Klipsch RF-82 vs Dynavoice m-65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-82 vs Dynavoice m-65

Litt dustete sammenlikning, vet det.. men kan kjøpe førstnevnte for 6500. 6mnd gamle. Vil det revolusjonere stua mi med en rx-v1800?

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har M65 fra før så tror jeg nok du kommer til å merke en kjempeforskjell. Er trossalt en over dobbelt så dyr høyttaler. Men kan ikke si noe sikkert siden jeg aldrig har hørt Klipsch, men hadde blitt kjempeskuffet dersom det ikke var stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Hvis du har M65 fra før så tror jeg nok du kommer til å merke en kjempeforskjell. Er trossalt en over dobbelt så dyr høyttaler. Men kan ikke si noe sikkert siden jeg aldrig har hørt Klipsch, men hadde blitt kjempeskuffet dersom det ikke var stor forskjell.
    Ja- regner nesten med det samme... Andre som har erfaringer de vil dele?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for RF-82.. ingen tvil..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke sammenlignbare engang, er godt kjent med m-65 for en kamerat har disse, og 82 slår de i støvlene uten tvil!

Bedre dynamikk, detaljer, oppløsthet, bassfundament+++
    Men det må nevnes at det er to helt vidt forskjellige oppsett når det gjelder til elektronikk de blir brukt på.

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk testet de opp mot hverandre tidligere og er bare en ting å si; M-65 når ikke opp på noen punkter som helst! Er jo kanskje ikke så rart når M-65 koster 2000kr og Rf-82 koster 10000kr.

Dessuten krever m65 faktisk mer av forsterkeren enn rf-82, men nå skal det sies at rf-82 er ekstremt lettdrevne også da. Men for å oppnå best mulig resultat trenger de allikevel skikkelig effekt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo kjøpe 2-3 par 65 da he he.
    Broren har disse, jeg er ikke spessielt imponert over de etter størrelsen, har selv nr mindre klipsch rf-62 og de overkjører 65 bassmessig, dynamikk messsig og ikke minst SPL messig :-D

Siden du har Yamaha 1800 så er 82 helt konge, bi-ampe og du kan spille høyt nok til og kjenne det på kroppen :-)

Sant gutten i Slow-City ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cittaslow

Nja, ville faktisk ikke kjørt 82 uten egen effektforsterker, de har god følsomhet, men den gode lyden kommer først når de får skikkelig pulver, du kan biampe så mye du vil med yamahen, men det er uansett samme strømforsyning den kommer fra. Når det gjelder 62 skal jeg ikke uttale meg for det vet jeg ikke, men 82 trenger mer strøm enn 3800 for å yte optimalt.

Jeg har brukt en Doxa 70b som har plenty med pulver, men forskjellen opp til Parasound var ganske så voldsom når den først fikk vist hva den var istand til!
    Uansett valg så er nok Dynavoice tapern.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir effekt på mine 62`s i fremtiden ja, som sakt er parasound sin 2250 den mest sansynlige effekt og prismessig.

Bi-Ampe forbedrer lyden og kontrollen i klipschene, men det vil ikke bli det samme som en ren effekt forsterker med varm klang.

Men 1800 er en grei start til 82 mener jeg som gir mye glede

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får helt klart lyd, det skulle bare mangle, men du vil merke det veldig fort at det skorter på kreftene når du vrir opp volumkontrollen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle da greit spillle over 115 db selv etter Frekvensresponsen er justert med de siden jeg klarer det, men mine ører gir seg før høytalerne gjør det.

Med de "280"w pr. HT som er til rådighet i 3800 sier SPL kalkulatoren 119db i stereo med rf-62 nær en veg ikke i hjørne.

Med rf-82 med "260w" til rådighet og avstad 10 fot litt over 3 meter og i hjørne, 120db.

Peak SPL Calculator på nettet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skulle da greit spillle over 115 db selv etter Frekvensresponsen er justert med de siden jeg klarer det, men mine ører gir seg før høytalerne gjør det.

Med de "280"w pr. HT som er til rådighet i 3800 sier SPL kalkulatoren 119db i stereo med rf-62 nær en veg ikke i hjørne.

Med rf-82 med "260w" til rådighet og avstad 10 fot litt over 3 meter og i hjørne, 120db.

Peak SPL Calculator på nettet.
    Jada, det spiller høyt, men spiller det pent/bra/behagelig/tøft?

Et kompressorhorn blåser i vei godt over 100db det og, men ingen verden kan fortelle meg at det er behagelig

Stiller meg tvilende til at 82'ne faktisk berger på et slikt volum med kun reciever som strømleverandør,men for all del det er bare og prøve

Sist, men ikke minst yter de reelt 280w??

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jada, det spiller høyt, men spiller det pent/bra/behagelig/tøft?

Et kompressorhorn blåser i vei godt over 100db det og, men ingen verden kan fortelle meg at det er behagelig

Stiller meg tvilende til at 82'ne faktisk berger på et slikt volum med kun reciever som strømleverandør,men for all del det er bare og prøve

Sist, men ikke minst yter de reelt 280w??

Vel... om det er helt oppe på 280w på bi-ampet 3800 er ikke sikkert, men det skal være fryktelig nært opp til det yamaha lover på de 2 siste modellene 700 og 800 modellene :-D

Æ trøng no ikke å spæll max ka mine 62 klare værtfall, prøvd 110 ein gång å de va no ikke nå problem, villa nok ha dæmpa diskant frå 1khz å opp me en 3-4 db om de va nå daglidags fer mæ ja sea æ e så følsom fer diskant
    he he

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •