Sub sammen med Dynavoice F-6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub sammen med Dynavoice F-6

Har som mange andre kjøpt Dynavoice F-6. Er fornøyd, men syns at bassen er noe "dvask". Hadde tenkt meg en aktiv sub som er billig og ikke for stor. Skal brukes til musikk. Noen forslag?

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz 99 w12

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den får mye skryt ja. W10 ser også ut til å være et godt valg.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke fått hørt en eneste XTZ sub, men de ser godt bygd ut, men kraftige kabinett, element og forsterker.
    ------
    Jeg hadde nok godt for Xtz, evnt Proson sine subber.
    Hadde en Eltax Atomic 12" subwoofer som jeg nå har solgt til brodern.
    Men den var bra på film, men den var treig til musikk.
    Det jeg ikke likte med den: Svak summelyd av den, for liten bassport, og plastføtter. Ellers var den verd pengene.
    ------
    Men gå for XTZ subben du

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Dynavoice F-6 og xtz 99 w12. F-6 er jeg mildt sagt svært skuffet over. Men til 1000kr får man det man betaler...

w12 derimot. Et kupp til prisen. Har hørt en del subber i 7000kr klassen, men w12 til under 4000,- spiller bedre i mine ører. Og en fantastisk finish !

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er gale med F-6?, jeg synes lyden er bra, men kabinettet er for dårlig i forhold til mine Genexxa Mira 6.2 som bruker samme kabinettene som QLN Qubic 6f.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har F-6 bak i kinoen min, men har satt dem fram noen ganger for test. Kan si at jeg forstår utsagnet om at de ikke er all verden. De har for slappe kabinetter, rett og slett. Har tenkt på å modifisere mine for mer tyngde, mer demping og dødere kabinett. I hele nederste del av kabinettet (under det nederste bass/mellomtone elementet) er det faktisk ingen demping i det hele tatt (!)

Med litt modding kan F-6 bli rimelig gode høyttalere

Både bass/mellomtone og diskantelementer er tilsynelatende av rimelig god kvalitet, og er nok i stand til mer enn de klarer å vise i Dynavoice-kabinettene.

Delefilteret derimot, kunne ha vært litt bedre gjennomført. Det oser ikke akkurat av klasse med halvdårlig maskinlodding, spinkle ledninger, tett og innklemt plassering av terminaler samt hyppig bruk av hurtiglim, men for all del. De har mye mer potensiale enn hva man normalt kan forvente av høyttalere til tusenlappen, eller en halv, som jeg fikk dem for på netthandelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger xtz i Norge?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at de finns bare i svart. Ellers takk for gode tips.

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om mange som kjøper XTZ sub sammens med Dynavoice høytalerne sine, er de en god match kanskje?
    Har selv Dynavoice M65 og har tenkt å anskaffe meg XTZ 10.16 til sommeren. Blir leilighet da så jeg kan nesten ikke kjøpe storebroren med tanke på naboer :/

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Har F-6 bak i kinoen min, men har satt dem fram noen ganger for test. Kan si at jeg forstår utsagnet om at de ikke er all verden. De har for slappe kabinetter, rett og slett. Har tenkt på å modifisere mine for mer tyngde, mer demping og dødere kabinett. I hele nederste del av kabinettet (under det nederste bass/mellomtone elementet) er det faktisk ingen demping i det hele tatt (!)

Med litt modding kan F-6 bli rimelig gode høyttalere

Både bass/mellomtone og diskantelementer er tilsynelatende av rimelig god kvalitet, og er nok i stand til mer enn de klarer å vise i Dynavoice-kabinettene.

Delefilteret derimot, kunne ha vært litt bedre gjennomført. Det oser ikke akkurat av klasse med halvdårlig maskinlodding, spinkle ledninger, tett og innklemt plassering av terminaler samt hyppig bruk av hurtiglim, men for all del. De har mye mer potensiale enn hva man normalt kan forvente av høyttalere til tusenlappen, eller en halv, som jeg fikk dem for på netthandelen.
    Jeg har selv 4 stk f6 i mitt surround oppsett hagr og jeg er veldig intressert i hvordan du har\skal prøve og oppgradere disse ht.Har tenkt litt på det selv,vært inne på og fylle de med sand feks men den nederste bassporten gjør det litt vanskelig.Send meg gjerne en PM om måter du har gjort\skal gjøre det på.Hadde satt stor pris på detBeklager at dette kom litt utenfor tråd her...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •