snakk om så er jo det netthandelen opplyser om feilaktig informasjon, så det kunne vært greit å fått klarhet i det! Vet ikke om det er forskjellige situasjoner mtp 310 og 410, eller andre modeller..
    Han sa vertfall ikke noe mer enn de to tingene som var feil til meg. Nei eg kjenner ham ikke personlig.ringte bare enkelt og greit da eg fikk nyss i at det gikk an å gjøre en "oppgradering" i delefilter. Ja Patos burde oppdatere nettsiden sin litt og fortelle om blant annet dette her. Men først skulle de vel kanskje begynne med å lagt ut info om sine nye modeller:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også nevne at B310mk2 ikke kan Bi-wires eller Bi-ampes. De har doble terminaler men det er kun den øverste pluss og minus som er i bruk.
    så laskene kan bare fjernes. står vel også B110 på delefilteret når eg tenker meg om. litt merkelig igrunn, da netthandelen skriver at det går å Bi-wire eller Bi-ampe:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Han sa vertfall ikke noe mer enn de to tingene som var feil til meg. Nei eg kjenner ham ikke personlig.ringte bare enkelt og greit da eg fikk nyss i at det gikk an å gjøre en "oppgradering" i delefilter. Ja Patos burde oppdatere nettsiden sin litt og fortelle om blant annet dette her. Men først skulle de vel kanskje begynne med å lagt ut info om sine nye modeller:-?
    Jeg kjenner til at det er litt økonomske problemer innad i firmaet Patos som gjør at de nå "selger seg på strøket" hos blant andre netthandelen og komplett.no. Det er synd på en måte,ettersom annenhåndsprisen nok vil synke noe. Men det er også positivt ettersom mange mange vil kunne gjøre et kupp, bli fornøyde med høytalerne og kjøpe nye ved en senere anledning. Forøvrig helt enig i at hjemmesidene deres må oppdateres. Det ser ikke så bra ut nå. Det burde jo vært full fest der, med en heftig presentasjon av den nye serien.:-?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også nevne at B310mk2 ikke kan Bi-wires eller Bi-ampes. De har doble terminaler men det er kun den øverste pluss og minus som er i bruk.
    så laskene kan bare fjernes. står vel også B110 på delefilteret når eg tenker meg om. litt merkelig igrunn, da netthandelen skriver at det går å Bi-wire eller Bi-ampe:-?
    Hørtes da merkelig ut.. Samme greia på 410 mk2?

Må sjekkes ut i morgen etter jobb! :P

Hvorfor levere høyttalere med biwire-terminaler, om det ikke er koblet for det liksom!?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes da merkelig ut.. Samme greia på 410 mk2?

Må sjekkes ut i morgen etter jobb! :P

Hvorfor levere høyttalere med biwire-terminaler, om det ikke er koblet for det liksom!?

Ja det må du sjekke eg tenkte kanskje at de bare brukte samme terminal på hele basic serien for å gjøre det enkelt. men er jo litt rart det og. kan vel kanskje kalles feil nr.2 dette da? eg har modifisert delefilteret på en kollega sine 310`er og det var nett samme der. bare å fjerne laskene.flere her inne som har lyst å skru ut fire skruer for å sjekke delefilteret på 310`ene sine? delefilteret er festet i terminalen så er enkelt å sjekke.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

håper patos får fingern ut å legger ut litt information på sidene sine, de leverer tross alt fra seg et produkt de vet at ikke er i orden.

håper noen finner ut noe mere om 410 modellen.

jeg gleder nå meg uansett til mine 410 kommer ikke mange dagene igjen nå.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen jævel på delefilter, men det ser for meg ut som at begge terminalene er med å gjør jobben her?

Lurer litt på hvordan det er gjort på mellomtone og diskant her, da det liksom bare er ballet sammen.. Noen som vil forklare?

Den nederste er vel bare et lavpassfilter.. Eller tar jeg feil der også? :P

Bildet er nettopp tatt fra bak mine 410 mk2!

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •