Volumet på subben. Stille direkte på sub, eller på Reciver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Volumet på subben. Stille direkte på sub, eller på Reciver?

Hei, minnes å ha lest noe om at man egentlig ikke skal stille volumet på subben via reciver, men heller direkte på subben, for at det å stille på reciveren kan skape forvrengning elns. Ligger det noe i dette?

Det jeg egentlig lurer på er om det i det heletatt kan ha noen negativ innvirkning på lyden dersom jeg legger til/trekker fra 2-3 "hakk" på reciveren? Kjører nå subben på +2 i reciveren, burde jeg heller sette denne til null og heller finstille enda mer direkte på subben?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Hei, minnes å ha lest noe om at man egentlig ikke skal stille volumet på subben via reciver, men heller direkte på subben, for at det å stille på reciveren kan skape forvrengning elns. Ligger det noe i dette?

Det jeg egentlig lurer på er om det i det heletatt kan ha noen negativ innvirkning på lyden dersom jeg legger til/trekker fra 2-3 "hakk" på reciveren? Kjører nå subben på +2 i reciveren, burde jeg heller sette denne til null og heller finstille enda mer direkte på subben?
    Jeg vet ikke hvilken receiver du har, men mest sansynelig er det du kaller "volum" for sub på reciever signalforsterkning.. Dette bruker ikke å være altfor positivt, så om du ønsker mer bass er det bare å øke "Gain" på subwooferen..

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Er en H/K 435. Det er inne i menyen der man stiller inn lydnivå elns for hver av kanalene. "Channel adjust" Heter det ihvertfal på min reciver.

Men tar og setter den til 0 igjen jeg da. så tar jeg heller å finjusterer litt til direkte på subben. ;-)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan iallefall prøve å få volumet til å være under 0 på forsterker, så kan du skru litt opp på forsterkeren hvis du under en film vil ha litt mer guffe

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0 på receiver og gainknotten på ca. kl 9-10