Hvor blir bassen av ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du vinkla frontene mot sweetspot?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utrolig
    Haha jeg skjønner ingenting nå.

Jeg satte meg ned i stua. Satte frontene mine til large. Satte høytallerne HELT INN TIL VEGGEN. De står 15 cm fra bakveggen nå. Så målte jeg opp med målband og passa på at alt stemte i forsterkeren.

Satte på Astrix - Beyond the senses.

ALDRI HADDE JEG TRODD IQ9 KUNNE SPILLE SÅNN SOM DET HER!
    Jeg var borte til subben 3 ganger for å sjekke, men den gjorde jo ikke en døyt.
    Tordnende bass, til og med dypbass JO!
    Kan ha noe med å gjøre at bassrefleksportene sitter i front :P

Forresten, noen som veit hvordan jeg får subben til å bli med på moroa når frontene står som large?
    Bra at det ordnet seg da! Tror ganske sikkert at det er en instilling på receiveren som gjør at du kan velge at stereo output skal være large+sub. Det finner du frem til i menyen eller manualen et sted

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skjønner.. Får nesten se det ann når casha kommer inn til fredagen nå, svs`en får greit med plass der hvor den kan stå, men om det er optimalt de 2 plassene jeg kan velge mellom, det er en annen sak. Annlegget står til veggen mot høyre, mens sofaer og bord følger med til høyre.. så må plasseres i venstre krok foran eller venstre krok bak. Så det vil gå på skrått mot oss enten fra foran eller bak.

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nei, det avhenger av en del ting, som f.eks. hvordan bassen kan holdes i rommet, plasering osv. Utopisk er det dog ikke. En 20 hz tone krever litt rom altså.
    Det der går igjen og igjen når f.eks. høyttalere anbefales er "gå for Dynaudio 220 den er myyyye bedre enn 140". Det er jo slett ikke sikkert i ditt rom !!! Egentlig kan du drite i anbefalinger om du ikke har hørt produktet i din egen stue......
    Større høyttalere krever større rom, i noen manualer er dette beskrevet, i andre ikke. Normalt anbefales høyttalere i rom fra f.eks. 15-25 kvm, 20-35 kvm osv., men er der noen der bryr seg ? Nei...., store høyttalere klint opp mot bakveggen er som regel "reglen".
    Som surround høyttalere hadde jeg fra samme fabrikat den mindre modellen, disse gik til 20 hz, men spilte som lyn og torden i rommet. ( ca. 25 kvm) De store var veldig tamme, selvom de hadde nøyagtig de samme enheter, bare større kabinett......

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •